bab 63 (Mature Content) 18sx

22.4K 144 5
                                    

    "Oi, sampai bila kau nak peluk aku, ni?!" Soal Darius sambil menjegilkan bola matanya ke arah Dee yang masih lagi asyik, melayan lamunannya, itu.
    Pertanyaan tiba-tiba Darius amat, memeranjatkan diri Dee. Wajah terkejutnya segera, di dongakkan ke arah lelaki itu. Terkebil-kebil biji matanya meneroka, alur wajah dan lekuk yang berada di wajah Darius pada ketika, ini. Memang tidak dinafikan lagi, suaminya itu mempunyai paras rupa yang kacak serta mempunyai, auranya yang tersendiri. Tidak hairanlah, ramai hati wanita yang berada di luar sana boleh cair dibuatnya. Sedang asyik, memerhatikan wajah suaminya itu tumpuan Dee tiba-tiba terganggu apabila mengingat, kan pertanyaan Darius terhadap dirinya sebentar, tadi. Tanpa berlengah lagi, dia terus melepaskan pelukannya sambil melilaukan pandangan matanya ke sana-kemari mencari kelibat nek Mah, ibu angkatnya itu. Darius yang pelik melihat gelagat Dee itu segera, menyapa dirinya.
    "Kau cari apa?!"
    "Ibu!...Bukan ibu ada dekat sini, tadi! Ma..."
    "Hey! Tak payahlah nak panik sangat, ibu adalah! Dia tengah mandikan Kamal dekat, bilik air tu!" Celah Darius sambil menyentuh dengan lembutnya pergelangan tangan isterinya itu.
    Dee yang terkejut dengan sentuhan tiba-tiba Darius segera menepis tangan lelaki itu lalu, menjarakkan sedikit tubuhnya agar tidak terlalu rapat. Sekilas, tatapan matanya di halakan ke wajah kacak yang masih lagi setia berdiri disebelahnya, itu.
     "Emmm....awak kalau dah tak ada apa-apa lagi yang nak dibincangkan saya nak pergi mandi, dulu! Badan saya ni pun dah bau semacam, dah!"
    Selepas mengatakan yang demikian, Dee terus berniat ingin beredar pergi. Baru berapa langkah kakinya diatur menuju ke muka pintu tiba-tiba sahaja pergelangan tangannya terus disambar oleh, Darius. 
    "Wait!"
    Mati terus langkah kaki Dee, dibuatnya. Dia kemudian, berpaling semula ke arah Darius dengan wajah sebalnya.
    "Tuan Darius nak cakap apa, lagi?!"
    Wajah monyok masam mencuka milik isterinya itu begitu, mencuit lubuk hati Darius. Laju sahaja dia menguiskan tangannya ke arah hidung mancung Dee. Menjerit terus wanita tomboy itu, dibuatnya.
     "Isskk! Apa ni, tuan Darius?!" Marah Dee sambil menepis dengan kasarnya tangan lelaki itu.
    Tersentak seketika, Darius dengan pelakuan kasar Dee yang sedang berdiri di hadapan matanya, itu. Kemarahan yang cuba ditahan daripada tadi sudah tidak dapat dibendung lagi, olehnya. Pantas sahaja, tangannya memaut dengan eratnya pinggan isterinya itu lantas dibawa ke dalam dakapannya. Tergamam seketika, Dee dengan tindakan diluar jangkaan suaminya, itu. Dia cuba melepaskan pautan tangan yang mencengkam ke arah pinggangnya itu sedaya yang mampu namun ushanya hanya menemui, jalan yang sia-sia sahaja.
    "Isskk! Apa ni, tuan Darius? Lepaslah!" Pekik Dee sambil terus mengerak-gerakkan tubuhnya. Rimas betul dia dengan keadaan dirinya di saat, ini. Lelaki psyco ni nak apa lagi, ni? Badan aku dah naik rimas dah! Rungut Dee sendiri dengan wajah sebalnya.
   Darius yang naik geram dengan sikap isterinya yang seperti cacing kepanasan itu terus sahaja menengkingnya.
    "Diamlah!!...."
    "Saya tak nak, diamlah! Saya nak tuan Darius lepaskan pinggang saya, sekarang jugak! Kalau tidak...."
