Chapter 22

649 34 45
                                    

Di sebuah rumah yang agak sunyi dan gelap.seorang budak laki laki yang tak sedarkan diri terbaring di atas katil di dalam sebuah bilik.dua lelaki dewasa yang berada di luar memandang budak tu melalui cermin tingkap."kau serius nak biarkan anak kau dalam idea b*d** dia tu?..atif"kata salah sorang lelaki yang memandang simpati pada kawannya.atif menghela nafas."betul kata aida..aku serupa harimau.. sejahat -jahat aku masih sayangkan aida dan anak kami,gempa..dia satu-satunya jantung hati kami.."kata atif sedih."kalau bukan disebabkan perkara tu..kau,aku kita berdua takkan dibenci oleh isteri dan anak kita sendiri,iwan.." sambung atif.iwan menganguk."aku faham apa yang kau rasa,tif.. pengorbanan suami memang tak sehebat pengorbanan isteri tapi kita suami sebagai ketua keluarga memikul segala tanggungjawab..kita harus lindungi keluarga kita dengan apa sahaja cara..walau terlihat jahat di mata mereka tapi kita tetap lindungi dan saling sayang mereka dalam diam" kata iwan menyemangat kawannya.

  Atif memandang iwan lama."kau tetap sayang dan cintakan kaira walaupun kau tahu apa yang dah kau lakukan ni?"soal atif."ha ha ha..aku masih cinta dan sayangkan dia walaupun aku tahu aku dah buat kepercayaan dia hilang pada aku..bak kata arwah nenenda 'biar mati demi lindungi orang yang kita sayang walau terlihat jahat di mata orang' seperti situasi kita sekarang.." kata iwan.atif mengeleng malas nak layan muka iwan yang buat muka serupa kera sumbang.iwan meninggalkan atif sendirian.atif melangkah masuk dalam bilik tu dan memandang wajah anaknya."maafkan papa.."kata atif sedih dan melangkah keluar dari bilik tu."gem tetap sayangkan papa walaupun papa bencikan gem"kata gempa yang dah sedar saat atif keluar.dia menangis di atas katil.di luar atif berdiri di sebalik pintu menangis mendengar suara anaknya.   
   
   Atif memasuki sebuah bilik dan menutup pintu.dia memandang iwan yang duduk di atas mejanya."so~apa plan kau?"tanya iwan memandang atif. "Lakukan apa yang kita plan sebelum ni"kata atif dengan senyuman sinis terukir."aku okey je"kata iwan dengan senyuman jahat di mukanya.mereka bergelak jahat."get ready for a suprise Mr B~"kata atif dengan senyuman jahatnya memandang ke arah satu gambar seseorang."peperangan terbesar bakal terjadi~just wait and enjoy it,kaira and aida~"kata atif dan iwan.mereka gelak sepuasnya.

  Di blue crystal kingdom..

Kaira berbincang dengan beberapa orang atasan dari kingdom lain tentang masalahnya di dalam sebuah bilik perbincangan.hali dan taufan ber- kurung di dalam bilik.taufan duduk diatas katil meletakkan kepala di atas lutut dan memeluk lututnya.wajahnya terlihat kesedihan yang muncul di dalam matanya.hali berdiri memandang permandangan langit yang gelap di luar di sebalik cermin tingkap.terlihat kerisauan dan sedih di sebalik matanya."kenapa?"hali menoleh memandang taufan cuba menarik perhatiaannya.dia duduk disebelah taufan."kenapa jadi macam ni?tok aba menjaga kita dari kecil hingga kita diberitahu kita masih memiliki sepasang ibubapa tapi tak pasti hidup atau tak..kita temui bunda dan mama setelah menyelamatkan penduduk rakyat..kita dapat rasa kasih sayang seorang ibu..ayah kita pengkhianat!kenapa harus jadi begini? Kita selalu di landa kesedihan dan nasib buruk..?"luah taufan sedih.hali rasa sedih mendengarnya."kenapa susah untuk kita rasa sebuah keluarga dalam keadaan aman?kita tak layak ke dapat semua tu,hali?kapan semuanya menjadi aman?"tambahnya.hali mengusap kepala taufan."ufan,lupa apa yang atok pesan masa kita kecil?"tanya hali.taufan diam dan mengeleng."kan tok pernah pesan 'bila kesedihan akan ada kebahagiaan dan bila kebahagiaan akan ada kesedihan'.. kita semua berhak dapat rasa bahagia. Setelah hujan akan ada pelangi macam tu juga situasi kita..percayalah lepas semua ni kita akan hidup bahagia dan aman"kata hali dengan tenang.

Tok tok

Taufan segera menghapuskan sisa air matanya."masuk lah"kata hali.terlihat aida melangkah masuk ke dalam bilik. "Mama ganggu kamu berdua ke?"tanya aida serba salah.taufan mengeleng."tak lah mana ada"kata taufan.aida duduk disebelah mereka.aida terdiam mengelamun.'pasti mama lagi habis nangis'bisik hali dalam hati.suasana menjadi sunyi dan taufan sangat benci dengan kesunyian tu."ma,bisakah mama cerita gimana hidup mama sama bunda saat kecil?"tanya taufan.aida tersedar dari lamunannya memandang taufan."saat kecil?mama sama bunda?" kata aida tak percaya mendengarnya.
Taufan tersenyum bila aida memandangnya."ayo lah ma,ufan mahu tahu gimana perangainya bunda dan mama saat kecil..kak hali juga mahu dengar ya kan kak?"kata taufan. Hali menunjuk jarinya kearah dirinya sendiri.'loh ngapai aku terjebak sekali? tapi benar aku juga mahu tahu kisah bunda saat kecil sama mama..pasti seru kisahnya'bisik hali dalam hati."kak kau setujukan mahu dengar kisah bunda dan mama saat kecil ya kan?"ulang taufan."ye mahu..boleh ya ma"pujuk hali.aida tersenyum."iya tentu boleh tapi mama tak tahu mahu cerita dari mana"kata aida serba salah."mana- mana aja boleh yang pasti mama cerita" kata taufan.aida diam membuatkan hali dan taufan risau.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 11, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

we're love youWhere stories live. Discover now