Halilintar x Criminal! Reader

765 74 0
                                    


Halilintar atau Hali untuk pendek, adalah seorang pendiam. Dia selalu dibuli apabila dia sedang berjalan untuk pulang ke rumahnya. Satu hari nanti, Hali tukar laluan untuk dia pulang ke rumahnya tapi, sekumpulan lelaki sekat jalan dia. "Heh, kau ingat kau boleh lari? Dalam mimpi la." Sebelum mereka boleh menumbuk Hali, ada orang lempar botol air di salah satu kepala lelaki. Lelaki itu dikenali sebagai ketua dalam kumpulannya. Nama dia Alif dan dia adalah 'bad boy' dalam sekolahnya.

Semua lelaki, termasuk Hali, lihat di belakang. Terdapat seorang gadis dengan tongkat besi di tangannya bersama poket pisau di kakinya. Gadis itu lompat dan berdiri di depan Hali. "Tak bosan ke asyik-asyik buli dia? Buli la aku sekali." Kata gadis itu dan mendekati Alif. Alif lihat muka gadis itu dan dia rasa terkejut. "Tch.. Kali ini aku lepaskan kau, Hali. Mari semua.." Kata Alif dan meninggalkan tempat itu bersama kawan-kawan dia. "Terima kasih."  Kata Hali. "Sama-sama... Kau patut lawan balik dengan mereka. Jangan jadi penakut. Tunjuk mereka yang kau berani dan lebih kuat daripada mereka." Kata gadis itu. Hali lihat ke bawa, sedih. "Aku tahu. Aku akan ajar kau beberapa teknik untuk berlawan mereka dan lindungi diri kau." Katanya sekali lagi. "Boleh ke?" Soal Hali. "Boleh.. Aku (n/a)." Gadis itu memperkenalkan diri dia. "Hali.." Lelaki itu juga memperkenalkan diri dia juga.

(n/a) diam untuk sebentar dan fikir sesuatu. "Kau tahu siapa aku?" Gadis itu mula bersuara lepas berfikir. Hali menggeleng kepala dia. "Aku seorang penjenayah." Hali berdiri di situ dengan tiada emosi. "Betul ke kau tak tahu siapa aku?" Soal gadis itu sekali lagi. Hali mengangguk kepalanya. (n/a) mengangkat bahu dia dan membawa Hali ke rumah lama.

(n/a) mengetuk pintu rumah itu. Pintu itu buka dan terdapat seorang lelaki yang membuka pintu itu. Dia lihat gadis itu lepas itu Hali. "Siapa dia?" Soal lelaki itu sambil menunjuk Hali. "Kawan.. Ke tepi, Gopal." (n/a) menolak lelaki yang bernama Gopal ke tepi. Gadis itu mengheret Hali ke belakang rumah itu. Dia akan mengajar beberapa teknik kepada Hali untuk berlawan orang jahat dan lindungi diri dia.

3 jam sudah berlalu dan masa untuk Hali pulang ke rumah. "Jalan di laluan yang sama. Aku akan berada di situ menunggu kau." Kata (n/a) sebelum Hali pulang. "Kenapa pula?" Soal Hali. "Kau belum sedia untuk berlawan dan lindungi dari mereka. Jadi, aku akan ajar kau sampai kau dapat. Tapi, kau akan berlawan aku lepas kau faham teknik-teknik yang aku sudah nengajar kau. Baru kau bersedia kalau kau dapat mengalah aku." (n/a) menjelas. "Oh, baik la.. Aku pulang dulu." Hali melambai dan terus pulang ke rumah dia.

(n/a) mengajar Hali beberapa teknik dan Hali mula memahami pergerakannya. Beberapa hari kemudian, Hali dan (n/a) berlawan. Lepas berlawan, Hali akhirnya dapat mengalahkan gadis itu dan, kata (n/a) dia sudah bersedia.

Hali ambil laluan sama keesokan harinya tapi, Alif dan kawan-kawan dia tak menunjuk diri mereka lagi. Hingga dia sudah besar.

