Episode 1

2.1K 166 53
                                    

Peaches Night Club.

"Park Seonghwa! Lama tak jumpa kau!" Seorang lelaki yang memakai shirt v neck datang ke arah Seonghwa yang tengah duduk di sebelah perempuan berpakaian sheksi.

"Hei Wonhyuk. Tapi jangan panggil aku Seonghwa, panggil Hwaseong." Sapa Seonghwa dengan tenang. Seonghwa menyambut tangan Wonhyuk untuk menyapanya. Wonhyuk kemudian duduk di hadapan Seonghwa.

Seonghwa hanya mengenakan kemeja lengan pendek Chiffon dengan corak asap, bertali pinggang dan bersekuar jeans hitam yang koyak di lutut yitu. Rambutnya dibiarkan kebelakang biar nampak dahi gitu.

"Yelah, Tengah buat kerja ke Hwa?" Tanya Wonhyuk sambil tunjuk ke arah perempuan sheksi yang dok letakkan kepalanya di dada Seonghwa.

"Iya, dah mabuk dah dia." Jawab Seonghwa.

"Untunglah kau Hwa, banyak yang guna servis kau, aku takde yang nak pandang." Kata Wonhyuk kemudian Wonhyuk menuangkan air kedalam gelas kosong dan meminumnya.

Mereka berdua senyap seketika dan melihat suasana kelab malam yang flashy ini.

Kemudian telefon Seonghwa bergetar, ada noti masuk.

Seonghwa mengambil telefonnya lalu melihat noti.

Seonghwa menskroll skroll skrinnya sambil meminum sky juice(ehe sape tak tahu tu sila google) kemudian dia tersembur kan sky juice itu ke muka Wonhyuk.

Wonhyuk mengelap mukanya.

"Pehal kau Hwa?" Tanya Wonhyuk.

Seonghwa berdiri dengan kelajuan yang cepat membuatkan pelanggannya jatuh terbaring di atas kerusi.

"Weh weh weh Hyuk! Aku balik awal dulu ya, ada hal awal pagi esok so aku nak tido!" Seonghwa bergegas keluar daripada tempat dudukya dan berlalu pergi. Namun Wonhyuk menarik lengan Seonghwa membuatkan Seonghwa berhenti.

"Jadi customer kau???" Tanya Wonhyuk.

"Ah, kau kan kata tadi takde yang nak guna servis kau, inilah masanya, aku bagi kau habiskan 30 minit lagi untuk kau ganti aku jadi boyfriend upahan!" Seonghwa berkata cuba untuk meyakinkan rakan se-agensinya, Wonhyuk.

Wonhyuk ditinggalkan berseorang dengan perempuan itu, dia mengeluh.

✴✴✴

"Ok semua hari ni kita ada pekerja baru! Mari sambut dia dengan ceria!" Seorang lelaki yang nampak seperti dalam umur 25-an menepuk tangannya sekali untuk memberi signal kepada semua pekerja lain berdiri daripada kerusi mereka.

Semua pekerja pejabat berdiri, ada yang mengintai siapakah yang berada dalam pejabat bos mereka itu. Nampak seperti lelaki, dia seperti tinggi juga.

Kemudian semua pekerja melihat ke arah satu meja yang sama secara serentak dengan perlahan.

Seakan akan dapat lihat guna mata di belakang kepala, pekerja yang masih duduk menaip di komputernya itu berhenti dan menoleh ke belakang untuk melihat bosnya dan pekerja lain memerhati.

Kemudian dia melihat rakannya di tepi.

"Kenapa ni???" Katanya tanpa suara, hanya pergerakan mulut sudah cukup untuk mereka berdua berkomunikasi.

[SU] BadBoyfriend |Seonghwa ATEEZ|Where stories live. Discover now