Bab 43 ( Mature Content ) 18 sx

20K 113 5
                                    


     "Encik Irsyad, explain to me right, now! I cuma nak tau apasal, projek mega Jentayu Holding tu boleh dapat dekat, Draco pula?!" Soal Darius dengan wajah tidak puas hatinya. Telefon bimbit yang berada di dalam genggamannya itu ditekap dengan erat ke arah cuping telinganya. Tidak sabar pula, rasanya dia ingin mendengar sendiri penjelasan yang sebenarnya daripada, mulut lelaki itu.
   Dengan suara gugupnya encik Irsyad mulai, membuka bicaranya "Maafkan saya tuan, Darius! I dont have any, choice! Saya terpaksa serah, kan projek mega Jentayu Holding tu dekat tuan Draco. Kalau saya ingkar dengan arahannya dia akan bunuh isteri dan anak, saya!" Jelas Encik Irsyad dengan nada serba-salahnya.
    "What?!!"
    Tersentak terus, Darius selepas mendengar penjelasan panjang lebar daripada encik Irsyad itu. Bullshit! Maki Darius di dalam hatinya. Dia tidak menyangka sama sekali, Draco boleh bertindak sejauh itu, hanya disebabkan berdendam dengan dirinya. Bibir diketap dengan perasaan geramnya. What should i do, god? I am so confused, now! Bisik hati kecil Darius sendiri sambil meraup wajahnya dengan sebelah tangannya. Huh! Keluhan berat dilepaskan, olehnya. Fikirannya semakin sarat dengan berbagai persoalan. Sedang asyik, mengelamun tiba-tiba cuping telinganya mendengar sapaan tiba-tiba encik Irsyad. Tersedar terus Darius daripada lamunan panjangnya sebentar, tadi.
    "Tuan Darius, are you still on the line?!"
    "Eerr...yes! I am still on the line, encik Irsyad!" Jawab Darius dengan cepatnya.
    "I thought you...."
    "Go on with you story, encik Irsyad. I still need more info abaut this matter!" Pintas Darius dengan percakapan encik Irsyad.
    "Prrangg!!!"
    Bunyi kuat yang datang dari arah bilik bacaan Darius membantutkan terus perbualan telefonnya bersama dengan encik Irsyad pada ketika, ini. Tatapan matanya terus di hala ke arah bilik bacaannya, itu.
    "Okey, Encik Irsyad! We continue this conversation the other, time. I have a little bit problem, now!"
   Sejurus mengatakan yang demikian, Darius segera mematikan telefon bimbitnya lalu melangkah laju menuju ke arah bilik bacaannya, itu. Dengan kasarnya pintu bilik segera dibuka oleh Darius. Kelihatan, Dee sedang meletakkan sesuatu di atas mejanya dalam keadaan tergesa-gesa. Berkerut seribu terus dahi Darius apabila melihat tingkahlaku pelik, lelaki itu.
    "Oi! Kau buat apa, tu?!!" Jerit Darius dengan nada kuatnya.
   Terhinjut terus kedua-dua bahu lelaki yang berada di hadapan matanya, itu. Agaknya, terlalu terkejut dengan jeritan kuat Darius sebentar, tadi. Lelaki itu masih lagi membelakangi dirinya. Sedikit pun tidak berkutik dari tempatnya berdiri. Darius yang semakin hairan dengan perangai pelik lelaki itu segera, menghampirinya.
    "Kau ni dah, kenapa? Kalau aku tanya tu, jawablah. Jangan buat bodoh, je!!" Tengking Darius dengan kuatnya sambil menolak keras bahu lelaki yang sedang membelakangi dirinya, itu. Terdorong terus tubuh kurus kering Dee ke arah tepi.
   Adoi! Sakitnya, lah bahu aku ni! Rintih Dee di dalam hatinya sambil menahan kesakitan yang sedang menghimpit dirinya di saat ini. Darius pula tidak menghiraukan sedikit pun, keadaan lelaki yang sedang berada di hadapan matanya itu. Dia dengan wajah selambanya segera, melabuhkan punggungnya di atas kerusi sambil tersenyum dengan sinisnya.
