14. My Step Father

1.3K 74 4
                                    

"Nak?" Jungkook menawarkan susu pisang itu pada taehyung. Dengan perlahan taehyung mengelengkan kepalanya.

Jungkook sedang duduk menonton televisyen. Manakala taehyung sudah menunjukan dirinya dah mengantuk. Seharian ni taehyung sedikit aneh, dia banyak diam berbanding bercakap.

Padahal petang tadi jungkook nak bawa taehyung tempat yang cantik dekat tokyo ni. Tapi disebabkan taehyung tak mahu jungkook hanya mengiyakan sahaja.

"Hyung, tae tidur dulu ye.."
Pemuda manis itu berjalan menuju ke bilik mereka. Jungkook mengikuti langkah taehyung. Tak jadi nak tengok tv sebab dia ada benda nak cakap dengan taehyung.

Sebelum taehyung membaringkan tubuhnya di atas tilam empuk itu. Jungkook terlebih dahulu menariknya untuk menghadap wajahnya.

"Kenapa hyung?"

"Ada benda yang hyung nak tanya. Tapi tae kene jujur dengan hyung. Jangan sembunyikan lagi."

Kata kata jungkook membuatkan taehyung sedikit terganggu. Sepertinya jungkook akan menbahas tentang hal yang serius diantara mereka.

"Apa dia?"
Jungkook dan taehyung duduk berhadapan bersila diatas tilam itu. Raut wajah taehyung menunjukan bahawa dia sedang mengantuk.

"Siapa orang yang tae suka tu?"
Taehyung yang tadi rasa ngantuk tiba-tiba je hilang. Dia menatap ke arah sang ayah tiri. Kenapa dia baru sadar yang posisi dia dengan jungkook sedikit intim.

"That my privacy.."
Taehyung seakan mengelakkan daripada berkata hal yang benar. Sudah semestinya dia tak nak jungkook sang ayah tiri tahu bahawa dia menyimpan rasa cinta denganya. Tidakkah ayah tirinya akan berasa sangat terganggu dengan perasaan anak tirinya ini.

"Be honest tae..Hyung tak akan marah. Melainkan tae beritahu hyung.."

Jungkook sedaya upaya nak tahu siapa orang yang taehyung suka. Kerana sejak kejadian taehyung menceritakan bahawa orang itu terdekat dengan sang isteri membuatkan dia semakin tak boleh duduk dengan senang.

"Bukan tae dah cakap, itu adalah hal peribadi. Hyung tak perlu tahu."

"Tapi aku nak tahu!"
Ujar jungkook yang kini sedikit meninggikan suaranya pada taehyung. Seboleh-boleh dia nak tahu siapa yang taehyung suka. Dia tak berharap banyak, cuma ingin tahu.

"Itu bukan urusan hyung!"
Kata taehyung putus dan berjalan pergi. Belum sempat taehyung pergi, jungkook mengait lengan taehyung. Menahan namja manis itu pergi.

"Just tell me!"

"Aku suka kau! Puas hati?"
Ujar taehyung dengan nada yang tinggi. Dia sudah tidak mengelarkan dirinya sebagai anak kepada jungkook. Dia tahu mungkin lepas ni jungkook akan bencikan dia.

Jungkook terdiam. Perlahan dia menarik tubuh taehyung jatuh diatas katil. Mengukung tubuh taehyung dari atas. Taehyung sang anak tiri terkejut bukan main.

"Jadi kau sukakan aku?"
Taehyung diam tak jawab apa apa dari pertanyaan jungkook.

"Betul ke? aku tak salah dengarkan yang kau suka aku." Jungkook membelai pipinya dengan lembut. Membuatkan taehyung sedikit terganggu dengan hal itu. Senyuman pada bibir jungkook merekah.

"Ye, aku suka kau! mungkin kau akan cakap yang aku bodoh sebab cintakan ayah tiri aku. Iya aku tahu perasaan ni memang salah dari awal. Aku boleh hilangkan perasaan ni, tapi jangan beritahu eomma tentang ni."

Tiba tiba matanya berkaca-kaca. Senyuman pada bibir jungkook itu terus melentur menjadi datar semula. Iya, taehyung menangis.

"Hiks.. kau boleh cakap aku gila sebab jatuh cinta dengan suami kepada eomma aku. Kau boleh cakap aku manusia yang tak waras. Tapi, aku dah cinta apa yang aku boleh buat."

𝐌𝐲 𝐒𝐭𝐞𝐩 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now