4

26 1 0
                                    

"Weh ,ejad. Kau pakai spec? Sejak bile weh? Meh sini aou try spec kau." Cutek dengan tak tau malunya menyambar kaca mata bingkai penuh pink hitam yang terletak elok dalam casenya.

Ejad tergagam, tak sempat dia nak selamatkan kacamata yang bau kedai itu dari tangan jahat tersebut. Giginya dikacip. Menahan marah dari terus meletus.

"Sabar jad sabar," bisik hati yg cuba menenangkan tuannya.

"Weh kau buat ape ni. Spec baru kot ." Ejad menyuarakan ketidakpuas hatinya terhadap lelaki yang duduk di hadapan mejanya.

" laa, jap ahh nak try. Hensem tak aku. ?" Cutek mengacah hensem di hadapannya.

Semetara itu tumpuan classmate mereka yang ralit dengan kerja masing2 teralih terhadap mereka pula.

" Ensem weh, ensem. Smart2"

Terdengar suara2 sumban yang, mengiyakan pengakuan Cutek tadi. Cutek tersenyum .
Bangga barangkali ada yang memujinya sebegitu. Siapa tak kenal dia. Berbekalan wajah hensem tidak cukup untuk popular di sekolah agama itu. Kelebihan sampingan harus ada. Macam dia, dia cukup terkenal di daerah itu sebagai juara Bagi kategori taranum menengah di Majlis Tilawah Al Quran. Seringkali merangkul juara untuk acara itu di peringkat daerah juga negeri. Maka tidak hairan lah ramai yang menaruh minat.

"Woi, kau berangan dengan sepc aku tu apasal. Rabun aku dgn kau tak sama. "
Ejad geram. Tahulah spec aku lawa. Ada pink2 lagi

"Jad? Kau punye spec ker jad? Awat lah ade pink2 tu. Kau ni tak gentle lah. Shemale kene gentle!" Jerit zaim dari arah belakang kelas itu.

Menyirap darah Ejad. Acap kali budak kelasnya itu m3ngejeknya shemale. Dia wanita asli okey. Panggil jer Ejad. Glamour gitu.

Dalam pada ejad menahan marah itu, dia terlihat kelibat dua orang pelajar perempuan dari kelas sebelah mungkin, terhendap hendap di balik pintu kelas mereka. Cutek yang bergelak besar atas lawak x berapa jadi Zaim tadi perasan akn pelajar itu terus meletakkan kembali spec Ejad dan berlalu pergi menuju ke muka pintu.

"Jumpa makwe lah tu." Hati kecil ejad berbisik. Eleh kisah apa dia. Padanlah dengan muka playboy jambu macam tu. Not my taste lah. Baik dia layan TOP dari BigBang .

***

Sedar tak sedar mereka sudah ada di hadapan flat sederhana itu. Menurut Hana semalam, rumah mereka tingkat 4. Alhamdulillah tak ada lah tinggi mana. Flat murah itu ada 9 tingkat. Nasib baik pihak pemaju ada menyediakan lift. Mudah kerja penduduk. Namun kata Hana lift tu kadang2 bengong jugak. Al maklumlah berkongsi dengan ratusan orang.

Aku keluar kereta aku dah nampak ada gadis lewat 20an tersenyum2 pada kami. Akak tu lah tu. Fikir aku.

"Assalamualaikum, akak kak lia. Meh sini akak tolong bawak barang sebab lift rosak."
Akak yang manis tersenyum tu perkenalkan diri. Dia sudah tahu nama ku dari Hana pastinya.

Kami menjinjit beg2 barangan aku ke rumah tersebut di tingkat 4. Mendaki tangga lah kami. Pesan kak lia nak naikmtangga atau lift atau apa2 lah, baca ayatul kursi jangan berhemti. Menurutnya kawasan ini bahaya. PPR lah kata kan. Segala warga selusuk dunia ada. Aku seram tengok sekeliling. Nasib baik aku ingat lagi buah silat yang aku masuki semasa di poli dan U. Ada lah pendinding.

Termengah2 kami. Alhamdulillah sampai jugak tingkat 4. Setelah meletak beg2 tersebut di dalam bilik yang aku kongsi dengan Hana. Aku keluar jer, akak tu dah letak ayaq fresh orange sejuk ais ketui2 atas meja. Lawa umah comelni dorg hias. Nampaklah umah gegadis comel lagi ayu gituu. Aku lupakan segala pantang ais .
Lepas kak lia dah jemput. Aku pun minum lahh. Pastu adalah taklimat sikit. Jadual masak kemas umah sume lah. Aku no hal lah. Sebeb umah kecikk ni sambil nyambil pon boleh.

Kak lia ni pensyarah rupanya, sambil2 buat PHD. Hebatkan? Hujung tahun ni dia kahwin, umur baru 27 rupanya. Muda lagi. Aku ter inspirasi bila duduk2 dengan geng2 hebat solehah2 ni.

Lepas kemas apa yang patut. Letak cadar bunga2 aku . Bantal busyuk aku. Meja make up. Takde lah make up pon, cukup lah sekadar bedak baby n lotion sume lah body care. Aku hias sikit lahh bilik bersama aku tu. Hana pun tolong lah lipat2 baju walau dia lipat pun tak de lah cun mana. Bersyukur lah weh

RuangKde žijí příběhy. Začni objevovat