PHK-5

1.5K 110 0
                                    

Taekook

.
.
.
.





"Tae, masak apa tu.?"

Wanita paruh baya yang menjadi pembantu kediaman Jeon ini datang menghampiri taehyung yang seperti sedang sibuk memasak didapur.

"Oh, Makcik. Tae tengah buat kimbap dan Kimchi."

Jemari-jemari lentik itu sedang sibuk membuat Kimbap. Kimchi tadinya sudah siap dan kini dia meletakan didalam bekal makanan.

"Tae buat untuk siapa?"

"Oh, Untuk Jungkook dan jeongguk."

"Wah! Daebakk!! sekali gus."

"Iya kenapa? "

"Macam mana kamu tahu yang jeongguk suka Kimchi dan Kimbap?"

"Oh iya ke? Maaflah, tae tak tahu yang itu adalah makanan kesukaan Jeongguk."

"Baguslah nanti makcik suruh Driver hantar kamu ke pejabat jungkook dan juga sekolah jeongguk."

Wanita itu mengelus pipi taehyung seolah menyayangi taehyung seperti anak kandungnya sendiri.

"Kamu memang seorang yang baik Kim taehyung. Berharap sangat kalau suatu hari nanti Jeongguk akan menerima kamu sebagai Ibunya nanti."

Katanya dan taehyung seakan mati kata. Dia tak tahu nak ucap apa lagi, Apa yang barusan Wanita itu katakan membuatkan taehyung bersemu merah.

"Jangan nak macam-macam kim taehyung. Kau duduk sini hanya menumpang sahaja. Ingat itu. Kau fikir ibu kepada Jeongguk itu akan terima dah sah-sah dia akan pastikan kau lenyap dari kediaman Jeon ini."

Bisik Taehyung pelan.

.
.
.


Lelaki yang menjadi pemandu bagi taehyung itu menunduk hormat kepada taehyung. Lalu menurunkan taehyung dihadapan syarikat Jeon's

"Wahhh!!! Daebakkkk!! Besarnya syarikat Tuan Jungkook."

Taehyung sempat mengagumi syarikat yang diushakan oleh Jungkook. Tak sangka jungkook sehebat itu sekali.

"Kim taehyung? Pakcik tunggu kamu diluar ye."

Kata lelaki tua itu dan Taehyung menunduk hormat lalu berjalan menuju kedalam syarikat.

Taehyung agak tergesa-gesa sedikit kerana ini sudah waktu makan tengahari jungkook. Dan dia akan berikan bekalan makanan ini tepat pada masanya.

Dengan secara tidak sengaja, Taehyung terlanggat seseorang dan membuatkan dia hampir tergelincir dan jatuh kebelakang. Tetapi nasib taehyung kali ini memang baik.

Entah siapa yang agaknya menyambutnya taehyung berada didalam dakapan seseorang. Mata kucingnya yang hampir tertutup itu terbuka pelan. Melihat kearah wajah tampan yang dibentuk dengan sempurna tepat dihadapan wajahnya.

"Awak baik-baik je kan?"
Ujar lelaki itu. Pinggang ramping taehyung dipegang dengan erat oleh lelaki yang tidak dikenali ini. Sempat juga taehyung mengagumi lelaki yang kini sedang menyambutnya.

[𝐂] 𝐏𝐮𝐣𝐚𝐚𝐧 𝐇𝐚𝐭𝐢 𝐊𝐚𝐧𝐝𝐚 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now