12.My Step Father

1.3K 88 9
                                    

Japan, Tokyo

Jungkook dan taehyung menghabiskan masa mereka duduk dekat dalam hotel. Kebetulan juga jungkook sedang menyemak data data syarikatnya melalui laptop berjenama apple itu. Taehyung tak berhenti tengok televisyen dan juga telefon pintarnya.

Sebenarnya dia agak berasa bosan sedikit harini. Mengingatkan pagi tadi mereka dah keluar. Jadi jungkook putuskan untuk duduk di hotel sahaja. Mungkin sebab nak siapkan kerja dia. Jadi taehyung tak mahu menganggu jungkook.

"Hm, bosanya.."
gumam taehyung yang sedikit tidak jelas. Jungkook masih duduk diatas meja itu bersama dengan laptopnya. Muka dia sedikit memasang wajah berkerut.

"Entah apa yang dia fikirkan agaknya."
Bisik hati taehyung. Sebab dua tiga kali dia nampak jungkook asyik kerutkan muka dia je. Patutlah cepat nampak tua. Asyik nak berkerut je..

Taehyung menukar siaran lain. Tetap sama dia merasa bosan. Taehyung bangkit dari sofa itu lalu menutup siaran televisyen itu dan berjalan menghampiri jungkook yang sibuk berkutat dengan laptopnya.

"Hm, hyung.."
Jungkook masih lagi fokus dengan laptopnya. Taehyung kalau boleh tak nak ganggu jungkook. Cuma dia nak mintak izin pergi jalan-jalan disekitar hotel ini. Terlebih pula belakang hotel ini ada pantai yang cantik. Disana dia dapat melukis dan juga menangkap gambar.

"Hm.."
jawab jungkook. Matanya tak terus fokus pada anak tirinya itu melainkan dia fokus pada kerjanya itu.

"Tae nak jalan-jalan dekat sekitar hotel ni boleh?" Ujar taehyung sambil memasang wajah yang berbinar-binar pada jungkook. Mata kucingnya dibesarkan lebih sikit. Sambil mengosok kedua tapak tanganya seakan sedang meminta ampun dari sang ayah.

"Tae, duduk jelah kat dalam hotel ni. Tak payah keluar ni."

"Alah, tae bosan!"

"Kalau bosan tengok tv."

"Still bosan lagi. Hyung duduk jelah at sini tae jalan-jalan sekitar sini dan angkat gambar juga melukis dekat pantai belakang sana. Boleh lah ye! tae tak akan ganggu hyung!" Ucap taehyung sambil memasang wajah yang merayu pada sang ayah tiri. Jungkook berhenti menaipi lalu melirik ke arah anak tirinya yang memasang wajah manisnya itu.

"Boleh diabetes aku kalau macam ni."
Bisik jungkook. Lalu dia pun tersenyum. tak sampai hati nak tengok taehyung pasang muka macam tu. Cair rasanya..

"Tapi hyung risaulah.. tae pergi sorang!" Kata jungkook. Taehyung berasa bahawa jungkook sedang memperkecilkanya. Dia bukan anak kecil yang berusia 5 tahun harus dijaga dan dipantau 24 hours. Dia sudah besar dan dewasa. Bahkan dia sudahpun digelarkan sebagai seorang mahasiswa.

"Hyungie! tae dah besar.. bukan budak kecil lagi. Hyungie dengan eomma sama je anggap tae macam budak 5 tahun. I'm student okay!" Jelas taehyung sambil memalingkan wajahnya ke tempat lain. Kedua tanganya dilipatkan pada dadanya. Jungkook terkekeh bila nampak taehyung muncungkan bibir dia itu.

"Ini ke yang dinamakan besar. Kalau merajuk pun still muncungkan bibir macam budak darjah satu je!" Ujar jungkook membuatkan sang anak tiri tidak menerima dengan kata kata jungkook. Lengan berotot jungkook menjadi mangsa pukulan manis dari taehyung. Bahkan pukulan taehyung pada lenganya tidak terasa langsung.

"Yak! hyungie ni.. anoying sangat tau!"
Taehyung berasa kesal sangat dengn jungkook. Sejak akhir-akhirnya ni dia dah pandai buat aku marah dan kesal. Suka sangat menyakat taehyung.

"Betul ke tae nak pergi jalan dekat sekitar hotel je!" Tanya jungkook sekali lagi bagi memastikan taehyung baik baik sahaja nanti. Dia cuma takut taehyung pergi jauh dari jangkauanya. Maklumlah ini negara orang takut budak ni sesat pulak.

𝐌𝐲 𝐒𝐭𝐞𝐩 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now