EPILOGUE

26.1K 903 94
                                    

5 tahun kemudian . . .

Ruang ballroom Hotel HarSha kembali dipenuhi ketika majlis persandingan Aylin dan Qarzrul. Senyuman indah meniti di bibir masing-masing.

"Kau bila lagi Arash?" 

Farash yang sedang makan mendongak memandang Alden. Bibirnya dicebiknya. Mentang-mentang dia seorang je yang belum kahwin. Sepupu-sepupunya yang lain semua dah kahwin.

"Biarlah. Yang korang sibuk sangat tanya aku bila nak kahwin asal? Suka hati akulah nak kahwin ke tak." balas Farash, selamba.

Actually, dia bukannya tak nak kahwin, tapi memang takde masa nak layan cinta. Sejak dia ambil alih De'Ash Group, masanya hanya di pejabat dan di apartmentnya sendiri. Plus, dia serik lepas tengok dugaan yang dihadapi oleh sepupu-sepupunya dalam percintaan. Menyusahkan! Lagi baik dia hadap kerja dia. Lebih berfaedah.

"Ke kau tak laku?"

"Dia bukan tak laku. Tapi dia yang jual mahal. Perempuan berderet take turn nak pikat dia. Dia buat derk je." balas Aylie. Farash menggulingkan biji matanya.

"It's better daripada aku ambik je sesiapa. Nak ke aku kahwin dengan perempuan yang tak baik?"

"Dah kau tanya kami asal? It's depend on yourself okay."

"Argh! Whatever!"

Pecah gelak mereka dengan sikap Farash yang cuba menghentikan topik sensitif tersebut.

"Daddy!"

Serentak mereka memandang kanak-kanak perempuan yang berlari laju dengan kaki kecilnya. Dia terus memeluk kaki Arrian. Arrian senyum sebelum mendukung anaknya itu. Tengku Atrisya Natasha yang baru berusia empat tahun.

"Mummy!"

"Mummy nak makan. Nanti mummy main dengan Isya ye?" pujuk Arrian. Atrisya hanya menurut. Dia menyandarkan kepalanya pada dada daddynya sambil dia menghisap ibu jarinya dengan matanya terkebil-kebil memandang mummynya yang sedang makan.

"Keluarga bahagia be like."

Arrian memandang Farash yang menongkat dagu memandang mereka. "Jealous cakap."

"Hah.. Memang aku jealous." balasnya selamba, mengundang gelak daripada yang lain. Farash mencebik. Dia bangun dari duduknya dan melangkah ke arah Aylin dan Qarzrul yang sedang berbual dengan keluarga mereka.

"Hi pengantin baru."

"Bro, kau jaga budak ni baik-baik. Kalau kau sakitkan hati dia.." Farash mencengkam kolar baju pengantin Qarzrul. "I'll kill you." tutur Farash kejam. Qarzrul sengih dan mengangguk. Farash mengangguk dan kembali melepaskan kolar baju Qarzrul.

"Arash ni dah kenapa?" soal Farhan hairan. Farash hanya tersengih.

"Takde apa. Saja bagi nasihat sikit kat adik ipar." balas Farash. Farhan menggelengkan kepalanya. Macam-macamlah anak terunanya yang ini.

Sementara itu, Aylin menyinggung siku Qarzrul. "Kau jangan main-main dengan warning  dia tu." bisik Aylin, sekadar untuk mengusik suaminya itu.

Qarzrul memandang Aylin yang lebih pendek daripadanya. "Aku takkan main-main kalau benda tu berkaitan dengan kau." bisik Qarzrul. Aylin senyum. Dia mendongak memandang Qarzrul yang tersenyum manis. Tangan mereka bertaut erat.

•••••••

Aylie keluar dari bilik air sambil menggosok rambutnya yang basah. Dia memandang Arrian yang sedang menemani Atrisya di atas katil.

"Dia dah tidur?" soal Aylie. Arrian mengangguk. Dia bangkit dari atas katil. "Kau pergilah mandi dulu." kata Aylie. Arrian hanya mengangguk. Sempat dia mengucup bibir Aylie.

The Heirs's Destiny ✔Where stories live. Discover now