𝗧𝗪𝗘𝗡𝗧𝗬 𝗢𝗡𝗘.

457 67 11
                                    

" thinking of you keeps me awake ─ "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" thinking of you keeps me awake ─ "

it's been a long time. i know. and don't forget to stream nct 90s love. it's literally a whole bop ❤️✨ and sungchan is just - hshshshshs

°°°

your special day is tomorrow :3 and i think you must be wondering who i am , right? so if you want to know , meet me on rooftop tomorrow night. see ya pretty <3

- your secret admirer -

" uwu , surat apa tu? " yuri cepat-cepat meronyok kertas itu lalu dibuang ke dalam tong sampah sebelum dibaca oleh yujin.

" tak ada apa. kertas kosong. " ujar yuri tanpa datar kemudian kembali menyambung menyapu sampah. yujin diam sebelum mengangguk. padahal dia sudah tahu surat apa. yujin tersenyum dalam diam.

" ehem , boleh aku tanya sesuatu? " soal yuri tanpa memandang yujin. yujin mengangguk. dalam hati sudah berdoa supaya yuri tidak menyoal perkara bukan-bukan. mahu dia kena maki dengan renjun nanti kalau kantoi.

" apa dia? "

" kau... pernah ada secret admirer? " soal yuri masih lagi tidak memandang yujin. yujin menghentikan perbuatannya menyapu sampah sebelum memandang yuri dengan wajah yang sukar ditafsirkan.

" em , molla. jeno dengan haechan? diorang boleh dianggap secret admirer ke? " tanya yujin membuatkan yuri tergelak kecil. penyapu disandarkan pada dinding. kemudian dia melabuhkan punggung pada meja guru.

" kau pernah ada crush juga kan? " soal yuri lagi. yujin berdehem sebelum perlahan-lahan mengangguk. malu. yuri mengeluh.

" seronok ke? "

" apa dia? "

" sukakan seseorang. "

yujin terdiam sebentar lalu turut menyandarkan penyapu yang dipegangnya di dinding. tempat disebelah yuri diambil. nasib baik sahaja sekarang tidak ada orang dalam kelas.

" entah. mungkin bagi sesetengah orang , ada crush ni buang masa aje. but trust me , it's good actually. walaupun kadangkala menyakitkan hati , tapi ada satu benda yang kita dapat belajar bila ada crush ni. " kata yujin. yuri mengerutkan dahi.

" apa dia? "

" itu kau kena fikir dan lalui sendiri. "

" yuri ─ " yuri menoleh memandang yujin dengan kening terangkat. pelik kenapa gadis itu tiba-tiba memanggilnya. sudah lah wajah dan suaranya seperti serius.

" when you know why you like someone , it's a crush. when you have no reason or explanation , it's love. "

─────── 「 ❀ 」───────

c. love energyWhere stories live. Discover now