7 | engangement

1.9K 108 17
                                    

  "Terima kasih la sudi datang rumah kami yang kecil dan tak berapa-apa ni nak dibandingkan dengan tuan." Encik Ismail merendahkan diri. Tengok la sapa depan dia. Jutawan British we!

  "Eh tak pa la. Saya ok je." Mr Ady membalas. Dia bukan demand sangat pun. Dia pun ok je bila Ayden kata nak kahwin dengan orang biasa tak macam kakak dia dua orang tu. Sorang Chairman company Hotel. Seorang Chairman company Diamond.

  "Yang mana satu nak kahwin dengan adik saya ni? Yang tengah bercakap ni ke?" Sinis Dina kakak Syifa. Encik Ismail hanya mampu tersenyum dengan kelancangan mulut anak dia.

"Eh saya ayah kepada tuan badannya." Mr Ady tergelak kecil. Ayden sebelah kiri Mr Ady angkat muka. Dari tadi menunduk. Ey tak suka betul aku perempuan ni.

  "Saya yang nak kahwin dengan Syifa. Bukan Daddy saya." Ayden masih dengan muka ketat dia. Terdiam Dina dibuatnya.

  "Ha ini la tuan badannya. Dia yang nak kahwin dengan Syifa. Encik setuju ke nak kahwinkan di orang?" Tanya Mr Ady. Ayden tunduk balik pandang lantai. Yang si Aaden dah kebosanan dah duduk situ. Aku tak boleh menggila we!!!!

"Dah tu? Takkan saya tak setuju pulak. Tapi awak kena jaga la puteri saya tu elok-elok." Encik Ismail senyum. Dan macam yang dijanjikan. Ayden akan bercakap.

  "Saya nak seminggu akan datang kami akan bertunang. Dua hari lepas bertunang kami akan kahwin." Ringkas dan padat. Encik Ismail terdiam. Aura dia lain macam. Nak bantah pun rasa something ja.

  "Tapi saya takut tak sempat ja." Ayden angguk dengar ayat encik Ismail. Kemudian dia pandang Andrea dengan Arisha. Dua-dua kakak dia angguk.

  "Budak akak-akak saya akan buat kerja di orang. Sekarang encik cuma perlu tumpukan dekat nak panggil orang je encik ada lagi 9 hari sebelum akad nikah. Dan jugak, saya akan sediakan semua kemudahan yang encik perlukan." Ayden cakap dengan tegas dan lurus. Tak da bengkang bengkok.

  "Baiklah." Encik Ismail dah tak boleh kata apa. Memang dekat sekolah pun dia jenis yang tegas tapi bila berdepan dengan anak muda depan dia yang bernama Ayden ni lain macam pulak aura dia membuatkan orang lain tak berani melawan cakap dia.

AC

  "Apa awak buat sampai boleh kunci mulut abi saya?" Sekarang di orang dekat atas batu sungai tengah teman adik-adik Syifa mandi.

  "Aku tak buat apa pun. Abi kau yang setuju." Syifa tersenyum dan angguk.

  "Angel, if anything happened to me, are you gonna stay or you will leave me?" Ayden tangkap mata Syifa. Syifa nak larikan pandangan. Tapi Ayden terlalu tangkas. Tangan naik pegang rahang Syifa.

  "Tell me." Syifa senyum lembut. Tangan Ayden diambil dan diletakkan di bawah.

  "Abi cikgu. Saya tak nak abi malu dengan kita. Jangan pegang saya macam tu. Kita tak kahwin lagi. Nanti bawa fitnah." Senyum lembut masih terukir indah di bibir  Syifa.

  "You know what, to stay with you is my promises. To prove me wrong is your decision." Jawab Syifa bersahaja.

  "You know what Angel, I can't wait to make you mine." Muka Syifa direnung.

  "OUH INI LAH PENYEBAB UTAMA KAU TOLAK SEMUA 18 KALI LAMARAN AKU. RUPANYA BAKAL LAMARAN YANG KE 19 LAIN AURANYA. KAU DAH ADA YANG LAIN!!!!" seorang lelaki tak da rambut dekat tepi dan ada rambut dekat tengah mula dahi sampi ke belakang. Astaga ni orang ke Alien?

  "Eh Nazli. Awak buat apa kat sini?" Syifa cuba baik dengan Alien tadi. Tetiba dia terfikir kalau lelaki ni dengan Jane mesti sesuai.

  "Saya jalan-jalan. Bosan saya duk rumah. EH KAU JANGAN NAK TUKAR TOPIK. SAMPAI HATI KAU KAN CURANG." Syifa blur. Sejak bila aku ada relay dengan dia ni?

C  |  HIS ANGEL Where stories live. Discover now