【Choice ]

111 18 1
                                    

" Bunuh.. bunuh.. "

Suara halus seperti membisik ditelinga Hayriell. Dia duduk dilantai sambil memeluk lutut, tubuhnya sedikit mengigil cuba mengawal emosi yang mula terganggu. " Aku takkan bunuh diri!! " dia mula naik rimas dengan suara itu. Sambil mengeleng geleng kepala dia mahu mengusir jauh suara halus cuba menghasutnya.

dia melihat sebuah cermin solek, alangkah terkejutnya apabila Muncul sesuatu dicermin bertulisan darah.

Die or Alive















***

Die

" kau akan mati dengan tenang aku janji! " Hayriell diam, tidak membalas lagi. Dia mengambil pisau di atas meja solek dimana cermin itu berada. Wajahnya ditatap sekilas lalu di cermin yang agak berhabuk. Terserlah bayangan dirinya pada cermin kaca itu. Pelahan lahan pisau terletak elok dari dalam laci digenggam olehnya. Laci meja yang tidak berkunci memudahkan kerjanya. Dia menghampirkan pisau ke dada kiri.

" MATI ! " suara membisik tadi bertukar menjadi lantang seperti mahu mengawal Hayriell. Serentak dengan itu imej Hayriell dipantul pada cermin dihadapannya kelihatan juga membenamkan pisau. Darah merah pekat tersembur keluar dari perut dan mulutnya. Bagai dirasuk dia terus menikam berkali kali dada.

Ting.

Pisau terlepas dari genggaman, Hayriell kemudian rebah ke lantai. Pintu bilik dikuak , ketika itu Erina senyum puas. " opps main character already died. " dia ketawa terbahak bahak sebelum mengambil sebilah pisau yang baru membunuh Hayriell

***

Afnan menekup mulut akibat terkejut.Berkerut wajahnya.Bau hanyir darah menyelinap masuk ke rongga hidungnya.Menyetapkan hidungnya yang bergerak-gerak menahan bau. Usus kucing hitam terburai dan kepala kucing terputus dari badan membuatkan Afnan hampir termuntah.Dia dikejutkan dengan pisau berdarah dan membasahi sekeping gambar.Mata Afnan mengecil cuba mengenal pasti pemilik gambar.Jelas wajah Hayriell tersenyum di dalam gambar hampir pudar akibat dilitupi darah dari pisau lipat.

hampir setengah jam Afnan berjalan ke hulu ke hilir mencari Hayriell yang tiada di tempat mereka tidur tadi. Dipanggil nama lelaki itu tetapi tidak disahut. Afnan yang baru sahaja melepasi pintu, terkejut melihat cecair merah dan berbau hanyir yang mula mengotori lantai jubin putih dari dalam bilik. Dengan rasa bimbang lekas dia mahu membuka daun pintu memeriksa keadaan Hayriell.

" kau siapa? "

Soalan dari seseorang menhentam gengedang telinga Afnan dari belakang, niatnya terus terbantut pelahan lahan dia menoleh kebelakang memandang ke arah suara itu. Alangkah terkejutnya dia ketika melihat seorang gadis berambut panjang disanggul tinggi olehnya. Pakaian putih dipakai bertompokkan kesan darah yang masih basah. Ditangannya pula digenggam erat sebilah pisau berdarah.

" Aku detektif afnan, dan ak-- "

TANG!

Afnan diam, matanya terpinar pinar sebaik sahaja tiba tiba pasu bunga yang terletak cantik di atas meja dibaling mengenai tepat kepala afnan serta merta lelaki itu jatuh rebah mendadak. " siapa kau sebenarnya? " dia mengosok gosok kepalanya yang kepala yang sakit. Afnan memandang anak mata perempuan itu , terdapat sinaran dari renungan tajam dapat dirinya tewas. Pandangan semakin lama semakin kabur dan semua menjadi gelap gelita.

" Are you okay? Or you're dead? " Erina menguis nguis badan afnan terbaring lesu dilantai dengan kaki. Seulas senyuman bergayut di bibir gadis itu. senyuman yang agak sinis. Apabila tiada respon dia hanya mencebik muka dan berlalu pergi meninggalkan jasad itu.

***

masa berlalu, bunyi jam berdetak setiap kali saat menemani jasad afnan yang pengsa. kelopak mata dibuka pelahan lahan. Dalam keadaan terpinar pinar, afnan berusaha mengeluar telefon bimbit dari poket seluarnya. Dan nombor rakannya didail. Terketar ketar tangannya bila dia mendail nombor itu." hello. " kedengaran suara dari hujung corong telefon sebaik sahaja panggilan bersambung. Afnan mengela nafas lega, mujur rakannya menjawab panggilan tepat pada waktunya.

" datang Harry's house sekarang... " keras afnan meminta bantuan sambil terhuyung hayang mengumpul sisa baki tenaga cuba bangkit dari terus terbaring. Walaupun membisik takut didengari oleh gadis membaling pasu tadi tetapi nadanya masih kedengaran tegas.Panggilan terus diputuskan, matanya meliar mencari Erina.Dia menarik sepucuk pistol dari belakang pinggang,

***

Dari jauh luar rumah kedengaran bunyi deruman kereta. Bunyi kereta yang semakin lama semakin hampir mendekati rumah agam. Sejurus Kereta polis itu berhenti dihadapan rumah seorang lelaki keluar selepas enjen kereta dimatikan. Dia tertoleh toleh kesana sini seperti mencari seseorang. " tuan Alfiyan apa yang perlu kita lakukan sekarang? " tegur seorang lagi lelaki berpakaian seragam polis.

" standby luar rumah " arah Alfiyan mengeluar pistol , dia mula meninjau ke dalam rumah. Ketika dia melangkah kedengaran bunyi berdesir daripada tong sampah akibat ditolak sesuatu. Menimbulkan rasa syak sangka.

" Kami polis! " perintah Alfiyan terus dia keluar dari tempat sembunyi dan mengacu pistol mahu mengancam.

" Aku ni. "

Alfiyan cuba mengecam suara yang biasa didengari sebelumnya.Kedengaran orang berdengus kasar berjalan mendekatinya. Pistol ditangan diturunkan, afnan dihadapan selamba menghampiri sambil mengangkat kedua dua tangan.


to be continue.

vote and comment

𝙋𝙎𝙔𝘾𝙃𝙊 𝙒𝙄𝙁𝙀Where stories live. Discover now