eight ; play

12.8K 1.5K 375
                                    


"Pergi kedai makan mee,
Nampak bangali jual roti,
If you really love me,
Please let me naughty-naughty."

Taehyung mengusap lembut pipi Mia sebelum dia cuba untuk mencium bibir merah milik Mia. Terus Mia meletakkan jari telunjuknya pada bibir Taehyung sekaligus mematikan niat Taehyung. Matanya dikenyitkan.

"Cameron Highland jual Teh,
Sambil menyelam, nampak Yu,
For your information Tae,
I don't love you."

Mia bangun dari terus duduk di riba Taehyung lalu air alkoholnya yang berada di atas meja diambil untuk diteguk. Punggungnya kembali dilabuhkan berhadapan Kim Taehyung. Taehyung berdecit memandang ke arah Mia.

"Come on, kau suka sangat kacau aku, dah kacau tu, kacaulah sampai habis! Kau ingat best ke syok sendiri, high sorang-sorang?" Terus terletus tawa Mia mendengar bebelan Taehyung.

Suka Mia tengok bila Taehyung kena sexual tention. Nampak comel pun ada. Tapi memang taklah dia nak layan Taehyung hingga ke atas katil. Seteruknya pun, dia belum lagi menyerahkan keperawanannya pada sesiapa dan Taehyung takkan jadi yang pertama.

"Taufiq! Lepaskan saya! Hantar saya balik!" Jeritan seorang wanita dan sorakkan beberapa pengunjung kelab malam itu membuatkan Taehyung dan Mia berpandangan sesama sendiri seakan bertanya; apa dah jadi?

Taehyung mengangkat bahunya tanda tidak tahu. Lalu mata mereka memandang ke arah sekumpulan lelaki yang berkerumun pada sesuatu. Dahi Mia dikerutkan lalu matanya dikecilkan untuk melihat apa yang berlaku dari jauh sana.

"Yeah yeah, I know she looks interesting, but she's my girl. Thank you."

Suara itu.

Taehyung dan Mia kembali berpandangan sesama sendiri. Mereka kenal dengan suara itu. Suara Jeon Jungkook.

Jungkook menarik kasar Wafa keluar dari beberapa orang lelaki yang mengepung mereka. Lalu dia berjalan ke arah meja yang selalu dia dan Taehyung serta Mia lepak bersama. Badan Wafa terus dicampakkan ke arah sofa yang sedang diduduki Mia sebelum Jungkook mendekati Taehyung untuk berjabat salam rahsia mereka.

"Hey bro, bawa bakal isteri datang sini tak cakap pun. Kalau cakap tadi aku dah bentangkan karpet merah."

"No need dude! Thanks!" Jungkook dan Taehyung tertawa.

Mia terus memegang kedua bahu Wafa yang sudah terjelopok di sebelahnya akibat Jungkook yang menolaknya tadi. Wafa mengangkat wajahnya lalu memandang ke arah Mia. Mia terkedu seketika melihat anak mata Wafa yang sedikit coklat.

"Ni ke pilihan mak kau tu?" Tanya Mia tanpa menoleh ke arah Jungkook. Jungkook sekadar men-hurm-kan saja.

Tak sangka...

Mia ingatkan bakal isteri Jungkook tu biasa-biasa saja, rupanya perempuan berniqab. Dari anak mata Wafa, jelas kerisauan. Dia memandang Mia dan Jungkook bersilih ganti.

"Macam mana kau bawa dia masuk wey? Tak kena tahan ke?" Tanya Taehyung dengan sisa tawanya. Jungkook sekadar tertawa kecil.

"Piece of cake dude. Aku pelanggan tetap kelab ni kot. Bayar je lah. And I tell them 'oh, don't need to worry lah. This is my future wife. I want to introduce to my friend. Get this money and chaw lorh.' Easy pizy, dan dia pun bagi aku masuk." Taehyung tertawa besar mendengar keterangan Jungkook.

Nampaklah Si Jungkook ni dah berjangkit dengan percakapan Eva yang seperti slang cina. Mia terus memandang Jungkook tajam. Belum sempat Mia ingin membuka mulut, Wafa sudah memotong dahulu.

"Awak cakap dalam kereta tadi awak takkan bawa saya dekat tempat yang tak elok. Awak tipu saya!" Air mata Wafa mula bergenang di tubir mata. Jungkook sekadar berdecit.

[√] Suami dari Neraka ° jjk Where stories live. Discover now