Umur: 28 tahun

Hali ambil laluan di mana (n/a) dan dia bertemu untuk pertama kali. Apabila dia berjalan di laluan itu, terdapat sekumpulan lelaki mengelilingi Hali.

"Oh, inilah Hali yang kami kenal sejak sekolah menengah." Kata seseorang iatu Alif. "Kau masih ingatkan apa kami sudah buat dengan kau?" Alif menunjuk senyuman jahatnya. Dia lihat kawan-kawan lain dia, menyuruh dia menyerang Hali. Mereka mengangguk kepala mereka, faham apa Alif suruh mereka buat.

Mereka mula menyerang Hali tapi pada masa yang sama, Hali dengan pantas melindungi diri dia dulu lepas itu, lawan balik. Ramai kawan Alif sudah terbaring di atas tanah. Alif dengan pantas menumbuk muka Hali. Hali tak dapat mengelakkan diri dia dan dapat merasakan berapa kuat tumbukan Alif. Terdapat lebam di mata Hali. "Heh, lemah.." Alif menumbuk Hali sekali lagi tapi, kali ini di hidung dia. Hidung dia mula berdarah. "Penjenayah itu tak akan selamatkan kau sekarang sejak dia dalam penjara!" Alif ingin menumbuk Hali untuk kali terakhir tapi, ada seseorang menahan dia dengan tongkat besi.

Hali dan Alif lihat di sebelah mereka. Terdapat seorang gadis mereka kenal sedang menahan Alif. "Apa kau kata? Seorang penjenayah tak akan selamatkan Hali sejak dia dalam penjara?" Gadis itu menunjuk senyuman jahat dia. "Kau datang pada masa yang tepat, (n/a).." Fikir Hali. "A-Apa!? Macam mana!?" Tanpa menjawab Alif, (n/a) mengeluarkan pisau dari poket pisau dia dan dia slash tangan Alif tiga kali. Alif jerit dengan kesakitan. "Itu baru sikit.." Kata gadis itu dan simpan pisau dia.

Tiba-tiba, mereka terdengar bunyi siren polis. Hali dan gadis itu menumbuk muka Alif pada masa yang sama dan ia membuat Alif pengsan. (n/a) mula mengheret Hali untuk sembunyi bersama dia. Mereka sembunyi di tempat yang sempit kerana tak ada tempat lain untuk mereka sembunyi. Tempat itu saja la mereka boleh sembunyi. Muka Hali dan (n/a) sangat rapat. "Tunggu untuk sebentar hingga mereka pergi dari tempat ini.." (n/a) bisik.

10 minit sudah berlalu dan mereka keluar dari tempat sembunyi mereka. Hali fikir sesuatu tentang (n/a). "Macam mana kau boleh melepaskan diri dari penjara?" Soal Hali. "Oh, itu rahsia. Hanya penjenayah saja tahu." (n/a) mengelip sala satu mata dia. "(n/a)..." Hali mula memegang tangan gadis itu. "Aku suka kau." Hali mengaku perasaan dia kepada (n/a). Sebelum gadis itu boleh kata apa-apa, dia terdengar bunyi siren polis di belakangnya. Dia dapat lihat Gopal di dalam kereta polis itu. "Gopal telah ditangkap!" Bisik hati (n/a). Gadis itu melihat Hali dan senyum. "Aku suka kau juga." (n/a) mencium pipi Hali dan berkata,"Jumpa esok di sini pada pukul 1 petang. Masa aku untuk selamatkan Gopal." (n/a) meninggalkan tempat itu dan terus mengekori kereta polis itu dengan motosikal orang tanpa pemiliknya tahu. Hali memegang pipinya dan senyum dengan gembira lepas apa (n/a) sudah buat kepadanya. Ia membuat Hali menyukai lebih dengan gadis itu.

Watak² Boboiboy x Reader [One Shot]Where stories live. Discover now