💦10

417 37 0
                                    

[KAI'S POV]

Aku buka pintu rumah perlahan dan melangkah masuk sambil mengunci pintu. Aku perhatikan sekeliling rumah. Erm, nampak seperti selalu. Kemas dan bersih. Sudah pastinya kerja Jennie.

Sebut saja nama dia, buat hati aku betul-betul celaru. Sudah 2 minggu aku tidak bertegur sapa dengan dia. Tapi bukan salah aku tahu, dia yang buat aku kecewa. Dia curang belakang aku. Hati siapa tak sakit huh? Aku sudah mula menyayangi dirinya tadi dia buat aku macam...ergh.

Aku longgarkan tali leher yang dipakai dan buka butang baju bahagian atas. Aku labuhkan punggung atas sofa. Entah mengapa aku merasa rumah ini terlalu suram. Aku juga merasakan sesuatu yang tidak enak.

"Jennie!" Laung aku kuat. Tetapi tiada sahutan.

"Jennie!" Laung aku sekali lagi, tetapi tetap sama. Tiada sahutan.

Pantas aku berjalan ke arah biliknya, tombol pintu aku pegang dan pulas perlahan. Berkeriut bunyi pintu saat aku menolaknya perlahan.

Mata aku melilau ke serata biliknya. Katilnya kemas, segalanya tersusun. Aku melangkah masuk.

Tiba-tiba saja mata aku tertancap pada satu kertas putih di atas katil, pantas aku mendapatkannya dan membuka lipatan kertas tersebut lalu membaca isinya.

'Maafkan saya Kai, saya banyak menyusahkan awak. Terima kasih sebab banyak tolong saya. Gomawo again. Awak terlalu baik, jadi awak tak layak untuk perempuan sampah macam saya. Selamat tinggal.'

Jennie :)

[C] GOMAWO(KAI FF)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant