" Nope. As my model." Kata Ben selamba.Meletus tawa Sarah seketika sebelum menyambung katanya.
" You really funny, Ben. Sarah nak jadi model? Pffff... Tak pernah terdetik dalam hati nak jadi model."
Ben memandang Sarah tanpa berkelip. Duduknya segera ditegakkan.
"I'm serious, sweetie. I gonna make you be my personal model."
" No. I can't. Sarah tak ada pengalaman." Bantah Sarah serta merta.
" It's okay. I can handle you, sweetie. I can teach you everything that you need to know. Just trust me." Balas Ben dalam nada memujuk.
" No. How can I be a model with my condition? Tak pernah lagi Sarah nampak model dengan perut memboyot." Tambahnya lagi.
" I know those are all your reasons for refusing. Even though many pregnant people can be models." Otak Ben memang bijak sehingga tau akan penolakan secara lembut dari Sarah.
" But I will not give up on you, sweetie. I will make you be my personal model no matter what happens. Anyway, your belly not too big and we can cover it." Seperti yang Sarah kata, Ben memang agak degil. Kalau A yang dia nak memang itu yang dia ambil. Baru tinggal beberapa hari, Sarah sudah dapat mengenal Ben serba sedikit.
" Ben... " Panggil Sarah perlahan.
" Do you know that you are so stubborn that I can not say anything more?" Sengaja Sarah menjeling tajam ke arah Ben tanda geram." I am really stubborn, sweetie. Hope you can handle it." Gurau Ben sambil mengenyitkan matanya ke arah Sarah.
" So, let's start our work. I will be your master from now on." Kata Ben teruja.
"Now? " Tanya Sarah tidak percaya. Melihat anggukan Ben, dengan serta merta Sarah mengeluh.
Tanpa membuang masa, Ben menarik tangan Sarah untuk mengikutinya. Tombol pintu dipulas oleh Ben, terpampang dengan jelas dekorasi bilik itu yang dipenuhi dengan cermin besar. Sah-sah ini adalah bilik latihan.
" We gonna practice here. First of all, I wanna teach you how to walk properly. Are you ready, sweetie?" Soal Ben bersemangat. Entah apa yang dia semangatkan. Sarah dah berapa kali mengeluh tanda tidak suka.
" Kalau Sarah tak ready pun, Ben akan paksa juga." Kata Sarah dalam nada yang pasrah.
Ben hanya tersenyum. Semua perangai Sarah yang kadang-kadang seperti anak kecil selalu mencuit hatinya. So cute.
" Let me see how you walk, sweetie. Turn around and walk." Arah Ben.
Terkebil-kebil Sarah memandang Ben sebelum kakinya mulai melangkah. Sarah dengan selambanya berjalan dengan kedua-dua bahunya berselang-seli naik turun. Langsung tidak dipandang wajah Ben.
"Sarah? Be serious!" Kata Ben geram
apabila melihat Sarah tidak fokus akan latihannya. Serupa orang cacat melihat Sarah berjalan. Poor, Sarah." Tengah serious lah ni" balas Sarah menyampah.
Nafas ditarik panjang-panjang sebelum berjalan seperti biasa."Are you kidding me? You are a robot ar a human?" Komen Ben tidak puas hati.
" What do you expect from me? Sarah tak tau cara nak berjalan dengan betul. Ben tak ajar lagi cara berjalan. So? " Balas Sarah geram. Tadi disuruhnya berjalan. Bila berjalan dikomen pulak. Ish.
Tertawa kecil Ben dibuatnya.
" I'm just kidding, sweetie. I like the way you mad at me because you look so sexy." Sempat lagi Ben mengigit bibirnya kononnya menggoda.Sengaja Sarah membuat muka loya. Geli tekak.
"Come. Walk with me and see how I'm doing." Ajak Ben. Sarah hanya menurut tanpa membantah.
~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~
"So, macam mana dengan majlis kamu tu?" Tanya Puan Yaza kepada Mika.
" Ok je. Cuma perlu tunggu baju kahwin tu siap. Tinggal tu je lagi lepastu boleh lah Mika jadi menantu anty." Gurau Mika. Mia yang duduk disebelah emaknya tersenyum gatal.
"Baguslah. Tapi anty ada perkara nak cakap dengan kamu. Anty bukan apa tau, tapi barangan hantaran tu macam tak cukup. Terlalu murah pula bila anty buat kiraan tadi. Kamu faham kan apa maksud anty ni, Mika?"
"Anty nak Mika tambah lagi barangan hantaran?" Tanya Mika inginkan kepastian.
