s i x

239 13 2
                                    

Suara Madam Ain sudah bergema di telinga pelajar-pelajar yang berada di kawasan pantai tersebut untuk taklimat ringkas seperti biasa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Suara Madam Ain sudah bergema di telinga pelajar-pelajar yang berada di kawasan pantai tersebut untuk taklimat ringkas seperti biasa.

Harini sudah hari ketiga para pelajar tingkatan 4 berada di Pantai Choral ini. Hari kegembiraan mereka juga turut hampir tamat kerana keesokkan harinya mereka perlu bersiap sedia untuk pulang ke rumah kesayangan mereka. Heshtek rumahku syurgaku.

Selesai guru pengiring memberi taklimat ringkas, para pelajar lekas bersiap sedia untuk aktiviti permainan yang seterusnya.

"Pelajar-pelajar!! Kita akan mengadakan aktiviti bina istana pasir secara berkumpulan! Jadi, masuk ke kumpulan kamu semua yang telah saya tetapkan pada hari sebelum ini!! Cepat! Gerak ke kumpulan masing-masing dalam keadaan segera!! " pekikkan ditelinga para pelajar sudah bergema dengan semaksimumnya.

Terdapat 10 kumpulan yang telah ditetapkan oleh Madam Ain sebelum ini dan pelbagai aktiviti yang telah dijalankan semasa para pelajar bercuti disini.

Antaranya seperti bawa bola pingpong di dalam sudu, cari gula dalam tepung, lari dalam guni dan sebagainya. Permainan kanak-kanak ribena memang begitu, walaupun tak adventure tapi ada advantage-nya HA-HA-HA-HA.

"Semua dah sedia?!!! 1,2, start!!! " Sir Rayden meniup wisel tanda pertandingan bermula.

" Dar, you nak buat sandcastle yang macam mana? Castle yang akan kita tinggal untuk masa hadapan or castle yang dipenuhi dengan permata? You nak macam mana? Hehe" Cadang Zeaneesa yang turut berada didalam kumpulan Darien.

"Listen to me, madam kata buat sandcastle kan? So buat guna pasir lah! Yang kau merepek  mengarut tu pehal? Dah ah cepat bina istana pasir, buat je ikut cita rasa kau, yang penting jadi istana pasir" balas Darien seraya mengumpulkan tanah pasir untuk segera membina istana impian mereka.

Darien juga tidak pernah melupakan tanggungjawabnya sebagai captain pasukan kepada kumpulan 4 yang dianggotai 6 orang ahli. Darien tidak henti mengarah ahli pasukannya untuk melakukan setiap aktiviti dengan semampu yang boleh. Itulah kehebatan seorang captain, MENGARAH orang bawahan.

Tapi sungguh tragis kerana sahabat karibnya tidak menjadi ahli kumpulannya. Mereka semua berpisah diantara jarak yang dekat.

Kalau rindu, boleh jenguk. Almaklumlah kedudukkan kumpulan sebelah sebelah je. Kalau nak melawat sekejap pun tak salah. Heshtek friendshipgoalzzzz pon pon ship ship.

Sir Rayden meniup wisel buat kali kedua tanda setengah jam sudah berlalu. Kini tinggal beberapa minit lagi masa akan habis.

Akhirnya, tiupan wisel terakhir telah ditiup oleh Sir Rayden tanda pertandingan sudah tamat. Semua kumpulan sudah berhenti dari membina istana pasir.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Sweet EnemyWhere stories live. Discover now