Bab 15

4.8K 349 13
                                    

Hmmm kenapa kena budak ni jugak yang aku dijodohkan ? Faeeq hanya berjalan di sekitar mall tanpa mengendahkan sedikit pun gadis di belakangnya yang hanya membuntuti tanpa bersuara. Ya abangnya dan kakak gadis tersebut suruh date pulak hari ni. Haishhh. Sesi suai kenal lah lebih kurang 😴

Tetiba Faeeq berhenti secara tiba - tiba.

Bukkkk ! Gadis tersebut terlanggar belakang Faeeq.

" Aduh " mengaduh Ungu.

Ya anak kawan papa Faeeq tu adalah Ungu. This is impossible ! Why ? Bila masa pulak papa boleh kawan dengan ayah budak stalker ni ?! Faeeq menoleh memandang Ungu.

" Kau ! Kenapa kita asyik bertembung aje ? Kenapa ? Kau memang betul - betul stalker aku ! Kenapa aku kena kahwin dengan kau ? Aku tak suka kau lah ! Haishh " tembak Faeeq macam mesin gun.

Ungu hanya kaku. Dia tidak memandang sedikit pun Faeeq. Hmmmm dia sendiri juga terkejut dengan penjodohan ni namun terselit sedikit rasa bahagia. Hmm maybe Faeeq memang dah jodoh aku. Maybe Faeeq my destiny love 💕 tapi sayangnya Faeeq yang sekarang bukan Faeeq yang dulu. Mungkin Faeeq dulu akan suka dengan hal penjodohan ni tapi tidak pada Faeeq yang ada dekat depan mata aku ni.

" Erm...mana ada saya stalker awak ... saya ..."

" Habistu ? Kenapa kau asyik langgar aku aje ?! Kenapa ? Nak cari perhatian dekat hot guys UnikL ea? Aku masih tertanya - tanya macam mana kau boleh tahu nama aku ! " kata Faeeq lagi. Asyik nak tuduh Ungu aje.

Ungu terus mendongak memandang ke dalam anak mata Faeeq. Tajam !

" Saya kenal awak ..sebab awak pernah ada dalam mimpi saya ..." luah Ungu akhirnya. Sakit bila dia asyik kena tuduh jadi stalker lah apa lah.

Faeeq terkaku dengan tatapan mata Ungu. 1 minit mereka di dalam tatapan sebegitu.

" Hahahahahahaha " tetiba Faeeq meletuskan tawanya.

Ungu tercengang dengan reaksi Faeeq. Apa ni ?

" Nonsense ! Kau buat lawak carrot apa ni ? " kata Faeeq mendatar dan tiba - tiba berhenti ketawa..

Hah ? Dia cakap aku buat lawak ? 😣

" Tak lah ! Saya tak buat lawak . Memang bagi orang semua ni tak logik tapi semua ni betul apa yang saya alami. Saya kenal awak Faeeq walaupun hanya dalam mimpi. Awak Lee Faeeq ! Awak pernah confess saya dalam mimpi tu. Awak...cakap awak suka saya...awak cakap..." kata - kata Ungu terhenti seketika bila air mata mula menguasainya.

Faeeq sedikit tersentak bila dengar Ungu cakap semua tu.

" Awak ..cakap awak akan jaga saya sampai bila - bila....tapi kenapa awak tak ingat saya sikit pun ? Kenapa perlu saya aje yang ingat awak ? Kenapa ? Awak dah janji yang awak takkan lupakan saya. Awak janji yang awak akan stay dengan saya tapi kenapa sekarang awak tak suka saya ? Kenapa awa..k...saya..rindukan..Lee Faeeq saya..." sambung Ungu bersama sedikit tangisannya. Nasib baik dekat area tu orang tak ramai. So tak ada lah yang memerhati adengan di antara Ungu dan Faeeq ni.

Faeeq terdiam seketika. Otaknya cuba mencerna apa yang dikatakan oleh Ungu.

" Kau .... " kata Faeeq tetiba..

Ungu masih menangis. Dia dah luahkan semuanya. Dia dah tak perlu pendam lagi. Dia dah tak kuat. Seksa sangat rasanya.

" Kau...buat drama apa dekat sini sampai nangis - nangis bagai ? Kau fikir aku akan percaya cakap kau yang entah apa - apa ni ? " kata Faeeq sinis.

Kprakkk 💔

Ungu terus memandang Faeeq dengan sisa air matanya. Faeeq ? Tetap tak percayakan aku ?

My Destiny Love Where stories live. Discover now