6 : My Step Father

1.4K 85 4
                                    

KookV

.
.
.

My Step Father

Hari ini hari cuti bagi taehyung. Bermakna dia memang akan menghabiskan masanya dengan tidur. Lagipula, dia terlalu sibuk menyiapkan assignmentnya sampai lewat malam. Jadi dia memanfaatkan hari cuti ini dengan meluangkan masa bersama tidur.

Tit.. Tit..

Taehyung merasa sungguh terganggu dengan bunyi jam itu. Tangan mungilnya itu dengan mencampakkan jam itu ke atas lantai. Si cantik itu kembali dengan tidurnya. Masih bergelut dengan selimut tebal itu padahal matahari sudah terpancak di luar sana itu.

Tok Tok!

"Taetae sayang.. bangun nak! dah pukul berapa nih. Tak sarapan lagi kamu tu." ujar wanita itu dari luar pintu biliknya. Taehyung merengek sumpah dia betul-betul mengantuk saat ini.

"Eomma! taetae ngantuk lagi.. nanti taetae turunlah.." Teriak taehyung. Wanita itu mengeluh berat,beginilah sikap taehyung tak pernah nak bangun awal. Lagipula, wanita itu semakin merisau keadaan anaknya kerana selalu menghabiskan masa dengan tidur. Padahal anak muda seperti taehyung boleh memanfaatkan hari cuti dengan melakukan aktiviti yang sihat. Misalnya, jogging keliling rumah ataupun bantunya mengemas rumah dan sebagainya. Hanya sahaja putranya itu terlalu malas.

"Taetae..bangun nak! dah siang nih. Marilah makan sarapan sama-sama dengan eomma dan appa nih." ujarnya lagi. Taehyung tetap tidak berkutik dari tempatnya. Masih sama bergelut dengan selimut itu. Kata kata sang ibu tidak diendahkan.

Wanita itu pun akhirnya mengalah dengan membiarkan putranya tidur dan berjalan turun kebawah semula.

Jungkook yang sedang duduk menikmati sarapan yang dimasak oleh sang isteri pun menoleh.

"Taehyung mana?"
ucap jungkook. Ah joong kembali duduk tepat disebelah suaminya itu.

"Dia masih tidur lagi. Budak tu memang degil kalau bangun memang malas sangat. Kalau tak dikejutkan sampai tengahari pun tak akan bangun budak tu!" Kata ah joong yang kini sibuk menyapukan majerin itu pada permukaan roti. Jungkook hanya menganggukkan kepalanya.

"Kalau macam tu biar saya je yang kejutkan dia bangun." Kata jungkook yang menghabiskan air kopinya itu lalu bangun dari tempatnya.

"Bilik dia kunci ke?"

"Haah.."
balas ah joong. Jungkook segera berjalan menaiki anak tangga dan menuju ke pintu bilik taehyung yang kini noteband sebagai anak tirinya itu.

Tok! Tok!

Jungkook ketuk pintu bilik tetapi tidak menemukan apa apa respon dari taehyung. Lalu jungkook mengeluarkan kunci cadangan pada seluar poket trainingnya itu kemudian membuka pintu tersebut.

jungkook dapat lihat taehyung masih terbungkus dalam selimut tebal itu. Jungkook menghampiri taehyung lalu mendudukkan tubuhnya pada tilam taehyung menarik sedikit selimut itu bagi menampakkan wajah taehyung.

jungkook terkekeh melihat wajah taehyung ketika tidur. Comel sangat! dengan rambut yang menutupi mata dan dahinya itu. Bertapa nyenyak anak ini tidur.

𝐌𝐲 𝐒𝐭𝐞𝐩 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now