PHK-13

1.4K 116 2
                                    

Taekook

.
.
.

Jungkook sedang duduk santai dihalaman rumahnya. Matanya tak habis melirik kearah taehyung dan jeongguk yang dah bersiap dengan pakaian yang agak kemas.

Jungkook ingin menyapa taehyung. Tetapi di ingatkan tadi, dia sempat menbentak namja itu membuatkan jungkook rasa serba salah denganya.

Well, tahukan jeon jungkook memang tak suka sesiapa menyentuh barangnya. Bukan apa, cuma dia tak mahu taehyung melihat gambarnya ketika bersama seulgi itu.

Entahlah, tapi jungkook agak melampau tadi kerana memarahi taehyung. Haih, kalau boleh dia tak nak bersemuka dengan taehyung.

Namja itu terlalu manis dan baik kepadanya. Tak sepatutnya jungkook membentak dia.

“Hyung?”

“Hm?!”
Jawab taehyung singkat.

“Tak nak ajak Appa ke?! Lagi seronok kalau ada appa.” taehyung menoleh ke arah jungkook yang sibuk memandang suasana dihalaman rumah itu.

“Sekejap eh?!”
Ujar taehyung lalu melangkah kearah jungkook dengan secara perlahan. Oleh kerana bentakan tadi, membuatkan taehyung takut dengan jungkook. Bukan apa takut salah tingkah sahaja tak pasal-pasal dia kene maki hamun dengan majikanya ini.

“Tu-tuan?!”
Ujar taehyung dengan tergagap. Boleh pulak nak tergagap mungkin gugup kot atau takut. Entahlah...

“Hm?”
Jungkook mendonggakan wajahnya. Taehyung menunduk.

“S-saya dan jeongguk nak bersiar ditaman.”

Jungkook dia tak bersuara apa apa. Pandangnya pun tidak, mulalah jungkook dah berdingin denganya. Sebelum ini okey je.

“So!”

“So, Apa?!”
Jawab jungkook pelik.

“Nak ikut tak?!”
Soal taehyung. Lama menunggu jawapan dari jungkook. Taehyung juga terdiam agak lama. Cepatlah katakan sesuatu, tak sanggup dah aku nak duduk dalam keheningan ini. Pikir taehyung.

“Baiklah.”
Fuhh!! Lega rasanya. Nasib baiklah tak perlukan masa yang agak lama nak suruh dia jawab pertanyaan aku.


Jungkook dan taehyung serta jeongguk mula keluar dari pekarangan rumah mereka. Dan berjalan menuju ke taman yang berdekatan dengan daerah rumahnya.

Sebelum itu, jeongguk sempat meminta taehyung untuk belikan dia ice-cream. Taehyung tak bermasalah dengan itu, dia mencari kedai yang berhampiran dari taman ini lalu membelikan 3 ice-cream yang berperisa vanila.


Keluar dari kedai taehyung memberikan ice-cream kepada jeongguk dan juga dihulurkan kepada jungkook. Jungkook bertatapan mata dengan taehyung, dengan cepat taehyung mengalihkan pandangan.

“Um, thanks..”

Taehyung mengangguk lalu melabuhkan punggungnya di atas kerusi yang berhadapan dengan taman. Banyak kanak-kanak kecil yang sedang bermain.

Manakala jeongguk sibuk menjilat ice-cream. Keduanya tak bicara apa, jeongguk jadi kehairanan pada Appanya dan Taehyung-hyung.

Keduanya seolah-olah sedang bergaduh. Tak bercakap antara satu sama lain. Taehyung mengalihkan pandangan manakala jungkook menikmati ice-cream tanpa menoleh ke arah taehyung.

[𝐂] 𝐏𝐮𝐣𝐚𝐚𝐧 𝐇𝐚𝐭𝐢 𝐊𝐚𝐧𝐝𝐚 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu