BAB 19.

6K 193 5
                                    


"Sarah, menungkan apa tu? Sampai abang tanya pon tak balas." ujar Mika sambil memandu.

"Ehh? Abang tanya apa? Sarah tak dengar." sengaja aku ketawa kecil untuk menutup malu.

"Sarah dapat tidur nyenyak tak semalam? Yela, dah dapat bantal peluk free kan. Sampai pagi tak nak nak lepas." usik Mika.

Arggg! Pasal ni lah yang aku malas nak bualkan. Banyak lagi kot soalan yang perlu Mika tanya. Kenapa nak kena tanya hal semalam pulak? Buat malu aku je.

"Ishh, abang ni. Tak payah lah nak tanya soalan macam tu. Sarah benci tau tak?" geram betul aku dengan Mika ni.

"Ala, Sarah tak payah lah benci abang. Abang gurau je. Lagi pun, abang selesa tau tidur dengan Sarah. Nyenyak betul tidur abang." jujur Mika. Mungkin inilah kali pertama Mika dapat tidur yang lena tanpa gangguan. Sebab, selalunya dia akan terjaga tiap malam.

"Abangg, cukuplah." dengus ku.

"Okay-okay, abang berhenti dah cakap pasal tu". Sempat lagi Mika tertawa kecil.

Malu malu maluuuuuuuu betulll aku. Muka ni dah terbakar dah sebab tahan malu. Teringat kejadian semalam.

Flashback.

"Abang, Sarah tidur kat bawah je lah sebab Sarah tak biasa nak tidur dengan laki kat atas katil." janggal weii bila tiba-tiba nak tidur dengan laki kat atas katil.

"No way. Abang tak akan benarkan Sarah tidur bawah. Sarah kena biasakan diri tau untuk tidur dengan suami. Kalau harini Sarah tak cuba, sampai bila-bila pon Sarah tak akan biasa." panjang lebar nasihat dari Mika.

Serba sebanyak masuk jugak dalam kepala otak aku. Semua yang Mika cakap ada betulnya jugak. Sampai bila aku nak mengelak dari tanggungjawab aku tu. Tapiiiii, aku belum ready lagiiii.

"Tapi abang, Sarah be-----"

"Sarah risau pasal tanggungjawab tu?" potong Mika.  "Abang tak akan paksa Sarah pasal tu. Abang akan tunggu sampai Sarah dah ready." ucap Mika lembut. Macam tau-tau je aku takut akan hal itu.

"Betul ni?" soal ku pada Mika. Aku takut sebenarnya kalau Mika hanya bermanis mulut. Pelik tau bila laki tak minta hak itu.

"Yup. Tak percaya abang ke?" duga Mika.

"Sarah percaya....but, pinky promise first." pantas jari kelengkeng ku hulurkan di hadapan Mika.
"Kalau abang tak tepati janji, abang akan kena sambar kilat." sumpah ku. Aku dah terbiasa dah buat janji macam tu dekat Fiona sampai mama pun marah aku sebab suka nak sumpah-sumpah orang..

"What? Are you kidding me, Sarah?" soal Mika tak percaya.  "Sarah sanggup sumpah suami Sarah sendiri?" digeleng- gelengkan kepala Mika ke kiri dan ke kanan dengan sikap ku. Pantas dicantumkan jari kelengkeng milik ku dan milik Mika menjadi satu perjanjian.
"Dah, abang janji tak akan minta hak tu" putus Mika. " Dah jom tidur" ajaknya lagi.

Aku hanya menurut. Katil Mika besar weii dari katil aku dekat bilik sebelah ni. Puas kalau dapat tidur sambil berguling-guling.

"Sarah tidur dekat tepi abang erk, dekat dinding tu. Biar abang tidur kat tepi ni." arah Mika.

Aku mana biasa tidur dekat dinding. Selalunya aku akan tidur di tepi dekat pintu. " Tapi, Sarah tak biasa lah nak tidur dekat dinding tu. Abang bertolak ansur lah dengan Sarah. Please...." rayu ku.

"Nope. Kalau Sarah tidur tepi ni, nanti malam-malam Sarah jatuh. Kalau dekat dinding tu, Sarah nak berguling-guling pon tak akan jatuh punya. Biar abang je tidur tepi ni." laju badannya di hempas di tepi katil yang menjadi rebutan ku.

HANYA SEMENTARA ✔Where stories live. Discover now