20. My Step Father

1.1K 83 22
                                    

Sejak mengetahui sang ibu mengandung. Taehyung banyak menghabiskan masanya bersama jimin. Kadang-kadang jungkook sering bertemu dengan taehyung. Hanya sahaja taehyung akan mengatakan bahawa dia lelah berkerja.

Taehyung sudah selesai pengajianya. Cuma saat ini dia sedang berkerja di hospital sebagai dokter pratikal. Jadi, taehyung terlalu disibukkan dengan pekerjaan.

Kadang-kadang taehyung sampai tak balik kerana sibuk berkerja. Lebih tepatnya taehyung akan mengambil masa lebih untuk stay dihospital.

Clerk..

Pintu mansion itu dibuka pelan. Taehyung berjalan lemah longlai. Bukan kerana dia pura-pura sibuk tapi belakangan ini dia disibukan dengan pesakit.

"Taehyung.." namja manis itu menangkap sang ayah tiri kini sedang menjamu selera dengan ibunya di ruangan makan.

Taehyung berjalan mendahuluinya.

"Tae, marilah makan.. harini eomma tak sangka yang tae pulang awal." ujar sang ibu yang bangun lalu menarik lenganya pelan.

"Ah, tae penat.. nak tidur. Eomma makan jelah dengan appa." Taehyung melepaskan pegangan tangan pada wanita paruh baya itu lalu berjalan menaiki tangga.

Jungkook merasakan bahawa taehyung seringkali mengelak diri darinya. Jungkook pun menyelesaikan makan malamnya lalu menyusul taehyung ke atas.

Saat namja manis itu berjalan meraih pintu biliknya. Jungkook terlebih dahulu menarik lengan taehyung membuatkan sang empunya badan berasa terkejut dengan tarikan itu.

"Taehyung, we need to talk!" ujar sang ayah. Taehyung menolak dada jungkook menjauh darinya.

"Bukan masa yang tepat!" balas taehyung lalu menolak daun pintu itu kemudian berjalan masuk. Jungkook harus menyelesaikan semuanya malam ini juga.

Grep!

Saat taehyung masuk jungkook cepat cepat menarik taehyung ke dalam pelukanya. Pintu bilik ditutup lalu dikunci. Taehyung meronta ingin dilepaskan.

"Lepaslah!"

"Tak, aku tak akan lepaskan kau.."

"Kau nak apa sebenarnya. Atau kau nak aku panggil eomma!" ujar taehyung seakan ingin mengugut jungkook untuk lepaskanya.

"Panggilah taehyung aku tak peduli!"

"Lepaskan aku jungkook!"
Taehyung masih meronta minta dilepaskan lalu taehyung tidak sengaja melayangkan tamparan keras pada pipi jungkook.

Plak!

Jungkook terdiam lalu menoleh ke arah taehyung.

"J-jungkook.." tentu sahaja taehyung terkejut saat dia melayangkan tamparan itu pada jungkook.

Saat taehyung ingin menghampiri jungkook. Namja itu terlebih dahulu menghampiri taehyung kemudian menindih tubuh kurus taehyung.

Lengan kurus taehyung diraih lalu diletakkan pada dada jungkook. Lebih tepatnya pada jantung jungkook. Taehyung terdiam, wajah jungkook sangat dekat beberapa inchi dengan wajahnya.

Taehyung dapat lihat pipi jungkook merah dan juga ada kesan luka dan darah pada hujung bibirnya.

Ternyata tamparan taehyung bukanlah main-main.

"J-jungkook.."

"Tamparlah aku taehyung! aku tahu aku salah.." gumam jungkook pelan. Taehyung terdiam saat jungkook mengenggam lenganya lalu dilayangkan pada pipinya.

"Jungkook!"
taehyung ingin menghentikanya.

"Tamparlah taehyung! aku tahu kau bencikan aku!"

"Tampar lagi!"

"Jungkook! hentikan!"

"Hiks.. tamparlah aku taehyung. Sebab aku jahat dengan kau. Hiks.."

Taehyung terkejut melihat jungkook yang menangis diceruk lehernya. Dia tidak pernah lihat jungkook menangis, dan akhirnya lelaki itu menjatuhkan air matanya.

"Jungkook.." lirih taehyung pelan.

"Hiks.. tae.. maafkan aku! tapi jangan buat aku macam ni. Bantu aku tae, aku tak nak hidup dalam keadaan macam ni." Namja manis itu tetap mendiamkan dirinya. Tidak menjawab sepatah pertanyaan dari jungkook.

"Hiks.. tae aku cintakan kau aku bersumpah dihadapan tuhan yang aku cintakan kau tae.. aku nak kau, aku tak nak ah joong! impian aku adalah kau.. bukan yang lain.. hiks.. bila benda ni jadi macam ni aku rasa berdosa sebab lukakan kau. Aku tetap nak perjuangkan cinta kita taehyung hiks.. aku tahu semuanya salah aku.. dari awal lagi tak sepatutnya aku terjebak dengan menikah ah joong.. Kalau aku tahu pengakhirnya seperti ini, aku tak akan nikah dengan ah joong."

Taehyung terdiam, rasa simpati pada jungkook membesar. Dia tidak sampai hati melihat jungkook seolah merayu-rayu denganya.

"Hiks.. tae jangan tinggalkan aku!"

"Jungkook!"

"Jangan tinggalkan aku taehyung!"

"Ck, lepaslah!"
Jungkook lagi tadi memeluknya tanpa ingin melepaskan tubuhnya. Bahkan taehyung merasa begitu lemas dalam pelukan jungkook.

"Tak! kau pasti tinggalkan kau!"

"Salah kau kan, kau yang ciptakan semua ini.. jadi pandai-pandailah kau tanggung semuanya jungkook. Aku dah penat!"

Jungkook mendonggak dengan mata yang berair-air.

"Taehyung.."

"Aku muak! muak dengan semua sandiwara ni. Apa yang aku dapat kalau aku tak tinggalkan kau jungkook. Apa yang aku dapat!"

Brak!

"Huh, bagitahu aku apa yang aku dapat.. eomma dah mengandung anak kau! aku tak mungkin jadi jahat untuk pisahkan seorang anak dengan ayahnya. Aku tak kejam jungkook! bahkan akulah yang jadi jahat kat sini, rampas kau dari eomma! bahkan menjalani hubungan secara dia dengan ayah tiri. AKU RASA JIJIK dengan diri aku! JIJIK sangat! AKU MENYESAL! Sebab jatuh cinta dengan kau! Kalau aku tahu pengakhiranya mcam ni.. Aku akan lupakan semua perasaan aku.. daripada membalas perasaan kau!"

Jungkook terdiam.

"Tinggalkn aku jungkook! Berilah aku peluang untuk aku cari lebih baik dari kau! Aku akan pergi.. jangan cari aku lagi, Eomma lebih memerlukn kau dibandingkan aku!"

"Sebelum eomma benci aku! lebih baik kau matikan hasrat kau untuk perjuangkan aku jungkook. Aku lelah, dengan hubungan seperti ini.."













Tbc.

Ramai yang tak suka konflik right? tapi ada je yang baca part konflik. Pelik betul 😂

Fyi, cerita ni dah nak habis.. bukan sebab nak cepatkan habis sebab pengakhiranya memang sedikit..

Tak tahulah sedih ke gembira.. korang rasa?

𝐌𝐲 𝐒𝐭𝐞𝐩 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now