Bab 7 - Hancur

176 7 0
                                    

"GELI LAH. APA YOU NI." Suara perempuan yang sedang mengerang jelas memenuhi ruang laluan tangga. Ayie yang baru sahaja lepas terlihat insan yang ingin di lihatnya , jelas Ayie kelihatan sangat gembira. Tetapi kegembiraan itu tidak lama. Jalan yang dilalui itu jelas dipenuhi suara erangan perempuan yang sangat menggelikan telinganya.

"Usha ni best gak." Ayie bermonolog sendirian. Langkah nya perlahan-lahan di atur supaya tidak kedengaran. Suara semakin kuat , itu bermakna Ayie semakin dekat dengan tempat di mana hadirnya suara itu. Semakin jelas ditelinga , akhirnya Ayie berhenti. Kaki nya jelas kaku bagaikan melekat ditanah.

"Ay..ayra. Apa kau buat ni?" Suara Ayie jelas kedengaran kecewa yang sangat mendalam.

"Eh. A..Ayie. Taktahu pulak you kat sini." Ayra membersihkan mulut nya yang sudah comot dek gincu yang sudah herot berot. Ayie memandang Ayra dengan wajah kosong. Tanpa mendengar kata-kata yang selebihnya , Ayie berlalu dari kawasan maksiat itu. Selepas hilang kelibat Ayie dari matanya , Ayra , mengeluarkan telefon bimbit dari beg tangannya. Nombor di dail dengan laju.

"Babe. I'm in fucking trouble" Setelah mengangguk dan menggeleng , Ayra meletakkan panggilan telefon nya.

"Sayang.." suara lelaki yang kesangapan jelas membuat Ayra rasa menyampah.

"Shut the fuck up." Balas Ayra lalu pergi meninggalkan lelaki itu.

*****************

"WAIT. Your girlfriend?" Alicia mengangkat kening. Ayie mengangguk. Alicia jelas tergelak kecil dengan penuh sinis.

"Kau ada girlfriend tapi kau main hati dengan perempuan lain? What the fuck?" Alicia jelas berang. Ayie aneh dengan ayat yang dikeluarkan oleh Alicia. Kening Ayie terjungkit ke atas.

"Main hati? Dengan siapa?" soal Ayie. Wajah Alicia bertambah merah apabila Ayie mengemukakan soalan sebodoh itu. Alicia memandang ke tempat lain.

"Kau? Aku mainkan hati kau ke?" Ayie mendekatkan wajah nya dengan wajah Alicia. Alicia jelas mengelak.

"Jangan kata yang kau suka aku?" Soal Ayie dengan nada yang gatal. Alicia menjauhkan diri nya dari Ayie.

"Kau hamba aku untuk 2 bulan. At the same time , dalam masa tu , aku nak kenal dengan kau. Bukan nak mainkan kau. Sebab aku berkenan dengan kau dari first time aku nampak kau." ujar Ayie sambil memandang tepat ke mata Alicia. Alicia jelas terpaku seketika.

"Blah lah. 2 bulan lepastu aku blah dari hidup kau. There's no fucking way yang kau berminat dengan aku sejak FIRST TIME kau nampak aku. Kau tak ingat ke , permulaan perjumpaan kita pun panas?" Alicia mengingatkan kembali tentang bagaiman mereka berdua bertemu. Ayie jelas kelihatan tidak keruan.

"Sebab time tu aku tengah stress pasal girlfriend aku. Sebab tu aku marah masa nampak kau." Ayie berusaha juga untuk menerangkan apa yang kononya terbuku di dalam hati.

"Then, boleh jelaskan kenapa kau menangis tengok apa yang girlfriend kau buat dengan jantan lain?" Alicia memberikan soalan perangkap kepada Ayie. AYie jelas buntu.

