bölüm 35

65 9 2
                                    

Annesinin sorusu konunun tam canalıcı noktasından gelmişti.Azer yüzünü sıvazlayıp annesine baktı.Bu garip bir bakıştı.Bir az yorgun,bir az kırgın,bir az da suçlu.
-Bilmirəm ana.Əslində sənə nə formada deyə bilərəm onu bilmədim.Orada biz çox şey yaşadıq.İndi o söhbətləri danışmağın bir mənası yoxdu.Nə Hafsanın,nə də sizin pis olmağınızı istəyirəm.Fərəh belə balaca canıyla çox şeylərlə mübarizə apardı.Mən bu yola çıxanda yolun sonunun belə olacağını bilmirdim.Mənim bir məqsədim var idi.Köməyə ehtiyacı olan bir qadına kömək eləyəcəkdim.Sonra o qadın yavaş-yavaş mənim ürəyimə öz tikişlərini saldı.Mən ondan ayrıla bilmədim.Heç bunu düşünmədim.Bunu sən bizə öyrətmisən."Daim sevginizin dalıyca gedin".Mən də sənin sözünə qulaq asdım.
Leyla hanıma baktım.Sanki hafiften gözü dolmuştu.Azer,Sevinç hanım ve Leyla hanım bakıştı.Bence bu sözün onlar arasında bir hikayesi vardı.Geçmişe dayanan ve her birini yaralayan.
-Ana əgər sorğu-sualın bitdisə,bəlkə icazə verəsən gedib bir az dincəlsinlər?
Sevinç hanım hüzünlü havayı dağıttı.Sevinç hanım bu sözün üstüne söz söylemedi.
-İndi siz bizi sorğuya çəktiniz.Axşamda mən sizi sorğuya çəkəcəm.
Azerin ayağa kalkmasıyla geçmesi için yol verdim.
-Ben size yardım edeyim.
Beklentiyle yüzlerine bakıyordum.
-Yox gəlinbacı.Bir işimiz yoxdur.Get sən də dincəl.
Sözünü dinleyip kapıya yöneldim.
-Hafsa,bir dəqiqə gözlə.-Leyla hanımın sözleriyle ürperdim.
-Qızım,mən pis bir insan deyiləm.Sənə qaynanalıq eləmək kimi bir fikrim də yoxdur.Sən də anasan.Sadəcə mənə xəbər verməməyi məni əsəbləşdirdi.Hafsa səninlə bir problemim yoxdur.Nəyəsə ehtiyacın olsa mənə deyə bilərsən.
-Teşekkür ederim,çok sağ olun.
Mutfaktan çıktım.Azerlerin sesi geliyordu.Ben de vakit kaybetmeden onların yanına gittim.Azer kendi üstünü değişmiş şimdide Ferehinkini değiştirmeğe çalışıyordu.
-Qızım gözlə ata qolunu keçirsin.
Hafsanın kolunu geçirip derin nefes aldı.Bende çok beklemeyip yanlarına gittim.
-Kızım sən ne güzel olmuşsun.Ama uyku zamanı.
-Hafsa mən çıxım.Sən rahat əynini dəyiş.
-Tamam.
Azerin çıkmasıyla hızlıca üzerimi değiştirdim.Elim tülbentime giderken duraksadım.Buraya gelmekle yeni başlangıçlar yapmıştık.Benimde bazı şeyleri değiştirmem lazımdı.Saçlarımı tarayıp açık bıraktım.Öyle çok uzun saçlarım yoktu.Belimin
bir az yukarısında bitiyordu.Kapı tıklatıldı.
-Gel.
Azer içeri geçti.Ancak hala bana bakmamıştı.
-Hafsa...
Bana baktığında bakışları irileşti.Şaşırdığı bariz bir şekilde ortadaydı.Hemen gözlerini kapattı.
-Hafsa,üzürlü say.Problem olacaqsa mən çıxa bilərəm.
-Azer problem yok.Eğer ben senin benim saçlarımı görmeni istemeseydim,açmazdım zaten.Gözlerini aç.
Azer yavaş-yavaş gözlerini açtı.
-Saçların çox qəşəngdi.
Gelip sarıldı bana.Neden diğe sormadım.Bende kollarımı ona sardım.Kafamın üstünde nefes aldığını hiss ettim.Derin nefesler alıyordu.
-Gəl uzanaq.Yoxsa yatıb burada qalacam.
Söylediği sözlerle kıkırdadım.Şuan küçük oğlan çocuğu gibiydi.Alnımdan öpüp yatağa doğru gitti.Elim elinde olduğu için bende onunla gitmek zorunda kaldım.Fereh yatağın ortasında yatıyordu.Ben bir tarafına,Azer diğer tarafına yattı.Ellerimiz Ferehin karnının üstünde birleşti.Yüzümde gülümsemeyle gözlerimi kapadım.
Gözlerimi açtığımda hava karanlığa doğru gidiyordu.Yerinmden kalkıp Azere baktım.Hala uyuyordu.Üstümü düzeltip başıma tülbentimi bağladım.Yavaşça odadan çıktım.Evi yemek kokusu kaplamıştı.Hemen mutfağa gittim.Sevinç hanım mutfakta tabak-çanakla uğraşıyordu.
-İyi akşamlar.
-Axşamın xeyir.Mən də süfrəni hazırlayıb sizi oyandıracaqdım.
-Hadi bende size yardım edeyim.Bu arada ben sana nasıl hitap edeceğimi bilmiyorum.
-Adımı deməyin yetərlidir.
Birlikte sofrayı kurduk.Leyla hanımın gelmesiyle bakışlarımız ona döndü.
-Süfrə hazırdır?
-Hə ana.
-Azər durmayıb?
-Durmuşam ana durmuşam.
Azer kucağında Ferehle yanımıza yaklaştı.Sofraya oturup yemeklere bakmaya başladım.
-Bax Hafsa bu plovdur.Digər adı ilə isə aşdır.Bizim ən mükəmməl yeməklərimizin bir dənəsidir.Bu toyuq isə ləvəngidir.Digəridə yarpaq dolmasıdır.
-Anladım.
Her kes yemeğini yemeğe başladı.Tabağım boşaldıkça her biri bir taraftan tabağımı doldurmaya başlamıştı.En sonda her kes doyduktan sonra sofrayı topladık.Çayları bardaklara döküp içeri götürdüm.Her birimiz oturduğumuzda Azer boğazını temizledi.
-İndi mənə danışın görüm nə olub?Nə məsələdir?

Fələyin oyunuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin