22. My Step Father

1.7K 98 60
                                    

"Betul ke apa yang eomma dengarkan tadi tae?" ujar sang ibu yang kini sedang mengusap perlahan perutnya yang kian membuncit itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Betul ke apa yang eomma dengarkan tadi tae?" ujar sang ibu yang kini sedang mengusap perlahan perutnya yang kian membuncit itu.

"Eomma semua tu tak betul.. apa yang kami bualkan semuanya tak betul." Taehyung berjalan menghampiri sang ibu. Lalu dengan cepat wanita itu memberikan tamparan keras pada permukaan pipi taehyung.

"Tak guna!" decitnya. Saat melihat pipi taehyung ditampar, jungkook menghampiri taehyung melihat keadaan sang kekasih.

"Taehyung.." lirih jungkook.

"Jungkook! awak lebihkan dia dibandingkan saya isteri awak."

"Awak kene sedar ah joong.. taehyung anak awak." Jelas jungkook.

"Dia bukan lagi anak aku. Anak macam apa yang sanggup merebut kebahagian ibunya. Adakah dia layak untuk dipanggil seorang anak." Teriak ah joong. Taehyung memandang wajah itu. Lalu belari ke arah sang ibu.

"Eomma, maafkan tae.. hiks.. tae tak ada niat nak rampas suami eomma."

Bruk!

Tubuh taehyung ditendang. Membuatkan dirinya terjatuh ke lantai.

"Aku benci kau.. mulai sekarang kau keluar dari sini. Aku tak nak tengok muka kau lagi. Dasar perosak! Kau bukan anak aku lagi.."

"Eomma jangan.. tae anak eomma.." Wanita paruh baya itu tidak peduli, dia menyeret tubuh taehyung untuk keluar dari rumah besar ini.

"Ah joong! awak jangan melampau!"

"Kenapa, awak dah jatuh cinta dengan taehyung? apa yang dia ada.. saya isteri awak, tergamak awak.. saya mengandung anak awak.. apasalah saya."

"Eomma hiks.. mianhae!"

"Aku tak nak tengok muka kau." ujar ah joong dengan nada yang sungguh jijik.

"Angkat kaki kau berambus dari sini."

"Kalau awak nak sangat dekat taehyung. pergilah dekat dia.. Tinggali saya, biar saya yang pergi." Saat ah joong ingin berjalan pergi. Jungkook menahan pergelengan tangan wanita itu.

"Tak, tolong jangan pergi.. saya tak nak jadi lelaki yang pengecut. Tak bertanggungjawab." ujar jungkook yang kini menarik ah joong ke dalam pelukanya.

Taehyung menatap tak percaya. Nampaknya jungkook lebih memilih ibunya dibandingkan dirinya.

"Baiklah, biar tae yang pergi.. kalau betul la tae perosak.. biar tae yang pergi." Tanpa dipersilakan keluar taehyung mengemas segala kelengkapanya.

"Taehyung.." lirih jungkook yang masih tak sanggup kehilanganya lagi.

Jungkook menahan pergelangan tangan taehyung dengan erat.

"Lepaskan aku jungkook! jika kau sendiri tidak boleh memilih maka aku akan pergi. Aku harap lepasni kau akan lebih bahagia." Kata taehyung lalu berjalan pergi sambil membawa bagasi besar itu. Wanita itu tersenyum melihat taehyung yang sedang melangkah keluar.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 10, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝐌𝐲 𝐒𝐭𝐞𝐩 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now