"Nampaknya, macam begitulah. Paling kurang pun bagilah 3 jenis beg atas 3k. Murah jugakan? Sebab anty tau keluarga kamu mampu." Kata Puan Yaza tanpa rasa malu.
Melopong Mika dibuatnya. Hantaran yang diminta oleh Puan Yaza terlalu mahal. Semahal itukah harga untuk dirinya memiliki Mia?
"Tapi macam terlalu mah--"
"Mika bertuah tau sebab anty minta tu je. Kalau tak nak, tak payah gatal nak kahwin dengan anak anty. " potong Puan Yaza. Langsung tidak memberi peluang untuk Mika bersuara.
" Oky. Mika setuju. Esok Mika akan bagi Mia duit tu untuk beli beg tu." Putus Mika. Keluhan kasar jelas terbit akibat tertekan. Hampir habis duit simpanannya disebabkan oleh perkahwinan dia dengan Mia.
"Good to hear that, Mika." Balas Puan Yaza bersama senyuman manis di bibirnya.
Seketika, telefon Mia bergetar menandakan ada satu panggilan masuk. Cepat saja Mia meminta diri untuk ke bilik.
"What the hell do you want from me, Jo?" Tanya Mia dalam nada yang marah. Dicuba untuk kawal nada suaranya.
"Woah. Chill baby. Kenapa garang sangat ni? Period ke?" Usik Johari nakal.
"Kalau kau depan aku sekarang ni, memang habis muka kau aku tampar!" Bidas Mia.
" Kalau kau nak buang masa aku sekarang ni, aku tak akan layan. " Belum sempat Mia hendak mematikan telefonnya, Johari segera mencelah." Wait! Aku cuma nak bagitau yang aku dah kaya. Aku dah ada duit." Kata Johari riak.
"So? Apa kena mengena dengan aku? Kau nak berterima kasih dengan aku sebab dah tolong kau? Well, you're welcome." Balas Mia dingin.
"No. Aku tak nak pun welcome kau tu. Tak berbaloi. Cuma aku nakkan kau balik. Aku dah ada duit, jadi aku dah boleh tackle kau balik lah."
"Hell no!" Jerit Mia.
" Apa lagi yang kurang pada aku Mia? Aku dah ada duit, company aku dah stabil. Kalau kau nak kahwin dengan aku sekarang pun boleh. Takde masalah." Sakit hati Johari apabila ditolak mentah-mentah tanpa sebarang alasan yang kukuh.
"Yang ada masalah sekarang ni kau! Kau dah ada duit pun aku tak kesah. Aku tak hingin nak makan duit kau tu. So please stay away from me. Aku akan kahwin dengan Mika tak kira apa jugak. Cermin diri tu sikit." Sempat lagi Mia menyelitkan perlian.
" Kau akan kahwin dengan jantan tu tak kira apa jugak? Hurm, interesting. Ok. Aku akan tunggu kau datang pada aku Mia. Aku yakin yang kau akan melutut nak kembali pada aku. Nanti kita tengok sedap tak jilat ludah sendiri." Ejek Johari bersama ketawa sinisnya.
Cepat sahaja Mia mematikan telefonnya. Hatinya benar-benar panas dengan kata-kata Johari.
"Damn you Johari!"Manakala, Johari dengan gelak tawanya melemparkan sepilah pisau ke gambar Mika. Tepat pada biji mata Mika sasarannya.
"Well, aku terpaksa juga buat perkara ni. Kalau tak, aku akan merana tengok kau hidup bahagia dengan Mia. You are so stupid, Mika. Apalah yang betina tu jampi dengan kau sampai kau tergamak nak lepaskan permata.
Kan bagus kalau kau hidup dengan tenang dengan bekas isteri kau tu dan aku hidup bahagia dengan Mia. Tapi kau bodoh sebab dah rampas Mia dari aku. Pity of you Mika.Done..... Sorry sebab lmbt update. Bkn sengaja tau tapi terpaksa sebab nak kena blajr lgi hurm. Next week sy tak janji nak update erk. Sbb time tu sy exam😖. Hrp korng fham. Apa" pon stay safe you alllllllssss. Bye.
YOU ARE READING
HANYA SEMENTARA ✔
Romance⚠Known As: MY TEARS!⚠ SARAH IRDINA_ Dia memang seorang gadis yang cantik namun, dirinya tidak pandai dalam bab bergaya dan bersolek. Dalam sekelip mata sahaja, dia telah dikahwinkan dengan Tengku Mikael atas alasan 'terhutang budi'. Siapa cakap pe...