PHK15

1.7K 121 15
                                    

Taekook

.
.
.
.
.
.
.
.

Happy fasting guys!
For the muslim.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Sudah 2 jam lebih taehyung terkurung didalam bilik. Sebentar lagi, Jeongguk akan pulang dan taehyunglah bertanggungjawab untuk jemput jeongguk pulang dari sekolah.

Sebenarnya taehyung tak faham dengan dirinya, kenapa dia malah menangis setelag dapat tahu bahawa jungkook tidur dengan gadis diluar sana.

Siapa dirinya bagi jungkook, taehyung tak boleh nak halang. Tugasnya hanyalah berkerja sebagai pengurusan Jeongguk sahaja tidak lain dan tidak bukan.

Kenapa dirinya malah terasa, jauh disudut hati taehyung bahawa dia berasa sangat kecewa dengan jungkook. Mungkin taehyung akan katakan bahawa dia mencintai atau telah jatuh cinta kepada Jungkook.

Taehyung tak boleh bohong dengan dirinya. Yang dia sangatlah mencintai pemuda yang sudah memiliki anak itu. Walaupun jungkook seorang yang dingin, ternyata jungkook juga seorang yang penyayang dan bertanggungjawab.

Taehyung berasa iri dengan kang seulgi walaupun telah menjadi bekas isteri kepada Jeon Jungkook. Jungkook tetap pernah menjadi suaminya. Dan seulgi adalah orang yang paling tidak bersyukur kerana sudah dikurniakan suami sebaik jungkook.

Taehyung menginginkan sesebuah keluarga yang bahagia. Dia ingin menikah dan mempunyai suami juga anak. Tapi malangnya, hyungsik tidak pernh menganggapnya seperti itu.

Taehyung pernah jatuh cinta dengan sugar daddynya. Iaitu Park Hyungsik. Dia sangat mencintai pemuda yang telah mengguna tubuhnya. Tetapi itu bukanlah sebuah kehendak taehyung. Dia dijual oleh bapa saudaranya.

Setelah kematian ayah dan ibu taehyung. Taehyung dijaga oleh bapa saudaranya. Iaitu Kim Jaehyun. Lelaki itu telah pun berkerjasama dengan hyungsik untuk mengambil taehyung sebagai sugarbabynya.

Pada mulanya memang taehyung menolak tetapi apakan daya taehyung. Dia tak mampu nak berbuat apa lagi, bapa saudaranya malah tak pernah anggapnya sebagai keluarga.

Hyungsik menganggapnya sebagai budak untuk kepuasan nafsunya. Taehyung tak tahu kalau dia boleh mengandung. Dan ketika dimana dia ketahui bahawa dia mengandung anak hyungsik, dia berasa sangat bahagia.

Seperti akan lengkap menjadi sesebuah keluarga. Tetapi tidak seperti yang taehyung bayangkan. Hyungsik tidak ingin menjalinkan cinta atau hubungan serius dengan taehyung.

Dia juga yang mengugurkan kandungan taehyung. Taehyung tidak lagi tahan dengan hyungsik, dan berbuat keputusan untuk lari dari hyungsik.

Ketika taehyung lari untuk beberapa hari yang ke depan. Tiada kabar berita bahawa hyungsik mencarinya dan taehyung lega dari segalanya.

Setelah itu, taehyung cuba mencari pekerjaan untuk menanggung dirinya hidup. Walaupun ketika itu dia hidup hanyalah sebatang kara.

Dan pada garis takdir tuhan, taehyung berjumpa dengan jungkook dan jungkook menawarkan pekerjaan buatnya iaitu menjadi babysitter kepada Jeon Jeongguk.

[𝐂] 𝐏𝐮𝐣𝐚𝐚𝐧 𝐇𝐚𝐭𝐢 𝐊𝐚𝐧𝐝𝐚 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now