   Sedang asyik, Darius memerhatikan susun atur fail di atas mejanya tatapan matanya secara automatik terus di hala ke arah bingkai gambarnya bersama dengan Gloria. What is wrong with this, photo? Desis hati kecilnya sendiri sambil mencapai bingkai gambar tersebut. Berubah terus raut wajahnya setelah menyedari, cermin bingkai gambar itu sudah tidak kelihatan lagi. Perlahan-lahan tatapan matanya di hala ke arah tepi mejanya pula. Kelihatan, serpihan kaca turut bertaburan di bawah meja dan di atas lantai.
    "Dubb!!"
    Darius terus menghentak dengan kuatnya kedua-dua tangannya ke atas, meja. Terkedu seketika, Dee apabila melihat reaksi spontan daripada Darius seketika, tadi. Dari riak, wajah lelaki itu dia dapat meneka bakal terjadi sesuatu  yang buruk bakal menimpa dirinya. Dengan suara terketar-ketarnya Dee terus menyapa Darius.
    "I am sorry, tuan Darius! Sa...sa..ya tak...sen...ga...ja ter...ja...tuh, kan bing...kai gam...bar tu, ta...di!"
   "Shut up! I dont want to listen any words from you mouth right, now!" Herdik Darius dengan wajah berangnya sambil menundingkan jari telunjuknya tepat ke arah Dee.
    Herdikkan kuat Darius amat, mengejutkan Dee. Dadanya terus berdebar dengan begitu laju sekali. Ya allah! Bantulah aku dalam berhadapan dengan lelaki ini! Doa Dee di dalam hatinya sambil mengenggam erat hujung bajunya sendiri.
   "Tu...an Darius sa..."Baru sahaja, Dee ingin mengatakan sesuatu Darius terus mencelahnya.
   "Kau nak explain apa lagi dekat aku, hah?!"
   Pertanyaan daripada Darius itu, mematikan terus butir bicara Dee. Fikirannya, menjadi buntu seketika! Apa aku nak buat, ni? Tanya hati Kecilnya sendiri. Alah, Dee! Kau janganlah panik macam, ni. Cuba kau bawa bertenang, sikit! Bisikkan itu mententeramkan semula kegelisahan yang melanda hatinya sebentar, tadi. Come on, Dee! You must fight, him! Bisikkan halus yang menerpa ke halwa telinga Dee itu, menaikkan semula semangatnya untuk tidak mengaku kalah kepada Darius.
    "Lek...lah tu...an, Da...rius! Tak us...ahlah nak over sangat! Se..takat, cermin bingkai gambar pecah tak...kan nak sen...tap san...gat, bro?!" Perli Dee dengan beraninya.
   Berdesing terus cuping telinga Darius selepas, mendengar kata-kata pedas yang keluar daripada mulut, Dee itu. Kurang ajar, betul! Berani  dia perli aku macam, tu! Getus hati Kecil Darius sambil meluru terus ke arah Dee. Laju sahaja tangannya mencengkam erat dagu lelaki itu. Meringgis kesakitan terus raut wajah Dee, dibuatnya.
    "Amboi! Bukan main celupar lagi mulut kau, ni!"
    "Le...pas, lah tu...an Darius!" Pekik Dee sambil menepis kasar tangan lelaki itu dari terus mencengkam dagunya.
    Terkedu seketika, Darius apabila mendengar pekikkan kuat yang keluar daripada mulut Dee, itu. Tangan yang tadinya ligat, mencengkam dagu lelaki itu kini dijatuhkan semula, olehnya. Dee yang perasan Darius sudah tidak, mencengkam dagunya segera menghelakan nafas dengan perasaan leganya. Dia kemudian, menghalakan tatapan matanya ke arah Darius yang sedang berjalan mundar-mandir di hadapan matanya, itu.
