14 | Naga Berubah Rupa

200 23 46
                                    

Hari ke-15

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

Hari ke-15... menyaksikan istana yang mereka diami, hampir musnah... rebah menyembah bumi.

Sang Naga Kuno... untuk pertama kalinya sejak 1 tahun 15 hari mereka tinggal di situ... membuat serangan.

Benar... para pelajar amat menggeruni binatang yang satu itu... walaupun ia tidak pernah sekalipun menyerang. Melihat fizikalnya sahaja sudah mampu menggeletar dan melemahkan lutut kaki.

Ramai yang tercedera dek serangan naga itu. Rose... menjadi korban serangannya. Tiada seurat rambutpun dari Rose yang tertinggal. Semuanya... telah menjadi santapan sang naga tak guna!

Diana dan Sofia saling berpelukan. Mereka duduk dan menyelimut tubuh mereka menggunakan selimut yang sama. Unggun api dibina di dalam ruangan istana yang masih elok.

Malam itu, cerahnya sinaran rembulan tidak ditatap sesiapa. Kesemua pelajar; lelaki dan perempuan kini mendiami ruangan yang sama... termasuklah Cikgu Zack.

Cikgu Zack yang tercedera sedang dirawat oleh Lutfi. Tulang kaki dan tangannya berkemungkinan telah patah. Entah mengapa, dari awal, naga itu seolah-olah hanya ingin menyerang Cikgu Zack sahaja. Apa kerana saiz badannya yang lebih besar dan terlihat lebih dewasa?

Tiba-tiba... terdengar hilaian tawa yang nyaring!

Terkejut para manusia. Meremang bulu roma semuanya.

Sesusuk tubuh, terapung di udara, buruk, hodoh... terpempang di pandangan mata.

Jeritan pelajar mula kedengaran di sini sana. Laju kesemua mereka berkumpul berdekatan Cikgu Zack. Tubuh mereka mula terasa menggigil, ketakutan.

Hilaian makhluk itu makin menjadi-jadi.

"Zahari... masih ingat aku?" Ia bertanya.

Para pelajar saling bertukar pandang. Zahari?

Susuk tubuh makhluk itu makin terbang mendekat. Para pelajar makin berhimpit sesama mereka. Ya Allah! Apa yang tengah berlaku ni?

"Kau mengandungkan aku... kau bawa aku tinggal berseorangan di rumah usang Gunung Lagenda... kau kunci aku di sana tanpa jalan keluar... kau biarkan aku mati mereput bersama anak kau sendiri, Zahari!" Nyaring suara itu melaung.

"Ri... Ris... Rissa?" soal Cikgu Zack, gagap.

Mata para pelajar terarah pada cikgu mereka. Cikgu... Zack?

"Jadi... aku tolong kau tunaikan salah satu janjimu... untuk sehidup semati... bersama aku... di sini. Seronok kan... Zahari?"

"Aku ingatkan, hanya sebentar... aku mahu luangkan waktu bersamamu di sini. Tapi... lepas apa yang kau dah lakukan pada Aulia... lalu kau salahkan sang gorilla pada pandangan kasar matamu... kawan-kawanku yang di sini menjadi marah atas perbuatan terkutukmu! Kaulah binatang paling durjana di sini, Zahari!"

Aulia? Cikgu Aulia? Apa yang Cikgu Zack dah buat pada Cikgu Aulia?

"Sebab itulah, kawan-kawanku menyerang kamu semua! Dan aku pula... berusaha untuk kurung kau Zahari... bersamaku di sini, selamanya..." Tawa hilaiannya makin kuat kedengaran.

Ancient Beast 🔚Onde histórias criam vida. Descubra agora