55. - Rozděleni

334 25 5
                                    

Katsu se rozhodl na jakou stranu se postaví, byl nejvyšší čas jednat.

Plán se musel změnit.

Nepůjdou do hor s vozy, ale ty vozy si tam obstarají. Mimo Halta, Willa, Gilana, Horáce, Theu a Einara s nimi do hor půjde ještě šest Skandijců.

Plán byl jednoduchý. Zítřejší večer mělo být město méně střežené než jindy, toho bylo třeba využít, jak se shodli.

Hned ten večer, co dívka přinesla zprávy z města sehnali šest ochotných Skandijců, o narychlo sestavený plán se s nimi podělili a nařídili jim se pořádně vyspat.

)(

Další den se už všichni plni sil a očekávání sešli na palubě, aby si poslechli závěrečné informace.

"Takže..." prohlásil Halt a přeměřil si pohledem jedenáct lidí shromážděných okolo něj: "musíme se rozdělit do tří skupinek, abychom zapadli. Jednu skupinu povedu já, druhou Gilan a třetí Will." Mladík se na svého učitele překvapeně podíval: "Já, Halte? Jste si jistý?"

Halt ho zpražil pohledem: "Řekl jsem snad někdy něco, čím bych si nebyl jistý?"

"Ne," řekl potichu mladík a jen stěží skrýval úsměv.

"Tak tedy dál," pokračoval postarší hraničář: "se mnou půjde Horác, Brian a Taraghlan, s Gilanem Thea, Artair a Faolan a s tebou Wille půjde Einar, Oisian a Sionn. Všichni souhlasí?" otázal se a rozhlédl se kolem sebe. Všichni včetně Skandijců přikývli.

"Výborně, máme ještě dvanáct hodin, než budeme moci opustit loď. Zabalte si vše potřebné, nezapomeňte, že klima v této části světa je teplé a na pevnině ještě teplejší," upozornil Halt.

"A my konečně vyzkoušíme ty naše nové pláštěnky," řekl nadšeně Gilan. Halt se zamyšleně zamračil: "Proč se tomu říká pláštěnka, když tady prší minimálně."

"A jak byste tomu chtěl říkat, Halte, slunceodráženka?" zazubil se Will. Einar s Gilanem se klátili smíchy, když Halt nasupeně, ale s kamennou tváří opouštěl střed kruhu.

"To se ti povedlo," šeptl Gilan a plácl si s Willem.

Dostali Halta, co víc si přát.

)(

O dvanáct hodin později, večer
(Pozn. pro lepší orientaci ve skupinách je ta Gilanova psaná napravo, Haltova uprostřed a Willova nalevo. To co udělali všechny skupiny je pak takto)

Thea otevřela rázně dveře a do tváře jí uhodil pach alkoholu, potu a vonných tyčinek. Dívka, vypadající jako každý jiný muž, se vydala ke stolu, který byl úplně v rohu místnosti. Za ní šel Gilan, Faolan a Artair. Sedli si ke stolu, zády ke zdi, čelem k lokálu.

Halt otevřel jemně rám vyplněný navoskovaným papírem a vešel do ponuré tmavé místnosti. Za ním šli v závěsu Brian, Taraghlan a Horác. Tato nevšední čtveřice, na první pohled bojovníků, vzbudila zájem. Takhle daleko od přístavu, blízko k hradbám města, nebyli cizinci častí. Skupinka se posadila ke stolu do temného rohu, zády ke zdi, čelem k lokálu.

Will si prorazil cestu přeplněným lokálem až do temného rohu, hned za ním šel tiše Einar, který neustále těkal očima po okolí a Oision se Sionnem. V té tlačenici je nikdo ani nezaznamenal, a tak se v klidu posadili ke stolu. Zády ke zdi, čelem k lokálu.

Objednali si pálenku a tiše hovořili o svých plánech.

Dívka seděla mlčky a obdivovala Gilana, který i přes jejich plán a snadné prozrazení koketoval s obsluhující děvečkou. Artair vyprávěl Faolanovi o nejnovějších plachtách a o špatných lodích v těchto končinách. Dívka jen seděla, sem tam si upila pálenky, ale jinak byla potichu.

Horác se radostně culil. Konečně byla akce, na tohle celé týdny čekal. A nemohl si přát víc než tohle dobrodružství zažívat se svými přáteli... Probíral s Haltem možnosti boje proti Ehmedově armádě. Měli až znepokojivě malé šance, přesto ale oba doufali, že přijdou na to, jak ho porazit. Museli si dávat při hovoru pozor na hlasitost, jejich stůl byl střežen několika cizími páry očí.

Will se nervózně ošíval. Velel skupině lidí. On. Velel. Stále byl ve snu z Haltova rozhodnutí. Einar ho sice uklidňoval, že to zvládnou, že má přeci jeho, ale Will věděl, že kdyby se něco stalo, bude to jeho vina. Špatně se rozhodne a celá operace selže. Hlodaly jím pochybnosti. Netrpělivě vyčkával na domluvenou hodinu odchodu z náleven a následné přesunutí se všech tří skupin na sjednané místo.

)(

Po dlouhé době ahoj!

Dnes vám přináším předposlední kapitolu! Doufám, že si ji užijete stejně tak jako já.

Vaše holkaXx

PS: i poslední kapitola je napsaná, vydám ji do dvou dnů ❤

Hraničářův Učeň: První Hraničářka I. ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat