nine ; worried

13K 1.7K 433
                                    


"Abang Taufiq!! Bangun! Bangun! Ayah cari!" Alya melompat-lompat di atas katil Jungkook sambil menjerit-jerit keriangan.

Jungkook menutup kedua telinganya. Balik dari kelab pukul 4 pagi, dan sekarang dia nak kodok tidurnya tapi Alya pula yang menganggu. Sempat tangannya mengambil telefon untuk melihat jam yang baru pukul 10:23 a.m.

"Alya nak apa kacau abang ni? Abang mengantuklah. Isya' lambat lagi." Kata Jungkook apabila teringatkan Alya pernah kejutkan-nya juga sebelum ini untuk solat zohor.

Tapi itu zohor, yang Jungkook tahu hanya solat isya'. Itupun tak tau bila waktu solat isya', dia main sebut je.

"Apa abang cakap ni? Ayah panggil! Ayah nak tanya pasal Cikgu Wafa." Jawab Alya lalu menghempap badan Jungkook.

Jungkook terus mengadu kesakitan. Macam ni rupanya annoying bila dapat adik. Dia mengalihkan bantal yang menutup wajahnya lalu wajah polos Alya yang sedang tersengih dipandangnya geram.

"Cikgu Wafa dalam bilik dia lah. Pergi sana lah Alya, abang mengan—"

"Wafa takde." Adam yang baru muncul di muka pintu bilik Jungkook tiba-tiba bersuara.

Alya ditolak Jungkook ke tepi dengan lembut sebelum Jungkook memandang Adam dengan kerutan di dahi. Wajah Alya dan Adam dipandang bersilih ganti.

"What do you mean 'Wafa takde'?" Adam mengangkat bahunya. Wajahnya kekal dingin memandang Jungkook.

"Ask yourself. Taufiq bawa dia pergi mana semalam?"

"Pergi mana ap—"

"Taufiq jangan buat-buat tak tau. Taufiq bawa Wafa keluarkan? Mustahil Wafa akan keluar sendiri, dia taktau jalan KL! Sejak subuh tadi dia takde!"

Wajah Jungkook terus berubah pucat, sepucat yang mungkin. Dia memandang Alya yang sudah berlari mendapatkan Adam untuk dipeluk. Jungkook menelan liurnya kesat. Sejak sebelum subuh tadi dia balik, dia tak teringatkan Wafa sedikit pun. Dia ingat Wafa dah balik sendiri, tak pula dia pergi periksa samada Wafa ada dalam bilik ataupun tidak.

"Telefonlah dia." Balas Jungkook apabila lama berdiam. Adam memeluk tubuhnya mendengar jawapan acuh tak acuh itu.

"Wafa... takde telefon." Keras saja nada suara Adam menjawab. Makin pucat wajah Jungkook mendengar.

Hatinya tak tenang dan dia tiba-tiba risau kalau ada apa-apa yang berlaku pada Wafa. Itu semua salah dia kalau ada apa-apa yang berlaku pada wanita itu. Tiba-tiba rasa menyesal bawa Wafa ke kelab pun ada.

"Ayah ingat Taufiq dah insaf, bolehlah ajar Taufiq mengucap dua kalimah syahadah hari ni tapi ayah silap... pergi cari Wafa. Kalau ada apa-apa yang terjadi pada Wafa, ayah tak teragak-agak untuk ambil tindakan."

"But... how?" Langkah Adam yang ingin keluar dari bilik Jungkook bersama Alya terus terbantut. Dia memandang semula ke arah Jungkook yang sudah panik.

"Mana lah aku tahu dia dekat mana! Telefon pun takde, kuno ke apa?" Balas Jungkook lagi. Adam memandang tajam ke arah Jungkook. Rengusan kasar Adam jelas kedengaran, kesal dengan sikap Jungkook.

"I don't care how, its all your fault. Go find her... now." Balas Adam dengan nada yang cukup keras.

Tubuh kecil Alya terus Adam dukung, renungan tajam masih dihadiahkan buat Jungkook sebelum dia terus keluar meninggalkan lelaki itu seorang diri. Pintu dihempas sedikit kuat.

Jungkook menyerabutkan rambutnya geram. Mana pula Si Wafa ni pergi? Dia mula bangun dan jalan mundar-mandir.

Telefonnya dicapai. Niat untuk menelefon Taehyung minta bantuan, tetapi bila terpandangkan screen telefonnya penuh dengan missed call dari Mia sebanyak 32, niatnya terbantut. Baru dia perasan missed call tersebut. Jungkook mengerutkan dahi sebelum menelefon semula Mia dan menekapkan telefon ke telinga.

[√] Suami dari Neraka ° jjk Where stories live. Discover now