𝗡𝗜𝗡𝗘𝗧𝗘𝗘𝗡.

451 67 29
                                    

" i like it when you smile , but i love it when i'm the reason

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" i like it when you smile , but i love it when i'm the reason. "

ngl i'm totally forget about this book :) but anyways stream i can't stop me by twice <3 the album is whole bop !

°°°

yuri berdehem perlahan cuba menghilangkan rasa kekok diantara dia , jaemin , renjun dan juga jisung. hendak menegur tapi dia takut diabaikan. yuri melihat jaemin dan renjun yang masih menundukkan kepala dari tadi. jisung pula masih lagi membelek-belek kamera yang dibawa olehnya. yuri menghela nafas perlahan.

" jadi benda tadi ─ "

" bukan sengaja ! " serentak jaemin dan renjun menjawab. hampir sahaja kamera yang dipegang jisung hendak melayang. manakala yuri mengurut dadanya akibat terkejut.

" arraseo. tapi tak perlu menjerit. aku belum pekak lagi. " ujar yuri kemudian memusingkan biji matanya. tangan disilangkan ke dada.

" tolong jangan beritahu hal ni pada orang lain. dan jisung , kau delete video tu sebelum aku curi semua pisang goreng kau. " ugut renjun. jisung mendecit geram. baru ingat nak viral , tapi bila dengar ugutan renjun tak jadi lah. dia harus protect pisang goreng kesayangannya.

" relax lah. aku takkan buat perkara yang mendosakan. cukup lah video ni menjadi tontonan aku sahaja. " ujar jisung. yuri menayangkan wajah jijik. jaemin pula menahan renjun yang sudah mengangkat kaki hendak menendang jisung.

" euw apa-apa ajelah. kauorang nak pratice ke apa ni? " soal yuri lalu mengalihkan pandangan pada jaemin dan renjun. kedua-dua lelaki itu saling berpandangan sebelum mengangguk.

" awalnya macam tu tapi... "

" nak aku tolong? " soal yuri lagi memotong ayat renjun. jaemin terkebil-kebil mendengar soalan yuri. manakala renjun dan jisung sudah tersengih-sengih sendiri.

" amboi , lain macam nak tolong. ini nak selamatkan teman lelaki sendiri ke macam mana? fikir sweet lah ni? " sakat renjun. dia dan jisung terkekeh-kekeh ketawa. manakala jaemin sudah menunduk kerana malu. betul ke yuri nak tolong dia supaya dapat lawan mark?

" aku tak maksudkan yang itu. tapi aku cuma nak tolong dia. anggap sahaja aku tolong kau sebagai latihan. lagipun aku tak mahu mark menang. that's it. " terang yuri. jaemin mengangkat wajahnya. jelas ada riak sedih di wajahnya. ingatkan yuri nak tolong untuk dapatkan gadis itu.

" jadi kau nak jaemin menang? "

yuri menoleh ke arah jisung dan renjun dengan wajah mendatar. boleh tak dia mahu kurung dua manusia ini ke dalam bilik stor?

" yeah , it's more better i guess? "

" uwuwuwuwuwuwu sho sweet. "

yuri mengerutkan pelipisnya cuba bersabar. nafas ditarik dalam lalu dihembus keluar. mata memandang tajam ke arah renjun dan jisung yang masih lagi tidak habis menyakat dan jaemin yang sudah menekup wajah malu. yuri memejam matanya erat.

c. love energyWhere stories live. Discover now