13

6.9K 310 26
                                    

We accept the love we think we deserve 💕

          Luke memarkir keretanya dihadapan satu gerai makan ala ala makanan kampung. Ketika pintu kereta mahu dibuka tiba-tiba telefon bimbitnya bergetar menandakan ada panggilan masuk.

"Hello"

"Hello boss. This is me, khai. This is so important to tell." Ujar khai yang bernada serius dan dingin. Tahanan ligat menekan butang butang huruf pada komputer ribanya malah matanya juga tidak lepas dari memandang info terbarunya. "What?"

"ora qualcuno sta cercando di disabilitare il nostro sistema di comunicazione" (ada yang cuba nak lumpuhkan sistem komunikasi kita)

"Sabotaj?" Soal Luke.

"Sound like that sir. Ma non preoccuparti, sai chi è" (jangan risau, orang tu tuan kenal)

"Who is he?"

Luke mengangguk perlahan sejurus mendengar khabar dari khai.

"I'll call you later." Jawab Luke dingin lantas talian dimatikan. Stereng kereta digenggam kuat kemudian mata terarah ke arah yana. "Saya ada satu tempat nak tunjuk dekat awak lepas ni.." kereta dihidupkan lalu terus berlalu menuju ke satu tempat. Tak ada mood nak singgah makan!

Sementara itu, disebalik tiang besar..ada seorang pemuda yang memerhatikan perhentian kereta tersebut sambil phone lincah menekan butang camera. Setelah itu, didial nombor seseorang lalu sambil dia bercakap, tangannya lincah menghantar satu per satu gambar yang diambil sebentar tadi. Hanya dengan satu senyuman.. 'dia' boleh hancurkan hidup luke dengan petik jari saja.

    Sementara itu, sedang luke sibuk memandu..yana hanya diam saja. Sunyi, radio langsung tidak dipasang.

Krik..krik..

POMM!!

Kereta mulai tidak seimbang dek letupan yang terjadi pada tayar kereta. Tingkap dibuka sedikit, Luke menjenguk keluar sebelum mata diberhentikan tepat tepat pada satu jambatan yang jaraknya tidak jauh dari keretanya.

Tut...Tut..

"Tuan..maaf, kami lambat dapat info..ada___" talian dimatikan serta merta oleh Luke lantas phonenya dicampak kebelakang.

"Your late fucker! I almost die because of your late information bitches!" Bisik luke perlahan. Kereta diberhentikan dengan kadar segera sehingga menyebabkan tubuh Yana sedikit tersembab ke depan.

Nasib saja dia dapat buat break kecemasan! Kalau tak benjol sebelah!?

3..2..1

"MAISARAH TUNDUK!!"  Dengan sekali arahan kedua dua mereka tunduk ke bawah. Tertubi tubi tembakan dilepaskan ke arah kereta milik luke.. tingkap kereta Luke adalah jenis kalis peluru tapi kalau dah budak bodoh tu tembak bertalu talu.. boleh jadi memang pecah tingkap ni.

"Tuan Luke! Kenapa!!?"

"Calm down and and please shut your mouth! I need your help."

Yana memandang tepat kearah mata Luke lalu kening sebelah diangkat.

"Get my sniper over there then bring that to me..now!" Yana angguk kepala dan kedudukan diubah..dia bergerak ke seat belakang lalu sniper yang diletakkan dalam poket dicapai kemudian dalam keadaan menggigil dia berikan juga pada majikannya itu. "Stay and don't move."

"Apa apa jadi..jangan sesekali awak buka tingkap atau pintu! Buat masa sekarang dalam kereta adalah selamat.  Don't trust anyone" Pesan luke sebelum dia keluar dari kereta namun Yana pantas menghalang dengan memegang lengan baju milik tuannya.

"Tuan nak kemana? Kita duduk dalam ni saja, kita call polis cakap ada kes tembak."

Luke mendengar hanya tersenyum lalu dia berlalu keluar.

"Lock the door darling."

       Stephan memandang peti tanpa kedip. Password dia adalah cap jari tapi bapak budak tu dah mampus, macam mana nak bukak peti ni? Kubur dia lagi aku tak tau?

