Chapter 21

362 31 11
                                    

Hali terkejut melihat taufan memeluk gempa dan mereka tak sedarkan diri. Hali terus mendekati mereka."taufan! Gempa!bangun!!"hali mengoncang badan taufan dan gempa berkali². "argh..sakitnya"adu taufan dah sedar memandang hali."kau okey tak ni?" Tanya hali melihat taufan dan memantau sekitar."o-okey je..gem tak sedar lagi ke?"tanya taufan.hali mengeleng dan mendukung gempa fix back."sekarang ni kita bawa gem jauh dan cari bunda dan mama dulu"kata hali memandang kiri kanan."kaki gem berdarah banyak,kak hali!"jerit taufan terkejut melihat kaki gempa berdarah.

Tiba² mereka diserang."argh!!"jerit taufan dan hali jatuh."budak tu sasaran kami"hali dan taufan memandang tajam orang yang berkata tu.atif tersenyum sinis"dia tak layak memiliki jantung berharga tu!dia hanya budak LEMAH!!"kata atif."KAU YANG TAK LAYAK SIAL!!!"jerit hali."dia lebih layak bukan kau!!kau yang LEMAH!!" jerit taufan.mereka marah sangat bila dengar orang mengata gempa lemah.

  Hali melindungi gempa yang tak sedar berada di belakangnya."tapi malang budak tu akan mati dalam genggaman tangan bapak dia sendiri!!" Kata atif dengan senyuman sinisnya."kami takkan biarkan ia terjadi!!"kata taufan. Atif gelak jahat."sebelum korang nak halang budak tu dah tak BERNYAWA!!"kata atif."TIDAK!!" jerit hali dan taufan bila iwan merampas gempa dari mereka."LEMAH!!"kata iwan menendang taufan hingga terpelanting jauh."aargh!!"jerit taufan kesakitan.

"JANGAN KAU APA-APAKAN MEREKA!!"jerit aida dan kaira mendekati hali dan taufan yang kesakitan.atif dan iwan memandang mereka sinis."Oo..rupanya korang dah bergabung dengan ibu korang setelah lama berpisah ye?"kata iwan mengejek."lepaskan dia,atif!iwan!!" kata aida."budak ni?dia ni target bos kami..lagipun dia ada jantung berharga yang tak layak dia memilikinya sebab dia le-"kata atif terhenti bila aida memotong."lemah?..kau sedar tak budak tu anak KAU,atif!!darah daging kau!!dia bukan lemah!dia kuat!bukan penakut macam kau!yang tak layak dapat jantung tu KAU!yang takde hati!! KAU SETAN!!KAU YG LEMAH ATIF!!" jerit aida marah pada sang suami.

Aida menghela nafas berat."betul kata ayahnda kau tak serupa haiwan yg lindungi anaknya tapi kau serupa HARIMAU !! TERGAMAK LETAK ANAK DLM.BAHAYA!!!"kata aida terus menyerang atif dan iwan."shine power full!!"kata aida datang cahaya putih yang terlampau silau."hard kick!"jerit kaira menyerang iwan dan atif."argh!!" jerit kaira kesakitan bila iwan menumbuk perutnya."bunda!!"jerit hali dan taufan."tolakan angin upan!!"kata taufan .iwan terpelanting."bunda okey ke?rasa sakit lagi ke?dekat mana sakit tu?"soal hali memapah kaira."bunda okey tap-"kata kaira terhenti bila melihat aida diserang oleh atif."pegang halilintar!hiargh!!"kata hali menyerang atif."ma,okey?"tanya taufan mendekati aida dan kaira."okey,sekarang ni kita kena selamatkan gempa!dia dalam bahaya!"kata aida."taufan,bawa gempa jauh dari sini!"perintah kaira.taufan mengganguk."bunda dan mama jaga diri.."kata taufan.

Taufan terus ke arah gempa."tolakkan ribut dark!"kata iwan."argh!!"jerit taufan terpelanting tak sedarkan diri."ribut crystall"kata kaira menyerang iwan."arghh!!"jerit kaira kesakitan."LEMAH!kau takkan dapat lindungi budak tu!!"kata iwan."KAU YG LEMAH,IWAN!!PEDANG CRYSTALL!! "jerit kaira menyerang iwan

Aida terus menyerang atif begitu juga atif tetap menyerang aida."cukup,atif!!kau tak patut biarkan anak kita dalam bahaya!!"pujuk aida dalam masa yang sama tetap menyerang atif."DIA SAMPAH!!AKU TAKDE ANAK!!"kata atif terus menyerang aida."DIA ANAK KITA SELAMANYA!!LEPASKAN DIA!!KAU SUKA ATAU TAK DIA TETAP DARAH DAGING KAU,ATIF!!"kata aida terus menerus menyerang atif."angin tusukkan ribut!"kata aida."dark night full dark nighmare!"kata iwan.

Tetiba muncul asap hitam kelabu yang tebal.setelah hilangnya asap tersebut.kelibat atif dan iwan bersama gempa tiada terlihat."semua okey?"tanya kaira memastikan semua orang ada ke tak."mereka bawa gempa pergi.."kata aida sedih.kaira memeluknya."shhh..kita akan cari dan selamatkan gempa..semuanya akan baik²"kaira memujuk aida."ma,bunda.. maafkan kami sebab kami tak kuat untuk lindungi gempa..maafkan kami mama,bunda.."kata taufan tunduk.

Kaira dan aida mengusap kepala hali dan taufan."kamu berdua dah cuba semampukamu berdua melindungi gem.."kata kaira.aida mengesat air mata hali dan memegang muka hali. "Menangis air mata sekali pun takkan selesai masalah,hali..kamu kuat..prove your word,hali"kata aida menyemangatkan hali.kaira memeluk taufan dan membelai kepala taufan lembut."percaya lah kamu berdua kuat bukan lemah..anak² bunda semua kuat dan berani..buktikan janji² kamu berdua,sayang.."pujuk kaira.

Hali dan taufan menunduk mendengar pujukan dari aida dan kaira."maafkan kami mama bunda..kami akan buktikan janji kami!"kata taufan dan hali.'tunggu kami,gem'batin taufan dan hali memandang langit.biarpun kaira dan aida sudah memaafkan mereka tapi perasaan bersalah dan kecewa tetap tidak hilang dari hati mereka.

T
B
C..

we're love youWhere stories live. Discover now