16 | keeper

1.7K 81 36
                                    


"So welcome to our house." Syifa senyap dekat tempat dia. Zayyan tak da dengan diorang. Dia kata nak balik dengan Aaden. Ada lah tu nak ber hoohaa dengan si Aaden tu. Tau sangat kepala gila dua orang tu. Ada saja benda nak perdajalkan orang. Sampai Ayden sendiri pun dah penat dengan perangai dua orang tu.

"Kenapa rumah kita besar sangat? Dengan ada guard lagi. Ada orang nak bunuh saya ke hubby?" Syifa pusing hadap Ayden. Ayden senyum sikit. Ai Ayden sejak dah kahwin ni makin banyak pulak dia ni senyum. Selalunya muka dia ni ketat kalahkan dawai besi. Kerja nya asyik nak marah je. Pandangan dia tu. Kalau boleh keluar pisau memang dah mati semua orang. Aura dia pulak kutub antartika pun kalah.

"No Angel. Kau dah tau title aku so aku ni banyak musuh. So guard ni acah je. Banyak kawalan yang dah diperketatkan. And kita duduk sini mula sekarang." Ayden keluar kereta. Kemudian dia ke sebelah. Bukakan pintu untuk Syifa. Kemudian mereka masuk ke dalam. Syifa hanya diam sambil memerhati keadaan rumah tersebut. Sungguh tak disangka dia akan duduk di rumah besar tersebut. Dia hanyalah seorang gadis biasa yang di jerat kawannya ke luar negara untuk bercuti tapi terkahwin pulak dengan seorang pemburu kepala di sana. Hidup memang tak dijangka.

"Meet Sri and Rien. Your keeper." Dua orang perempuan. Syifa tengok mereka dengan senyuman. Cantik. Dua orang gadis yang murah dengan senyuman. Rambut mereka berdua pula disanggul tinggi. Tapi muka tak nampak macam mat salih atau orang eropah. Nampak muka asian. Orang Malaysia ke?

"Saya Syifa Jannah. Called me Syifa." Syifa pergi jalan dan salam. Mereka agak terkejut dengan tindakan Syifa. Mana pernah majikan yang pergi salam dengan pekerja. Mereka berdua pandang Ayden. Takut-takut juga.

"Sri Mawar Zerical." Sambut yang dihulur Syifa. Manis dan bersopan santunnya. Selalu kalau perempuan dah kahwin dengan orang kaya ni memang tak berapa sedar diri sikit. Ada je yang tak kena dengan diri dan rumah tersebut. Ada saja benda yang nak dikompelin. Sampaikan ke pembantu pun nak dikompelinnya.

"Gabrianne Nicol." Tangan Syifa disambut seorang lagi. Rien pun terkesima. Macam salah je ni majikan yang datang salam. Sedangkan mereka berdua di hire untuk menjaga Syifa tapi kenapa Syifa anggap mereka macam kawan dan bukannya pekerja? Mereka tersenyum. Ayden hanya pandang kemudian dia naik ke atas. Ayden jangan di cakap. Dia memang tak mesra alam. Selagi isteri dia ok dia akan ok. Kalau isteri dia ko tunggu lah dia mengamuk kejap lagi siapa yang buat isteri dia macam tu.

"So awak dari mana?" Syifa ajak mereka berdua duduk di sofa. Nak sembang-sembang jap. Ye lah dari sejak dia datang sini hari tu dan sejak dia berkahwin dengan lelaki yang di atas tu, dia mana ada kawan perempuan lagi. Kalau dia tak sembang dengan Zayyan, dia akan sembang dengan Aaden. Kalau Aaden dan Zayyan menghilang, dia akan cari Ayden pula. Memang takda kawan Syifa dibuatnya.

"Hai Syifa. Kami dari Malaysia. Saya Kelantan dia Sabah." Syifa tersenyum tengok kawan baru dia. Wow bukan selalu nak dapat kawan baru. Dapat yang boleh dia sembang dan ajak teman pun dah cukup membahagiakan. Takda lah dia rasa sunyi sangat dalam rumah agam tu. Rumah pun punyalah besar tapi yang duduknya berapa kerat aje.

"Awak dari mana?" Rien bertanya. Syifa pun tersenyum. Memang murah dengan senyuman Syifa ni. Hari ni saja sudah banyak senyuman yang dia berikan.

"Saya dari Perak." Rien dengan Sri mengangguk kemas. Dari mana pun sopan dan santunnya tetap tak hilang. Pandai Tuan Ayden kita pilih isteri. Tak sombong. Cantik lagi orangnya.

"Nama awak sedap la Sri." Sri tersenyum bahagia. Biasalah nama dia memang selalu dipuji. Selalu sangat sebab nama dia kan lain sikit dari yang lain. Tu yang orang selalu puji nama dia.

"Ha kau tengok tu dia puji aku dulu. Ha kau ada?" Rien yang sakit hati dengan Sri terus ditariknya kepala Sri sampai jatuh tergolek member tu. Dua orang ni walaupun dah duduk sebumbung bekerja sekali dah macam kembar tetap gaduh tak ingat dunia. Duduk lah mana pun kalau ada nya Sri dan Rien tetap takkan tenteram.

C  |  HIS ANGEL Where stories live. Discover now