PHK 26

1.2K 85 8
                                    

Kini aku menikmati angin pantai yang menyapa tubuhku. Pantai adalah tempat dimana semua orang akan suka.

Apalagi dengan suasana yang damai dan tenang. Membuatkan semua para pengunjung yang datang akan mudah melupakan masalah yang mereka lalui.

Aku menikmati angin itu sampaikan aku tersedar bahawa ada sebuah lingkaran yang melingkar pada perut aku. Sudah semestinya itu suami aku.

"Sayang.."

"Hm."

"Boleh tak abang nak tahu lebih tentang sayang!" Katanya. Aku terdiam sejenak. Nak tau lebih maksud dia apa? tahu tentang apa sebenarnya.

"Tahu tentang apa abang?"

"About sayang! Everything.. tentang your family.. and anything yang boleh dikongsikan pada abang."

Aku terdiam sambil menunduk. Aku belum pernah ceritakan tentang family aku. Kenapa baru sekarang jungkook membahaskan tentang ini.

"Kenapa dulu abang tak tanya sayang tentang ni. Kenapa sekarang baru abang tanya?" Ujarku. Aku bukan tak nak bagitahu jungkook. Tapi kitaorang dah janji memang tak ada rahsia antara kami berdua. Jika sudah bernikah dan berkahwin kami seharusnya berkongsi masalah diri. Berkongsi segalanya termasuk rahsia.

"Yelah.. masa tu abang tak ambil tahu sangat. But, now.. sayang dah jadi isteri abang! Mestilah abang nak kenal lebih lagi sayang!"

Jungkook mencium rambutku. Aku masih menatap pada langit yang cerah itu. Perlu ke aku beritahu jungkook tentang masa silam aku. Sebab aku memang ada masa silam yang sangat berat. Aku cuma takut jungkook tak terima dengan kisah silam aku.

"Sayang boleh ceritakan.."
Jungkook menatap aku dengan wajah yang berbinar-binar.

"....Tapi, abang kene cerita juga tentang diri abang dekat sayang.."

"Okay, deal sayang!"

"Abang!"

"Iye?"

"Janji dengan sayang.. yang abang tak akan tinggalkan sayang untuk selama-lamanya. Abang tak akan marah bila sayang ceritakan semua ini pada abang."

"Baiklah, sayang just take your time.."

"Abang terima ye dengan hati yang terbuka. Sayang tetap cintakan abang sampailah maut yang memisahkan kita." Jungkook menganggukan kepala. Dia menatap taehyung dengan tatapan yang aneh. Dari cara taehyung cakap jungkook rasa kisah taehyung yang dulu memang berat. Tapi tak mengapa dia tidak ingin mempersulitkan isterinya. Dia akan cuba untuk terima hakikat.












Aku dan jungkook sepenuhnya berada didalam hotel. Kami bersedia untu berbahagi kisah cerita kami.

"Baiklah.. abang lahir dari keluarga yang senang. Celik sahaja mata abang.. abang dah dimandikan dengan duit. Parents abang selalu mewahkan abang dengan kekayaan. Kerana itu abang jadi terlalu spoil."

"Jujur abang cakap.. abang seorang yang playboy.. tapi abang jenis bukan yang menebarkan benih abang dalam mana-mana faraj dan lubang. Abang tidak pernah melakukan hal terkutuk itu. Hanya sahaja abang bertukar ganti kekasih."

"Pada saat itu, abang selalu mainkan perasaan diorang.. bagi abang benda itu suatu pekara yang menyeronokkan. Tapi lama kelamaan abang rasa bersalah dengan diorang.. usia abang yang makin menginjak dewasa membuatkan abang tersedar segala yang abang lakukan adalah salah. Sampailah satu tahap, abang jatuh cinta dengan seseorang. Dan itulah kali pertama abang jatuh cinta dengan seseorang."

Taehyung masih lagi diam mendengar kisah suaminya. Bermakna taehyung bukanlah cinta pertamanya. Taehyung tidak menganggapi tentang itu.

"Kang Seulgi, abang jatuh cinta dengan dia. Dan sejak itu abang mula berubah untuk menjadi orang yang berguna. Sehingga kami membuat keputusan untuk melanjutkan hubungan kami dengan lebih serius. Akhirnya Seulgi bersetuju dan kami bernikah bersama."

[𝐂] 𝐏𝐮𝐣𝐚𝐚𝐧 𝐇𝐚𝐭𝐢 𝐊𝐚𝐧𝐝𝐚 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now