💦7

437 44 0
                                    

Pada mulanya aku teragak-agak sama ada ingin bagi dia masuk atau tidak. Tetapi dia yang merempuh masuk dulu tanpa izin aku. Jadi aku biarkan saja. Mungkin dia kawan Kai.

Dia duduk di ruang tamu, manakala aku berlalu ke dapur untuk membancuh air. Setelah selesai, aku bawa dulang air tersebut ke ruang tamu dan letakkan atas meja kopi.

"Jemputlah minum, saya nak ke dapur sekejap." Kata aku dan ingin berlalu, tetapi baru saja kaki aku ingin melangkah dia menahan.

"Duduklah sini. Temankan aku." Ujarnya sambil memegang tangan aku erat dan tersenyum sinis.

"Maaf Encik, tapi saya ada kerja di dapur. Kejap lagi Kai balik awak boraklah dengan dia." Kata aku lagi sambil cuba melepaskan genggamannya. Tetapi tidak berjaya.

Tiba-tiba saja dia merentap tangan aku kuat sehingga aku terduduk di atas ribanya.

"Apa yang awak cuba buat ni?" Pantas aku menolak dia jauh dari aku. Tetapi dia tetap memeluk aku dan menarik pinggang aku rapat ke badannya.

"Duduklah sini diam-diam. Lagipun aku tahu kau bukannya suci pun kan? Tapi acah suci. Macam aku tak tahu perangai Kai." Kata sambil cuba mengucup pipi aku, tapi pantas aku mengelak.

"Saya tak kesah awak nak cakap apa, tapi tolong lepaskan saya." Aku tetap meronta-ronta. Tetapi dia tidak mengendahkan aku langsung.

"Jennie!" Aku dengar suara seseorang memanggil aku dari arah pintu. Pantas aku menoleh.

"K-kai?"

[C] GOMAWO(KAI FF)Where stories live. Discover now