"Cap jari..cap jari."

Peti kecil tersebut dipandang lama sebelum bibirnya digigit lembut. Dalam peti tu ada satu kunci.

Dan kunci tu sangat berharga untuk mafia dan pembunuh macam kami. Ada satu gudang kosong tapi tidak betul betul kosong. Dalam gudang tu tak silapnya, memang tempat simpan senjata api dan senjata senjata canggih yang lain tapi sebab kunci tu tak ada memang dia tak boleh bukak.

Ramai yang cari dan mula mengalah bila kunci tu tak dapat dijumpai. Gudang tu bukan boleh dimusnahkan dengan senang. Sama juga dengan peti besi ni.

Peti besi ni memang susah nak musnahkan.

"Fuck! I need that key!?"

"And i need that boy.."

Kenapa susah sangat aku nak musnahkan si bodoh tu! Kunci tu ada tertanam dalam badan dia. Aku kena cari umpan untuk dia datang tempat aku!

Telefon dicapai lalu didial nombor salah seorang anak buahnya. " Kau kena umpan betina tu and bring her to me." Talian dimatikan sejurus selepas dia mengarahkan anak buahnya untuk bawak Yana ke sini.

Kerusi ditarik lalu dipusingkan menghadap ke arah hutan. Tersenyum dia. "Lama dah aku cari kunci tu. Sekarang aku dah jumpa mana kunci tu berada."

         
        Tuk! Tuk! Tuk!

Yana yang dalam ketakutan hanya mampu menggetarkan anak matanya saja kearah ketukan tersebut lantas matanya terhenti saat matanya memandang kearah seorang lelaki yang mengarahnya untuk membuka tingkap.

"Open the door."

"Who are you!" Soalnya sambil tingkap dibuka sedikit. "Saya Frost, anak buah Luke. Luke arahkan saya bawa awak ke tempat yang lagi selamat. Sini bahaya."

Apa apa jadi..jangan sesekali awak buka tingkap atau pintu! Buat masa sekarang dalam kereta adalah selamat.  Don't trust anyone

" Please trust me. Luke call saya tadi suruh bawa awak pergi dari sini, sini terlalu bahaya." Ujar Frost cuba untuk buat gadis ini percaya katanya lantas tangan dihulurkan kearah gadis untuk untuk dicapai. "Awak nak mati ke dekat sini?"

Yana lantas geleng kepala. "So? Buka pintu ni dan ikut saya pergi dari sini. Jangan risau, saya tak apa apakan awak."

Yana memandang Frost dan Luke yang diluar silih ganti. Perlahan lahan pintu dibuka kemudian dia mula keluar dari perut kereta dan dengan perlahan dia mula mengikuti langkah Frost tanpa ragu ragu.

"Don't be afraid. I'm with you. You'll be safe." Tangan gadis itu dipegang lembut sebelum pintu kereta yang lain dibuka lantas diarah gadis itu untuk masuk kedalam.

"Are you ready?" Soal Frost yang sudah masuk kedalam. Mata dikeling kearah cermin sisi belakang, memandang gadis naif tersebut. Perlahan lahan Yana mengangguk perlahan sebelum kereta mula bergerak meninggalkan kawasan tersebut.

"Apa nama penuh awak? Step..ermm maksud saya Luke tak pernah bagitau."

"Nur Aryana Maisarah."

Frost mengangguk saja kemudian mask diambil lantas dipakai dimuka. Pewangi diletak diantara aircond. Actually itu bukanlah pewangi kereta tapi lebih kepada ubat tidur jenis cecair. Siapa yang bau mesti akan terlena..

Begitu juga dengan gadis bernama yana. Dalam beberapa saat saja, dia sudah terlena lepas bau.

"Terlalu suci untuk dia terlibat dalam mafia."

Guysss i'm sorry sebab dah lama tak update..dah berapa bulan eh HEHEH sorry sangat sangat. Ini pun idea ada tak ada je ni hah but i'm try.

And i'm sorry sebab mungkin kak ayinss akan buat slow update lepas ni 🙏🙏

Sorry sangat sangat eh sebab lama tak update 😢


LUKE ARYANAWhere stories live. Discover now