17. My Step Father

1.1K 75 14
                                    

Saat ini pemuda manis itu berada dengan jimin. Sumpah sejak pulang dari jepun. Moodnya total hancur kerana sang ibu.

Sejak akhir ini dia begitu bencikan wanita itu. Mungkin kerana faktor dia adalah isteri kepada jeon jungkookHabis tu aku ni apa? diam-diam dia memaki nama jungkook. Kesal.

"Kau okay tak, lagi tadi kau asyik muncungkan bibir. Ada masalah lagi ke?" Keluh jimin. Faham-faham jelah kalau dah macam ni payah sikit taehyung jika nak dipujuk. Siapa yang buat dia merajuk orang tulah yang kene pujuk dia. Lain perangai dia ni.

"Jimin, kau tahu jungkook hyung dah confess dekat aku." Jimin yang sibuk meminumkan kopi pahit itu tercengang. Confess apa?!

"Apa?"

"Dia sebenarnya pun sukakan aku. Dah lama sebelum dia kenal dengan eomma aku. Tapi tak sangka yang eomma aku dah start jatuh cinta dengan jungkook hyung."

"Are you seriously?" Taehyung menganggukan kepalanya brutal. Jimin dapat rasakan bahawa ada sesuatu yang berubah pada taehyung. Mungkin anak itu terlalu banyak fikir setelah pulang dari jepun.

"Then?" tanya jimin lagi.

"Dia suruh aku jalani hubungan secara senyap-senyap."

"Uhuk! Uhuk!" Secara tiba tiba jimin terbatuk-batuk dengan sangat kencang. Membuatkan taehyung sedikit risau dengan sahabatnya ini.

"Kau okay tak?"

"Apa kau cakap, jalani hubungan secara senyap. Eh, kau tahu benda ni salah tau. Macam mana kalau eomma kau tahu tentang ni. Bukan kau dah janji dengan aku yang nak buang perasaan kau terhadap ayah tiri kau."

"Tapi dia cuma ayah tiri jim, bukan ayah kandung. Salah ke aku nak cintakan ayah tiri aku sendiri."

"SALAH!" teriak jimin membuatkan bahu taehyung terhinjut. Jimin kalau sudah marah sungguh menakutkan. Taehyung begitu takut jika jimin sudah meninggikan suaranya.

"Kau tahukan, yang itu adalah ayah tiri kau. Suami eomma kau tae! sedarlah.. kau hanya kagum dengan ayah tiri kau bukan sebab kau cintakan dia."

"T-tapi aku cintakan dia jim."

"Kau masih tak tahu apa itu cinta. Ini adalah hubungan terlarang. Biarlah ayah tiri kau bahagia dengan eomma kau. Tolonglah tae!"

"Jim.."

"Kim Taehyung! buang perasaan itu. Berapa kali aku nak cakap ni. Kenapa kau tak faham."

"Macam mana aku nak faham kalau aku memang jelasnya aku suka kat dia. Jimin sejauh mana aku pergi, aku seolah tak boleh berjalan jauh. Pergi je dah tak boleh berjalan apatah lagi. Aku cintakan dia aku sayangkan dia. Aku sanggup jika hubungan aku dirahsiakan."

"Kau tak fikirkan perasaan eomma kau tae?!" Kata kata jimin membuatkan namja manis itu terdiam seribu bahasa. Dia tahu bahawa wanita itu sangat menyayanginya. Dan wanita itu adalah wanita yang telah melahirkanya didunia ini.

"Fikirkanlah perasaan dia. Apa reaksi dia setelah dapat tahu yang kau berbuat seperti ini dibelakangnya." Ujar jimin. Sahabatnya itu sudah mula menahan wajahnya yang sudah memerah.

"T-tapi, aku cintakan dia jim hiks.." Akhirnya tangisan taehyung pecah. Namja manis itu menangis sambil tersengguk-sengguk. Jimin menarik tubuh rapuh taehyung kemudian memeluknya dengan sangat erat tanpa melepaskanya.

"Cuba lupakan dia tae."

"I can't jimin. Aku dah terlanjur cintakan dia hiks.." Jimin menghela nafas. Dia tak kisah kalau jungkook itu tidak bernikah dengan ibu taehyung. Tapi nyatanya ibunya sudah bernikah dengan lelaki itu dan lelaki itu sudahpun menjadi ayah tiri taehyung. Hubungan itu sangat salah.

𝐌𝐲 𝐒𝐭𝐞𝐩 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now