BAB 10 - LUAH

135 7 0
                                    




ALICIA MEMBUKA TELEKUNG NYA SELEPAS MENUNAIKAN SOLAT FARDHU ASAR. Dilipat sejadah dengan elok dan menempatkan semula telekung ditempat yang disediakan. Alicia duduk dihadapan cermin sambil menyolek wajahnya yang sudah tiada secalit solekan.

"Lepas ni makan Secret Recipe aha aha aha." Alicia jelas kegembiraan dan bagaikan terlupa di mana dia berada. Solekan yang tipis dan tampak biasa dikenakan hanya cukup untuk menutup wajahnya yang pucat.

"I think I'm done" ujar Alicia bermonolog pada dirinya. Dia mengemas semula alat soleknya , lalu mengambil beg tangan dan bergerak keluar. Duduk di atas bangku untuk memakai stokin dek kerana dia memakai kasut sneakers pada hari ini. Alicia menundukkan badannya untuk mengikat tali kasut, hampir sahaja siap , tiba-tiba terdapat dua batang kaki berada dihadapannya. Alicia mula membuat muka tidak suka. Di lambatkan pergerakannya mengikat tali kasutnya. Tidak lama selepas itu , dia mengangkat kepalanya dan terus memandang kearah beg tangan yang terletak disebelah kanannya. Dibuat tidak endah sahaja manusia yang sedang berdiri dihadapannya pada ketika itu. Beg di ambil dan terus bangun lalu meneruskan perjalanannya untuk keluar dari tempat itu.

"Hey darling , where're you going?" lelaki itu terus menahan Alicia. Alicia memandang nya dan terkedu.

"Who are you?" soal Alicia dalam nada penuh tanda tanya. Jejaka itu dengan bangga nya memperkenalkan diri nya.

"My name is Faisal.Lelaki paling kacak bergaya dalam kolej ni." mendengar penerangan jejaka itu , Alicia tersembur dek kerana cuba menahan gelak.

"Okay-okay. I am sorry. pardon?" Alicia masih cuba untuk mengawal gelak nya dengan meletakkan tangan di mulutnya.

"What so funny dear? I'm telling you the truth." ujar Faisal. Alicia berdehem cuba menahan gelak nya dari terhambur keluar. Alicia memandang wajah Faisal ,atas dan bawah sambil berkata

"Yah. You're right Faisal. The most handsome , bla bla bla and everything. Hahaah" Alicia jelas tidak dapat menahan gelaknya.

"Well , excuse me , I have to get out from here and you're blocking my way." Alicia jelas tidak ada hati ingin melayan Faisal. Niat nya hanya untuk menunaikan solat fardhu dan terus keluar dari sini.

"Not too fast young lady. You have to tell me your name , your age and most importantly , give me your phone number." Faisal menghalang laluan Alicia. Alicia jelas rimasdengan perangai tak matang Faisal. Ikutkan hati ingin sahaja dia menendang alat sulit Faisal. Alicia tersenyum.

"Sure. Take note as fast as you can." terang Alicia. Alicia memandang Faisal yang riak wajah nya jelas teruja dengan jawapan Alicia. Alicia tersenyum sinis.

" My name is Ahli kubur. I am I don't know years old and this is the number that you want 0184680555 save the name as Bakal Ahli Kubur. Done? Excuse me." Alicia terus melepasi Faisal yang sudah terpaku.

Alicia terus berjalan. Dia berfikir sejenak.
'Aku nak tamatkan hamba ni lah. Aku tak boleh da kalau nampak muka dia lagi. Better aku jumpa dia dulu?' Fikir Alicia. Kepala dia bagaikan berputar , mahu atau tidak. Sedang sibuk berjalan dan berfikir , telefon Alicia berdering.

"Tuan Bodoh." Alicia bagaikan terkejut.

"Dia boleh baca fikiran aku dari jauh ke?" Alicia bermonolog sendirian.

*****************
"PERTAMA SEKALI , CARI DIA , JUMPA DIA KAT MANA DIA BERADA. ATAU LAGI SENANG CALL JE DIA KAT MANA." Ujar Azam.

"Kalau dia kat luar?" Soal Ayie. Azam berfikir sejenak.

"Kalau dia kat luar, tapi kawasan berdekatan , apa kata kau pergi kat dia. Kalau dia jauh , tunggu lah esok ke lusa." Ayie mengangguk tanda akur dengan jawapan Azam.

PILIHANWhere stories live. Discover now