"See? kau sendiri tak boleh nak jawab soalan aku. Jangan bagi harapan dekat orang andai kata kau sendiri tak pasti. Don't worry , sharp genap 2 bulan , aku akan belah dari hidup kau sekelip mata je." Alicia mengambil beg nya , lalu membuka langkahmeninggalkan Ayie. Sedang berjalan , Alicia berhenti.

"By the way , Thanks for the pizza. That was my favourite actually." kemudian Alicia menyambung langkah dramatisnya meninggalkan Ayie. Ayie terpinga-pinga melihat Alicia melangkah pergi. Lama kelamaan , kelibat Alicia hilang dair pandangan matanya. Ayie termenung sendiri. Sesuatu yang hangat mengalir di pipi, Ayie berasa hairan.

"Kenapa aku menangis?" Ayie bermonolog sendirian sambil membersihkan air matanya.
"Kenapa ayat dia lagi sakit daripada nampak Ayra dengan lelaki lain?" Ayie jelas kelihatan seperti orang kehilangan arah dan bodoh pada ketika ini.

*****************

"ALRIGHT BABE. TELL ME WHAT IS HAPPENING?" Soal Fiya dalam keadaan yang tidak sabar serta cuak pada masa yang sama.

"Ayie saw me with Remy. Junior kita tu." jelas Ayra. Fiya membuntangkan mata nya dek kerana terkejut tetapi masih cuba bertenang.

"Okay. What you did ? I mean , what did you do with Remy." Fiya sudah mule bercakap dengan nada yang penuh tanda tanya. Ayra menarik nafas sebelum mencerita kan nya.

"Well , Ayie saw Remy kissing my neck." Jelas Ayra. Hidung Fiya mula kembang kuncup dek kerana terlalu terkejut. Lantas dia memegang bahu Ayra dengan kedua tanganya.

"OMFG. Did you planned that?Untuk Ayie nampak you dalam keadaan sebegitu?" Soal Fiya. Ayra menggeleng.
"So? Why the fuck you did that shit with Remy? With the most hottest junior in our college. Why you did that? In PUBLIC?!" Fiya jelas tidak suka dengan apa yang telah kawannya itu lakukan.

"Well , dia cuma kiss my neck je bukannya we have sex pun. Dia punye misai and the way he kissed made me feel horny wei. You should try it. I am pretty sure that he is good on bed. Aumm githew." Ayra mencuba untuk menghasut rakannya itu. Fiya menelan air liur mendengar kata-kata Ayra. Sememangnya sudah lama dia giurkan tubuh Remy yang sering menjadi santapan mata senior-senior yang lain.
******************
"JANTAN TAK GUNA. BODOH." Alicia menghentak hentak kakinya sambil berjalan. Kelihatan sebuah bangku berdekatan pentas luar , lalu Alicia melabuhkan punggungnya disitu. Dia duduk termenung memikirkan apa yang dirasainya ketika ini. Jantung nya berdebar laju. Memikirkan tentang Ayie membuat hati dia tidak keruan.

"I shouldn't like him." Alicia bermonolog sendiri. Dia termenung. Perlahan-lahan pipi nya bagaikan hangat dek kerana dibasahi akr matanya.

"Hey are you okay?" Satu suara menyapa.

"Eh. Mio! Bila sampai?" Soal Alicia sambil membersihkan air matanya. Lelaki itu tergelak kecil

"Kio. Not Mio. What happened?" Soal Kio sambil melabuhkan punggungnya. Alicia tersenyum.

"Nothing. I think , I am fine now. Thanks to you." Alicia memberikan senyuman manis kepada Kio. Kio bagaikan gembira melihat senyuman yang terpancar pada wajah Alicia. Dia menggosok bahu Alicia agar lebih tenang. Tetapi dari sudut jauh , ada yang memerhati mereka berdua.

"Kau khianat aku. Kau memang tak guna." Dia bermonolog..

Siapakah dia?
Bersambung...

Sorry late update. Lately ni busy sikit 🙏🏻

PILIHANWhere stories live. Discover now