Chapter 10

476 42 23
                                    


Hali dan taufan duduk temenung mereka memandang gempa yang tidur lena bersama bobby dan rana juga gaira.taufan memandang hali lalu mengeluh.

"Hali..aku takut kalau bodobara tu amik gem-"

" taufan,selagi kita bersama gempa tiada siapa yang boleh amik dia dari kita..ingat pesan bonda 'jaga gempa'.."

Taufan mengangguk kepalanya.dia risau kalau gempa kena tangkap.dia tahu hali pun risau tapi betul kata hali.dia takkan biarkan sesiapa sentuh gempa walau sehelai rambut pun.

Sedang mereka merenung jauh gempa terjaga dari tidurnya lalu melihat hali dan taufan jauh darinya.dia mendekati mereka.dia duduk ditengah antara mereka dan mengengam tangan mereka.

Hali dan taufan terkejut lalu memandang gempa.gempa menyandarkan kepalanya pada bahu hali.

"..kak hali..kak ufan..Wô ài nî..zzzz"

Hali dan taufan tersenyum mendengar kata sang adik yang terlihat kembali tidur.hali mengusap kepala gempa. taufan mengeratkan genggaman tangan gempa.

'kami janji akan lindungi gempa dan bawa dia ketemu sama mama dan bunda..'

Sementara di sesuatu tempat..

Seorang lelaki berdiri di depan penjara. Dalam penjara tu ada dua ratu dan rakyat yang terbaring lemah.lelaki tu senyum sinis melihat keadaan kedua ratu tu.

"Dah hampir 13 tahun..kau tak rindu anak keemasan kau..aida ?.."

" diam kau !!kau tidak berhak menyebut nama anak adikku!!"

" kau yg diam!!aku berkata dengan aida bukan kau!!..misal nya aku dapat dia..kau gak bakal ketemuinya hidup..aida"

Aida terkejut memdengar ancaman itu lalu memandang lelaki itu tajam. Kawan lelaki itu datang mendekati penjara itu senyum sinis.

" aku tak kan biarkan kau mengambik -nya dari aku!!atif!!iwan aku benci kalian!!"

" apa motif kalian berkahwin dengan kami ? Apa yang kalian dapat setelah melakukan semua ini?!!jawap s***n!!"

"Semestinya harta!kami tak pernah cinta kalian!!jika kalian tiada harta mahupun duit sudah lama kami buang kalian..asal aku dapat anak itu semua ni dah settle "

" kau sedar tak anak itu anak kau b****!!aku takkan biarkan kau amik dia dari aku!!kau dengar atif b****h!!"

Atif dan iwan senyum sinis melihat isteri mereka dalam penjara memarah. Mereka meninggalkan mereka tapi sebelum tu atif berkata sesuatu pada isterinya dan pergi meninggalkan si isteri.

" aida ii ..benar dia anakku tapi di mataku dia hanya sampah..disebabkan bos aku meninginkan dia-gak..hanya mahu jantung dia yang berharga tu.. kau pasti gak tau dia punya jantung bernilai..kesian kau gak bisa merawatnya bahkan menjaganya hingga besar..is is..emang kau ibu apa?"

Aida terdiam.apa yang dikatakan atif tu ada benarnya.kaira memeluk tubuh aida dan mengusap belakangnya.

" aida..jangan pikirkan apa b**** tu-"

" tapi apa yang atif katakan benar kak.. aku yang melahirkan gempa tapi aku tiada disisinya menjaganya bahkan merawatnya tidak..aku ibu yang teruk ya kak..hisk..?"

Aida menangis dalam pelukan kaira. Melihat aida sedih kaira cuba menenangkannya.rakyat yang berada disebelah penjara mereka berdua turut rasa sedih melihat ratu mereka.

'Ai akak takkan biarkan ia terjadi!atif!iwan!kau main dengan orang yang salah!!kau buat ai sedih aku akan bunuh kau atif!!!!'

Dalam diam kaira menyumpah akan adik iparnya yang telah membuat adiknya sedih.dia akan balas dendam pada suaminya dan adik iparnya kerna permainkan hati mereka.

T
B
C...

we're love youTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang