1 : ✾

1.2K 107 30
                                    

THAREQ Aiman Al-Haq. Tangan yang tadinya ligat membelek card holder terhenti. Lesen lama itu lebih mencuri perhatiannya tika ini. Perlahan jari jemari Airis menarik keluar kad itu.

Lesen L lama yang sudah tamat tempohnya.

Melihat wajah yang kekal tanpa senyuman itu buat Airis tersenyum sendiri. Tanpa sedar wajah itu direnung lama. Sembilan tahun berlalu selepas mereka memutuskan untuk berpisah.

Mereka?

Maaf , Thareq. Thareq yang memilih untuk memutuskan hubungan mereka. Senyuman Airis luntur , sebelum kad itu kembali disimpan. Dia sendiri hairan , bagaimana lesen lama milik Thareq masih tersimpan kemas di card holdernya?

Lamunannya terhenti bila pintu pejabatnya diketuk dari luar. Seketika wajah Elmieza terjengul dibalik daun pintu.

"Bos , jom lunch?" Dengan senyuman manis Elmieza mengajak. Airis berkerut bila melihat jam dinding yang sudah tersedia di pejabatnya.

Beg tangan sempat dicapai sebelum langkah diatur keluar butiknya. Saat tangan halusnya menyeluk masuk ke dalam beg tangan untuk mencari kunci kereta , tubuhnya dirempuh seseorang.

Tubuh Airis hilang keseimbangan. Matanya serta merta terpejam bila membayangkan punggungnya akan terhentak kuat pada mozek di bahagian hadapan butiknya.

Namun belum sempat punggungnya terasa terhentak pada mozek , ada tangan yang merangkul pinggang rampingnya. Dan serentak itu haruman Hugo Boss menusuk rongga hidung Airis.

Haruman ini...

Deruan nafas seseorang terasa begitu hampir dengannya. Tidak lama kedengaran tawa halus menyapa koklea telinga Airis.

"Hey , it's me. Open your eyes." Bisikan suara parau di pinggir cuping telinganya membuatkan Airis langsung membuka kelopak mata. Dan tubuhnya pegun.








THAREQ mengukir senyum manis bila melihat gadis itu sedari tadi menunduk. Mungkin segan fikirnya. Segan? Thareq sembunyi senyum andai telahannya benar tika ini.

Camellia Airis segan dengannya?

Walhal dulu.. tiada istilah segan di antara mereka berdua , yang ada cuma benci.

"How's life?" Suara parau itu menyentak lamunan Airis. Wajah Airis angkat untuk memandang wajah tampan milik Thareq.

Sembilan tahun berlalu , wajah itu kini ditumbuhi jambang nipis. Menambahkan lagi aura maskulin pada wajah tampan itu. Wajah tampan itu kelihatan jauh lebih matang.
Senyuman nipis dihadiahkan.

"Good , so far." Balasnya pendek. Janggal bila bertentang mata semula dengan Thareq. Baru sebentar tadi dia teringat memori lama mereka , siapa sangka takdir kembali mempertemukan mereka hari ini?

Seminit ditemani rasa sunyi , Thareq kembali bersuara.

"Ris.." Thareq betulkan duduknya. Wajah bersih Airis ditatap lama. Ulas bibir itu merekah melorek senyum nipis.

"Aku .. nak minta maaf fasal hal dulu.''

"I shoutn't..." Cepat cepat Airis memintas bicara Thareq.

Setulus JänjiWhere stories live. Discover now