    "Tu...an Da...rius, tolong...lah le...paskan sa...ya! Sa..sa...ya merayu sangat dekat, awak!"
    Lepaskan, dia! Memang tak, lah! Selagi aku tak puas siksa hidup dia, jangan mimpi nak lepas dari tangan aku! Desis hati kecil Darius di dalam hatinya sendiri.
    "Kau cakap apa, ni? Hei! Kau dengar sini baik -baik ya! kau merayulah bagai nak rak, keputusan aku muktamad! Aku takkan biar kau terlepas macam tu sahaja dari tangan aku, ni!" Tutur Darius sambil menunjal keras dahi Dee dengan tangannya.
    "Ouch!!" Erang Dee sambil mengusap perlahan dahinya yang menjadi mangsa tunjalan tangan Darius sebentar, tadi.
    "Sa...ya...tak ta..kutlah, den...gan ka...ta-ka..ta tu..an...
Da...rius, tu!" Ujar Dee dengan beraninya.
   Berubah terus raut wajah Darius selepas mendengar perkataan spontan yang keluar daripada mulut Dee, itu.
   "How dare, you!!"
   Entah syaitan apa yang merasuk Darius selepas mengatakan yang demikian, dengan perasaan marah dan berangnya dia terus meluru ke arah Dee lalu menyerang dan membelasahnya secara membabi-buta. Rintihan dan rayuan Dee tidak diendahkan langsung oleh, lelaki itu. Darius malahan, semakin rancak memukul dan menendang seluruh tubuh Dee dengan sesuka hatinya. Tidak terdetik, sedikit pun perasaan belas dan kasihan Darius terhadap lelaki itu.
   "To...long, lah! Ah!...Sakit!!" Rintih Dee dengan suara lemahnya. Dia cuba juga untuk bertahan namun kudratnya sudah tidak kuat lagi. Tumbukan dan tendangan bertubi-tubi daripada Darius ke atas tubuhnya amat menyakitkan sekali. Lama -kelamaan pandangan mata Dee semakin, kelam dan gelap. 
   "Tuan Darius, please stop!!" Halang Thiago sambil memaut erat tangan Darius dari terus menyakiti, Dee.
   "Lepas, kan tangan aku Thiago! Biar aku belasah dia cukup-cukup!!" Jerit Darius dengan wajah tidak puas hatinya.
   "No! You have to stop, tuan Darius!!" Jerit Thiago sambil memaut erat tangan majikkannya, itu.
   Tersedar terus Darius daripada amarahnya selepas mendengar jeritan daripada Thiago merangkap bodyguard dan pembantu peribadinya, itu. Terkedu seketika, dia bila melihat Dee sudah tidak sedarkan diri. Sepantas kilat, juga dia menghentikan segera kegiatannya membelasah lelaki itu sebentar, tadi. Tubuh dan wajah Dee yang kelihatan agak lebam itu di renung sekilas, oleh Darius. Ada riak, sesalan yang muncul di wajahnya secara tiba-tiba. Darius! Kau tak payahlah ada rasa kesian dekat budak lelaki, ni. Dia, kan dah rampas Gloria dari tangan kau! Bisikkan itu, menghilangkan terus semua sesalan Darius sebentar, tadi. Bibirnya diketap dengan geramnya sambil mengalihkan semula perhatiannya kepada Thiago yang masih lagi setia berdiri di sebelahnya, itu.
    "Thiago! I want you to send this man back to stor room right, now!" Arah Darius kepada pembantu peribadinya itu sambil bergegas keluar daripada bilik bacaan tersebut.
    Thiago pula hanya menatap kepergian bossnya itu melalui, ekor matanya. Sejurus melihat kelibat, Darius menghilang dari pandangan matanya dia mengalihkan, segera perhatiannya ke arah Dee. Kesiannya, dia! Desis hati kecil Thiago sendiri sambil mencampung terus tubuh kurus kering Dee ke atas, bahunya.


Dia pencuri hatiku.Where stories live. Discover now