    "Kalau tidak, apa huh? Kau nak menjerit! Jeritlah!" Cabar Darius dengan wajah merah padamnya sambil menolak dengan kasarnya tubuh Dee ke arah dinding. Belum sempat, dia hendak melarikan dirinya laju sahaja lelaki itu mendepangkan kedua-dua tangannya ke kiri dan kanannya. Terhalang terus pergerakkan Dee, dibuatnya. Menyedari, dirinya sedang terperangkap dia terus mengalihkan pandangan wajahnya ke arah lantai. Tidak berani sedikit pun dia hendak menatap ke arah wajah suaminya yang di saat, ini begitu menakutkan sekali. Naik seram dan kecut juga perut Dee, dibuatnya. Ya Allah! Bantu, aku! Doa Dee di dalam lubuk hati kecilnya sendiri.
    Darius yang perasan dengan riak, cemas isterinya itu terus tergelak sendiri di dalam hatinya. Alah! Baru gertak sikit macam ni muka dah cuak gila macam, tu! Ni belum lagi aku buat benda yang pelik-pelik confirm boleh histeria gila juga perempuan ni aku, buat! Bisik hati kecil Darius sendiri sambil membelai dengan lembutnya pipi mulus Dee dengan tangannya.
   Dengan nada suara yang sengaja ditinggikan dia mulai, berbicara "Cakaplah, apasal kau diam? Tadi bukan main lagi mulut kau membebel itu dan ini dengan aku!" Perli Darius kepada Dee dengan senyuman sinisnya.
   Terhenti terus pergerakkan Dee, dibuatnya sejurus mendengar Darius memerli dirinya dengan begitu pedas sekali. Berdesing juga telinga, dibuatnya. Bukan setakat, telinga saja yang berdesing hati Dee juga sudah seperti, dicurah dengan minyak yang panas. Bila-bila sahaja boleh meletup dan memuntahkan laharnya seperti gunung berapi Fujiyama yang ada dekat, negara Jepun tu! Wajahnya segera, didongakkan ke arah suaminya, itu. Senyuman sinis yang terpamer di wajah Darius pada ketika ini amat menyakitkan hatinya. Lelaki itu seolah-olah sedang mengetawakan kebodohan dan kelemahan dirinya diketika, ini. Amboi! Bukan main lagi kau perli dan gelakkan aku, ya! Desis hati Dee sendiri sambil menjalankan misi balas dendamnya.
    "Cuii!!...."
   Bertepek terus air ludah Dee ke arah wajah suaminya, itu. Senyuman kepuasan terus terpamer di riak, wajah Dee. Akhirnya, kena juga lelaki itu dengan balasannya. Amacam, best tak hadiah aku tu? Getus hati Kecil Dee sendiri sambil tergelak dengan kuatnya.
   Kurang ajar! Berani betul perempuan ni meludah dekat muka aku yang hensom, ni! Memang nak cabar kesabaran aku, ni! Rungut Darius di dalam hatinya sendiri sambil melarikan perlahan-lahan sisa ludah yang masih melekat di wajahnya itu dengan tangannya. Sekilas, tatapan matanya di halakan ke arah isterinya yang masih lagi menggelakkan dirinya itu. Dia yang berang dengan sikap wanita tomboy itu terus sahaja mencengkam dengan kasar dagunya. Terdongak terus, wajah Dee ke arah wajah berang Darius.
    "Oh! Kau nak main kasar sangat dengan aku, ya! Oi! Perempuan! Aku cuba layan kau, baik-baik! Bagi surprise segala, satu pun kau tak hargai! Aku rasa perempuan macam kau ni aku memang tak patut layan dengan baik, lah!"
    Sejurus mengatakan yang demikian, Darius terus menyentap pergelangan tangan Dee lalu, menyeret dirinya naik menuju ke tingkat atas.
     "Emmm....lep..."Belum sempat, dia hendak menjerit Darius terus menekup mulutnya. Laju saja tubuh kurus keringnya itu dicampung oleh lelaki, itu.

Dia pencuri hatiku.Where stories live. Discover now