+34+

914 132 52
                                    

"Noona.. keluar makan!!" Ajak Soonyoung sambil mengetuk pintu Sunghyun bertalu-talu, sudah sehari suntuk gadis itu mengurungkan dirinya di dalam bilik merenung nasib yang dia akan single forever seperti abangnya,

"Hiks pergi la Soonyoung" ujar Sunghyun di dalam bilik itu masih sibuk mengelap hingusnya yang berair keluar eww.

"Kalau kita kata tak nak pergi macam mana?" Balas Soonyoung tidak mahu kalah.

"Lantak kau la berok" jejaka itu merengus geram, boleh pula dia kata aku berok dey aku hensem tau.

"Noona.. jom la makan tak kesian ke kita yang kiyot miot kebabom ni" pujuk Soonyoung lagi sempat lagi dia selitkan pujian pada dirinya sendiri dan itu membuatkan Sunghyun makin malas hendak keluar dari bilik.

"Bising! Pergi la kau!" Halau Sunghyun lagi.

"Tak nak!! Jom la noona!!" Ajak Soonyoung lagi, dia takkan mengalah dia akan pujuk gadis itu sampai la dia keluar.

"Noona"

"Noona.."

"Noona!!"

"NOONA!!"

"YOO SEUNGHYUN--

Klik!

"Bongok!! Air liur kau merecik kat muka aku!!" Marah Sunghyun sambil mengelap mukanya yang basah dengan air liur Soonyoung, disebabkan dia tak tahan dengan jeritan pada jejaka itu nak tak nak kena la dia keluar tapi tulah tak sangka dia dapat semburan air liur.

"Hehehe sorry la dah noona tak jawab panggilan kita" bela Soonyoung tidak bersalah, well bukan salah dia pun kan.

Kan?

"Hish! Jom makan!" Sunghyun terus berjalan hendak turun ke bawah apabila mendengar keluarganya sudah berada di meja makan sedang menunggunya dan Soonyoung.

"Eh nak makan ke? Tadi kata tak nak makan" sindir jejaka itu, tidak gentar dengan pandangan membunuh yang diberikan oleh Sunghyun.

"Kalau aku tak makan engko membising kat depan bilik aku!!" Balas gadis itu lalu turun diikuti Soonyoung.

"Heheheh mian" Sunghyun menggulingkan biji matanya menyampah, sampai sahaja dia bersama Soonyoung dimeja makan keluarganya menatap gadis itu terkejut.

"Ehh S-sunghyun dah turun.." Pn.Yoo tersenyum manis apabila melihat anak perempuan berada di depan matanya ingin makan bersama mereka, tak sia-sia dia suruh Soonyoung stay di rumah mereka.

#bakalmenantumithali

"Hmmm.." Sunghyun hanya mengganggukkan kepalanya perlahan lalu duduk disebelah ommanya manakala Soonyoung duduk disebelah Kihyun lalu mereka makan dengan senyap tiada siapa yang berani membuka suara kerana mood gadis itu yang masih belum membaik.

"Apa kata esok kamu berdua keluar ambil angin, alang-alang tu tenangkan fikiran sekali" cadang Tn.Yoo setelah lama mereka mendiamkan diri.

"Tapi appa..." belum sempat Sunghyun ingin membantah Soonyoung terlebih dahulu mencelah.

"Jom la sebelum Namjoon hyung pergi dia ada call kita dia suruh kita gantikan dia jaga noona baik-baik sebab dia tau noona sayangkan kita" ujar Soonyoung dengan tatapan tulus, memberitahu bahawa apa yang dikatanya adalah benar dan dia sememangnya ikhlas menjaga Sunghyun.

"N-namjoon.."

"Kau nak ke sia-siakan peluang yang dia bagi Sunghyun? Namjoon tu tak suka tengok kau macam ni" ujar Kihyun pula, dia penat melihat adiknya yang asyik bersedih dia rindu dengan kehanatan adiknya walaupun kekadang dia tak suka perangai hanat Sunghyun.

Babysitter ♚안저지♚ (HOSHI SVT) (DISCONTINUED)Where stories live. Discover now