twelvé

221 16 4
                                    


Habis sahaja waktu persekolahan, Hayyra, Kayla dan juga Izyane menapak di perpustakaan sekolah.

Sudah hampir sebulan Hayyra bersekolah disitu, tapi hari ini adalah hari pertamanya menjejakkan kaki ke dalam perpustakaan tersebut.

Mereka bertiga menghabiskan waktu petang mereka dengan membaca buku dan menyiapkan kerja sekolah yang menimbun yang diberikan oleh guru mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Mereka bertiga menghabiskan waktu petang mereka dengan membaca buku dan menyiapkan kerja sekolah yang menimbun yang diberikan oleh guru mereka.

"Korang, aku nak beli jus dekat café jap, tekak kering lah hehe" ucap Kayla lalu bangun dari kedudukkannya.

"Aku pulak rasa nak pergi tandas. Nak shishi" kata Izyane pula.

"Kau nak ikut tak? " soal Izyane kepada Hayyra yang masih leka dengan kerja sekolahnya.

"Takpe lah, korang pergi je. Aku nak siapkan home work and baca buku lepasni" balas Hayyra. Izyane dan Kayla pun berlalu pergi meninggalkan Hayyra.

Hayyra bangun dari tempat duduknya apabila selesai beberapa kerja sekolahnya, lalu bergerak ke arah rak-rak untuk mencari buku.

Beberapa lama menilik buku-buku di rak, akhirnya dia bertemu dengan buku yang menarik perhatiannya.

'Haish! Tinggi gila buku tu' desis Hayyra sambil terjungkit-jungkit mengambil buku tersebut.

Walaupun hampir 1 minit gagal. Namun, tangan Hayyra tidak henti menggapai buku di atas rak itu. Usaha tangga kejayaan bukan?

Sedang Hayyra memperjuangkan untuk mendapatkan buku tersebut, ada seorang hamba Allah mengambil buku itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Sedang Hayyra memperjuangkan untuk mendapatkan buku tersebut, ada seorang hamba Allah mengambil buku itu. Hayyra pantas memandang gerangan yang membantunya itu.

Terbeliak mata Hayyra akibat terkejut memandang manusia tersebut.

"Kau jangan fikir aku tolong kau ea, aku amik sebab aku nak baca buku ni" kata Darien lalu berlalu pergi bersama buku yang ingin diambil Hayyra tadi.

Hayyra tidak berputus asa, dia mengejar Darien dan membengkes kaki Darien. Darien tersungkur dilantai sambil mengadu kesakitan.

Buku yang berada ditangannya tadi sudah hilang akibat bengkesan yang terjadi tadi.

Sweet EnemyWhere stories live. Discover now