9. My Step Father

1.3K 80 10
                                    

KookV

.
.
.
.

"My Step Father"



Narita International Airport

Flight mereka telahpun tiba dengan selamat di Narita International Airport. Sebenarnya dalam flight tadi taehyung tertidur lama. Sampai sekarang dia masih rasa mengantuk.

"Hyung.."
Panggil taehyung secara merengek.

"Kenapa?"
tanya jungkook yang kini sedang memesan teksi untuk mereka pergi ke destinasi mereka.

"Laparlah.. kita makan jom!"

"Ye, tapi before makan kita kene check in hotel dahulu."

"Hm.. okay"

Dari pandangan narita international airport taehyung boleh nampak Kota Tokyo yang sangat cantik. Sekarang ni taehyung dah letih and lapar.

maybe esok baru jalan dekat kota tokyo ni. Banyak lagi dia nak konker ni.

"Ah, hyung lupa nak bagitahu eomma yang kita dah sampai. Nanti risau pula eomma."

Taehyung menganggukan kepalanya lalu jungkook pun menghubungi sang isteri untuk sekadar memberitahu yang mereka telahpun tiba di tokyo, Jepun.

"Helo, chagiya?"
ujar jungkook sambil tersenyum.

"Ah, kami baru je sampai ni. Tengah nak check in hotel."

Taehyung yang duduk didalam kereta itu hanya diam tak menatap jungkook. Hm, mungkin terdengar sedikit cemburu sebab jungkook sedang bermesra dengan ibunya didalam talian.

"Oh, taehyungie dia nampak mengantuk dan lapar."

Tak lama selepas itu, jungkook memberikan telefon bimbitnya kepada taehyung. Mungkin sebab ibunya ingin bercakap sebentar denganya.

"Hi sayang eomma."
ucap diseberang sana. Suara damai sang ibu. Taehyung tersenyum manis. Jauh disudut hatinya dengan memang sayangkan ibunya. Dibandingkan ibu dan mendiang ayahnya. Taehyung lebih rapat dengan sang ayah. Tapi oleh kerana sang ayah telahpun memberikan wasiat untuk menjaga ibunya. Taehyung harus menjaga ibunya meskipun ibunya telahpun bernikah lain.

"Hai, eomma.."
ujar taehyung dengan nada sedikit layu. Mungkin sebab letih kot. Iyalah mereka gerak pagi lagi dari korea.

"Anak eomma gembira tak dapat pergi sana? eomma tahu kalau tae memang dah lama nak pergi tokyo bukan?"

"Eung.. tae suka sangat eomma. Terima kasih sebab eomma berikan hadiah ini kepada tae. Tae harap sangat yang tae dapat pergi dengan eomma kesini.. kat sini tempat dia cantik-cantik eomma."

"Pergilah nak, eomma tumpang gembira untuk kamu. Maaf sebab eomma tak ada kat sana untuk bersama tae. Tapi mungkin lain kali kita pergi sama-sama."

Taehyung tersenyum gembira. Sebenarnya dia masih awkward lagi dengan ayah tirinya. Maklum mereka baru sahaja kenal antara satu sama lain.

𝐌𝐲 𝐒𝐭𝐞𝐩 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now