17

13.8K 696 36
                                    

2 bulan kemudian..

Farash berlari laju ke bangunan dorm yang dihuni oleh Arrian dan Alden. Pintu bilik ditolaknya. Alex dan Shawn memandangnya.

"Where's Arrian and Alden?"

"Err.. Gym?"

Farash kembali keluar. Dia melangkah laju naik ke tingkat yang meletakkan gym. Pintu gym ditolaknya kuat membuatkan semua yang berada di situ memandangnya. Farash meliarkan pandangannya mencari kelibat Arrian dan Alden.

"Arash."

Farash berpaling. Dia memandang Alden yang baru keluar dari bilik air dengan rambutnya yang basah. Badannya yang berpeluh dilap dengan menggunakan tuala.

"Rian mana?"

Alden menunjukkan tingkat atas gym. "Kau kenapa ni?" soal Alden bila melihat wajah panik Farash.

"Haih! Jom jumpa Rian dulu!"

Farash berlari menaiki tangga naik ke tingkat atas gym. Kelihatan Arrian sedang bersenam. Badan tegapnya dibasahi peluh. Rambutnya sedikit sebanyak basah disebabkan peluh.

"Rian!"

Arrian berhenti. Dia memandang Farash dan Alden yang melangkah ke arahnya. Arrian bangun dari posisinya. Rambutnya yang berjuntaian di dahi ditolak ke belakang. Botol air dan tuala diambilnya. Wajahnya yang berpeluh dilap. Air diteguk sebelum dia memandang Farash dan Alden.

"Apa?"

"Entah Arash ni."

Arrian memandang Farash. Keningnya dijongketkan. Farash menarik nafas.

"Lin call aku tadi. Dia cakap, Grandpa pengsan and now kat hospital."

Terbeliak Arrian dan Alden. "What?!"

"We need to go back now!"

Arrian menghelakan nafasnya. Dia menepuk bahu Alden. "Kau pergi inform Prof. Jason. You too Arash. Pergi inform your prof. I will book a flight now."

Alden dan Farash mengangguk. Alden mencapai bajunya yang terletak di dalam loker dan disarungkannya terus. Arrian melangkah ke arah lokernya. Bajunya diambil dan disarungkan. IPhone diambil sebelum dia melangkah menuruni tangga. Satu number didailnya sambil dia melangkah keluar dari gym menuju ke dorm.

"Yes Mr.Harris?"

"Mr.Rick, I want you to check any airplane that are availabe for me now. If possible, I want AN AIRLINES."

"Give me a minute. I'll check for you."

"Okay."

Arrian diam sambil dia menunggu. Tidak lama kemudian, suara Mr.Hick kembali bergema.

"I'm sorry, Mr.Harris. There's no availabe flight now. You need to wait for another 3 hours."

Arrian mengeluh. "Okay, thanks." Panggilan ditamatkannya. Dia memandang contact list. Matanya terpaku pada nama Jasmine. Senyuman kecil diukirnya sebelum dia mendail number itu. Tidak lama kemudian, panggilan bersambung.

"Hey Rian!"

"Hi. Where are you?"

"My home. Why? Do you miss me?"

The Heirs's Destiny ✔Where stories live. Discover now