24💞Telah Cukup💞

2.1K 106 1
                                    

Amanda memerhati ke luar jendela, melihat taman di depan rumahnya, akhirnya rumah impian dapat juga di miliki. Amanda duduk di kerusi, perutnya terasa sakit, kini Amanda telah sarat mengandung, telah cukup masanya. Di capainya iphone, sedaya upaya menelefon Taqiff namun iphone Taqiff di tutup. Dia cuba menenangkan dirinya dengan berbaring. Tiba-tiba massenggernya berbunyi. Di lihatnya di skrin iphone.

"Eh!, aku dah cakapkan dulu, sudah, dan cukup,, aku takkan terima lagi maaf kau, sekarang adik kau bukan main lagi hebohkan cerita pasal aku, aku nak beritahu kau sesuatu, sejak dari hari kau bertunang lagi, aku memang dah tak suka dengan kau, kau add facebook aku, aku tak approve, banyak kali kau send request, tapi aku tak juga approve, sebab apa, sebab aku benci sangat dekat kau, aku tak ganggu kau, so jangan ganggu aku, faham!," Rita online di massengger.

"Ya Allah, apa lagi ni, dah lama berlalu, kenapa tak habis-habis lagi ni, kenapa dengan si Amy tu pula, apa yang di ceritakannya, aduh!," Terasa membungkam perut Amanda. Dia cuba mendail nombor Taqiff, masih juga di tutup. Dia cuba mendail nombor Intan, juga di luar kawasan. Akhirnya dia mendail nombor Hazirul.

"Zirul....tolong saya, perut saya sakit sangat, rasanya baby dah nak keluar, tolong Zirul, saya kat rumah," Amanda pengsan, talian terputus.

"Ya Allah, Amanda..Amanda... a..awak, Allah, apa aku nak buat ni, ah! lebih baik aku ke rumah dia," Hazirul yang ketika itu sedang memandu kereta bergegas ke rumah Amanda.

"Kenapa awak? laju betul awak bawa kereta ni," Zana selaku kekasih baru Hazirul bersuara.

"Ada orang nak bersalin, awak duduk elol-elok yer, saya minta maaf," Hazirul menekan pedal minyaknya, 10 minit kemudian, Hazirul dan Zana membuka pintu rumah Amanda dengan bantuan pengawal. Hazirul mengangkat Amanda dan Zana menunggu di kereta.

"Hmm...rindu pula dekat Taqiff, cuti-cuti ni mesti dia ada dekat rumah, apa salahnya kalau aku melawat orang yang aku cintai, hmm...," Hazreen membelokkan keretanya ke lorong rumah Taqiff. Dia memberhentikannya di bawah pokok berdekatan. Mukanya kehairanan, kelihatan seorang perempuan sedang membuka pintu kereta. Di ambilnya telefon dan cuba mendail nombor Taqiff namun, gagal.

"Opss...gambar cantik tu, lebih baik aku snap sekali, hahaha... boleh buat cerita baru ni," Hazreen mengambil gambar Hazirul sedang mengendong tubuh Amanda dari dalam rumah ke dalam keretanya, hanya mereka berdua.

"Yes!, berjaya, hahaha, musnahlah kau Amanda," Hazreen berlalu pergi.

Sementara Hazirul dan Zana terus ke hospital. Hati terasa takut dan getar, tertanya-tanya keadaan Amanda. Hazirul telah menghubungi Puan Aryna, mereka dalam perjalanan. Puan Aryna juga telah menghubungi keluarga Taqiff. Setengah jam kemudian, kedua-dua keluarga kelihatan mendekati Hazirul dan Zana.

"Zirul, macam mana dengan Amanda? dia okkah?," Tanya Puan Aryna yang menerima huluran salam dari Zana. Zirul juga bersalam dengan Ayah Amanda.

"Macam mana menantu aunty?," Resah Puan Aisya.

"Belum ada doktor yang keluar beritahu keadaan Amanda, kita tunggu yer mak cik, pak cik,"

"Risaunya,"

"Syukur ada kamu Zirul, kalau tidak tak tahulah,"

"Nasib baik dia call saya, suruh saya datang, itu pun dah pengsan,"

"Allah, takut mama dengar, bahaya jika perempuan mengandung pengsan,"

"Saya pun risau ni Cik Aisya," Puan Aryna duduk dikerusi.

"Dasar perempuan jalang," Detik hati Encik Tajuddin.

Di rumah Hazreen, dia mula mengedit gambar Amanda dan Hazirul, terasa romantik jika di pandang setiap gambar yang di editnya.

CINTA KETUA KELAS | ✔Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin