23 | fight!

1.2K 63 41
                                    

  Sirent kuat dibunyikan. Pengawal mula berlari ke sana dan ke sini untuk mengawal pergerakan semua yang di dalam rumah agam tersebut.sekali pandang pun semua dah Tau yang terjadinya sesuatu dalam rumah agam Ayden. Kebetulan yang dah oleh dijangka, Ayden tiada Fi rumah dan dia berada di pejabatnya.

  "Rien!! Cari Syifa." Rien dengan Sri berlari menuju ke tangga bawah. Mana pulak Syifa ni pergi? Mereka berdua sedang berjalan sekeliling mansion tersebut sebelum penyerangan ni berlaku. Jadi sudah tentulah Syifa tak berada dengan mereka. Nak nak lagi Syifa tengah mengandung. Mati kena siat dengan Ayden nanti kalau bawa isteri dia tu jalan lama-lama.

  "Anak itik didi mandi dalam kolam, buat apa didi, mandi dengan riang." Rien dan Sri dengar sayup sayup lagu dari bilik bawah dekat dengan ruang tamu. Terus bergegas ke sana. Apa pulak si Syifa ni buat dalam bilik bawah ni? Nanti kena tembak dengan Ayden kami nanti kalau Syifa tak dijumpai dan di selamatkan.

   "Syifa you buat apa ni?" Syifa yang senyum sambil melipat baju baby terkejut pandang Rien dengan Sri yang kalut. Diorang buat senaman ke dalam rumah ni? Diorang kemas rumah ke? Kenapa teruk sangat berpeluh ni? Hati tu macam gundah gelana saja.

  "Saya tengah lipat baju untuk baby." Syifa senyum dan gosok perut dia. Seronok dia bila dia dikabarkan mengandung. Ada juga bukti hasil sayang dia bersama Ayden. Anak mereka mestilah bukti cinta yang telah disemai. Dan juga akhirnya dia boleh jadi pewaris kepada Ayden.

  "Alahai Syifa kita takda masa dah nak lipat lipat baju. Sekarang rumah ni kena serang. Ada orang pecah masuk rumah ni. And that's not for a play only. They come to ruined us." Rien langkah ke arah Syifa laju dan memegang loket Syifa. Kemudian dia lepaskan. Kenapa Rien pegang loket Syifa? Syifa pun tak tau. Ada apa-apa ke dengan loket Syifa?

  Kemudian telefon Syifa berbunyi dan nama suaminya terpapar. Ikon hijau ditekan.

  "Angel! Run! Follow whenever Rien and Sri bring you. Don't get too far away from them. I'm trying to reach you. Be strong." Suara Ayden yang laju bercakap do dengar Syifa. Ayden buat kan dia risau dan takut. Apa sebenarnya yang dah terjadi ni?

  "Cepat Syifa. You dengan baby dalam bahaya." Rien bawa Syifa dulu. Dalam keliru Syifa masih mengikut mereka berdua. Sri jaga dari belakang. Dalam kesamaran satu peluru datang. Sri dengan pantas mengambil pedang dan menepis peluru tersebut. Mata dia tajam cari orang yang menembak. Yang dia dapat bukan orang yang menembak, tetapi lagi banyak peluru. Mujur dia dah belajar lama seni pedang ni. Dan semua peluru dapat ditepis.

  Yeah untuk kerja di rumah ni pun bukannya senang. Banyak latihan yang Ayden letak supaya mereka boleh bekerja menjaga anak dan isterinya. Dan semua tu takkan terjadi Kalau tiada latihan yang lama telah mereka tempuhi.

  "Syifa you stay belakang." Dari arah depan dua orang lelaki datang menghalang dengan senyum gatal. Heh dasar lelaki. Nampak aje perempuan mesti fikirkan perempuan tu lemah. Sini aku bagi tendang sedas. Baru dia tau gamaknya yang jangan main-main dengan perempuan.

  "I dont even know our enemies is girl. How sweet. Would you be my girlfriend? And I will let you go." Rien senyum menggoda. Dia ke depan. Tangan Syifa dilepaskan. Nak lawan lelaki jangan tunjukkan yang kita ni mampu melawan. Nanti lagi teruk dia buat kita. Kena buat acah-acah lembut baru boleh tumbangkan mereka.

  "Yes babe..." Dengan senyuman Rien dan Sri memegang tangan lelaki tersebut kemudian dikilas laju. Terjatuh macam nangka busuk lelaki tersebut. Rien pandang puas. That's what you get when you put a low expectations against woman.

  "In your dream." Tak sampai seminit dua lelaki tadi dah ditumpaskan. Yah the bigger you are, the easier you fall. Riaksi puas yang terbayang di muka Sri dan Rien. Kemudian tangan Syifa masih ditarik. Rien stay di belakang manakala Sri di depan berjaga untuk musuh di depan.

C  |  HIS ANGEL Where stories live. Discover now