Royals [Solar x Reader]

468 38 6
                                    


Solar adalah seorang Putera dari Istana Cahaya dan (n/a) adalah seorang Puteri dari [Nama Istana]. Solar bersama ibu bapanya, pergi ke [Nama Istana] untuk berjumpa (n/a) dan ibu bapanya. Solar dan (n/a) tak suka kerana mereka pasti ibu bapanya akan merancangkan mereka untuk berkahwin yang mereka belum kenal. Sebenarnya, mereka sudah pernah bertemu dua kali tapi, mereka tak tahu yang mereka akan jumpa satu sama lain.

Apabila Solar bersama ibu bapanya sudah sampai ke [Nama Istana], pelayan (n/a) membawa mereka ke bilik mesyuarat untuk membincang sesuatu penting. Di bilik mesyuarat, Solar dan (n/a) lihat satu sama lain. Mereka menghela nafasnya lega dan senyum dengan gembira. Ibu (n/a) menyuruh anaknya menunjuk Solar ada apa dalam Istananya. "Baik, ibu. Mari, Solar." Kata (n/a) dan mula membawa dia satu tempat ke tempat lain.

Lepas (n/a) menunjuk Solar di istana dia, mereka duduk di bangku. "Aku tak terfikir yang kami dapat berjumpa sekali lagi." Kata (n/a). "Sama juga." Kata Solar. Tempat menjadi agak sunyi dan mereka tak tahu apa mereka patut kata atau buat seterusnya. Tiba-tiba, Solar ada idea dan dia mula membawa (n/a) ke salah satu bilik.

Bilik muzik

Bilik itu kecil dan ia muat untuk beberapa orang saja. (n/a) menjadi bingung. Dia tak tahu kenapa Solar membawa gadis itu ke bilik musik. Solar bisik sesuatu di telinga (n/a) dan gadis itu mengangguk kepalanya, faham. Solar duduk di tempat duduk piano. Dia mula bermain piano itu dan (n/a) mula menyanyi.

Lepas habis bermain piano dan menyanyi, tiba-tiba ibu bapa mereka menepuk tangan. "Kamu berdua memang pasangan yang sesuai." Kata bapa Solar. "Sebab itu kami ingin kamu berdua berkahwin pada masa yang depan. Cuma kami perlu masa yang betul saja." Kata bapa (n/a) seterusnya. Solar dan (n/a) lihat satu sama lain dan menunjuk senyumannya. Mereka fikir sama benda,"Hanya masa yang betul."

Watak² Boboiboy x Reader [One Shot]Where stories live. Discover now