13- 180 Days

4.2K 90 14
                                    

Aku menjenguk lelaki yang sedang bermain permainan video menggunakan konsol permainan PS5 di ruang tamu itu.

Aku tidak menghiraukannya. Malas.

...

Baru sahaja aku ingin naik ke atas selepas menegum beberapa gelas, yes beberapa gelas, air sejuk, dia yang sedang duduk di sofa itu memanggil ku.

"Princess!". Dia seakan menjerit apabila aku makin tidak menghiraukannya.

Beberapa kali juga di memanggil ku, baru lah aku berpaling.

"Come here".

Tak nak. Aku takut dengan dia. Aku trauma dengan setiap kata-katanya. Kata-kata manis yang mampu dibelotkan tidak kurang daripada beberapa saat sahaja.

Aku menggeleng.

"Come here". Dia berlari kecil ke arah ku dan berhenti di hadapan ku.

"Kau kenapa? Marah kan aku lagi?".

Aku terdiam.

Yes betul! Aku sangat membencinya dan aku takkan pernah lupakan apa yang dia dah buat dekat aku!

"Princess, come on. Dah sebulan dah. Takkan kau marah lagi".

F*ck you!

Aku menyumpah seranahnya di dalam hati. Ya memang betul, dah sebulan semenjak kejadian di party Annashr itu berlalu, namun ianya masih segar di benak fikiran ku.

"Okay-okay, listen". Dia menarik nafas nya.

"Aku mintak maaf. Aku tak sengaja, aku tak boleh kawal masatu".

"I hate you". I mumbled that under my soft breath.

"I know. But, boleh bagi aku peluang untuk baiki or tebus kesilapan aku?".

"You want to change?".

Dia mengangguk kecil. Seperti kanak-kanak yang teruja.

Tapi kenapa? Kenapa dia tiba-tiba nak berubah. Susah untuk aku percaya kesemua kata-katanya. Entah betul, entah tidak.

Tapi...
Sepanjang sebulan ni, dia langsung tak bawak perempuan lain keluar masuk rumah ni dah. Dia jarang balik lewat. Dah tak bau dah alkohol di pakaiannya. Dia dah berubah? Kenapa?

"Suka hati la".

"Thanks. Okay, kau bagi aku masa 6 bulan. Kalau kau still benci aku, kau boleh mintak fasakh dan aku akan lepaskan kan kau. Boleh?". Dia memegang tangan ku.

Pelik...

"Kalau tak?".

"Kalau tak, i will keep you, hehe". He giggled.

"Okay".

"Okay, first of all... come". Dia menarik tangan ku untuk ke ruang tamu.

"Duduk sini". Dia duduk di atas sofa lembut bewarna kelabu coklat itu dan menyuruh aku untuk duduk di ribanya.

But no, aku hanya berdiri tegak di tepinya.

"I won't do anything, i promise". He smiled.

Itu lah janjinya. Janji yang sama dia taburkan sebelum dia memukul ku lebih kurang sebulan lepas, i guess. Like i said, susah untuk aku mempercayainya.

"Come hereee". Dia menarik tangan ku lalu aku jatuh ke ribanya.

"Macam tu lah. Takpe, kalini betul-betul aku tak buat apa-apa. Sebab, nanti kalau aku sentuh sikit je isteri aku ni, dia marah. Aku tak nak buat benda bodoh macam malam tu lagi". Dia berkata lagi sebelum mencapai konsol permainanya tadi dan menekan butang resume lalu sambung bermain.

[BOOK 1] PUTERI KHAIRINA ||©Where stories live. Discover now