𝐃𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐚𝐢𝐬𝐚𝐫𝐚 | 8

6.9K 361 26
                                    


"Aduh" adu Dian, tangan nya lincah mengutip beg kertas yang jatuh.

"Sorry,saya tak sengaja" balas orang yang telah melanggarnya.
Dia menggeleng kepala, "tak apa,saya pun salah juga" selesai sahaja daripada mengutip beg-beg kertasnya terus dia memandang ke arah orang yang melanggarnya tadi.

"Dian"

"Rina"

Ujar mereka serentak,selepas itu mereka terus berpelukan. Pelukan dilepaskan.

"Omaigod,what are you doing here?" Soal Arina teruja,mana tak nya sudah hampir tiga bulan dia tidak bertemu dengan rakan baiknya ini,dia fikir akan bertemu dengan Dian minggu hadapan dimana semasa hari keputusan SPM keluar.

"Come on babe,tak nampak ke aku shopping ni" balasnya.

"Wow,kau datang dengan siapa?" Soal Arina pelik,mana Dian ni dapat duit nak beli barang-barang ni semua. Sudah lah semuanya berjenama,jangan cakap Dian ada sugar daddy.

"Ape?kau mesti fikir aku ada sugar daddy kan?" Tebak Dian.

Arina terkejut,uish macam mana dia boleh tahu.

"Err, macamana kau tahu doe,betul ke ni Dian yang aku kenal,kenapa lain"

"Mana ada lain lah,macam biasa je,cuma apa yang dah berlaku dalam hidup aku dah mematangkan aku, lagi pun aku tak perlu fikir pasal keluarga tu lagi,huh menyusahkan"

"Maksud kau?" Soal Arina pelik.

Belum sempat Dian membalas soalan yang diajukan oleh Arina bahu nya ditepuk oleh seseorang. Dian menoleh dan terlihat lah bidang dada yang berada di hadapannya kepala diangkat sedikit untuk melihat wajah itu. Hiks saya pendek!

"Sara,sorry lama sangat"

"Abang ni pergi tandas mana ha?rumah ke apa?" Soalnya geram, satu jam kot aku tunggu.

"Er,betul lah tu abang membuang dekat rumah"

"What!"

" Never mind" balas Dian,apa tak ada tandas ke dekat sini sampai nak kena balik rumah bagai.

"Err,Dian ni siapa?" Soal Arina,dia orang bersembang macam aku ni tak wujud!

"Ouh ni lah abang aku"

"Abang?Danial ke?" Soal Arina lagi,bukan ke Danial lain gelap yang ni cerah tak sama pun.

"Haish,jangan sebut nama tu,aku dah tak nak dengar,jom lah kita pergi minum-minum aku haus ni,nanti aku cerita semuanya" ajak Dian, belum sempat Arina membalas apa apa tangannya terus diraih.

"Hey,tinggal abang dekat sini kenapa" Zarul cuba memanggil adiknya yang sudah jauh ke hadapan, dapat kawan aku ditinggalkan bertuah punya adik.

🦋

"Serius lah,jadi kau okay tak?" Tak sangka Danial sejahat itu,dasar nafsu kuda kepang!

"Aku okay je,dah tak payah risau aku dah ada depan kau" balas Dian sambil menghirup kopi panas.

"Ha,meh aku kenalkan dengan abang kandung aku"

"Abang ni Rina best friend forever Sara and Rina ni Zarul satu satunya abang yang aku ada"

"Heh,dah 30 minit dekat sini baru nak kenal kan abang dengan kawan,huh" rajuk Zarul,mengada nya tak malu!

"Alah,tak payah merajuk buruk lah"

"Handsome juga ya abang kau" dengan selamba Arina berkata.

"Abang Zarul single ke?" Soalnya selamba lagi. Apa ni anak dara tanya dekat teruna single ke tak.

C | DIAN MAISARAWhere stories live. Discover now