16

4.9K 224 16
                                    

Yana agak sedikit tergamam, begitu juga Luke.

PANG

Yana jerit terkejut bila terdengar bunyi tembakan dan dentuman secara serentak. Tiba tiba Malik masuk dengan wajah bengis dan berpeluh peluh.

"They're coming. Makin ramai."

Luke memandang pelik wajah Malik sebelum Aidan masuk kemudiannya. "Sorry, lupa nak bagitau. Aku bawak Malik ni nak jaga perempuan tu sementara kita otw nak ke sini."

Perlahan lahan dia mengangguk dan mengerling kearah yana yang sedang ketakutan lalu pistol dikeluarkan dari poketnya lantas dia melabuhkan punggung disebelah gadis itu.

"Dengar ni! Awak kena keluar dari sini. Sini bahaya. Apa apa jadi jangan pernah toleh belakang." Tangan yana dipegang lalu diletakkan pistol sementara yana yang memandang hanya terkedu. Pucat wajahnya memandang pistol tersebut.

Pistol mainan pernahlah dia pegang! Tembak orang cuma sakit je. Ni pistol asli! 50/50 nak hidup kalau kena "Berani gunakan benda ni. Tarik atas ni ke belakang dan acukan depan ni pada musuh. Ni peluru kalau peluru dalam ni habis. You need this."

PANG! PANG!

"Run Yana! Run!" Ditolak lembut bahu Yana agar dia cepat beredar dari sini.

Setelah beberapa minit dia melihat kelibat Yana sudah mula menghilang, bunyi tembakan juga tidak kedengaran. "Drag! Sini." Panggil aidan tegas sambil matanya memandang bengis kearah seorang lelaki yang terduduk sakit. "What!"

Dia dapat lihat seorang jejaka sekitar umur 30-an ini sedang menahan kesakitan sambil tangannya diikat menggunakan dawai besi. Luke duduk melutut dihadapan lelaki itu lantas kesan tembak pada bahunya ditekan kuat menyebabkan lelaki itu menjerit kesakitan yang teramat. Kemudian rambut lelaki itu digenggam kuat menyebabkan lelaki itu terdongak.

"Who send you here."

Lelaki itu tidak menjawab malah terus diludah wajah luke sambil dihiasi gelak sinis dari lelaki itu. "Do you i'm scared of you?" Bangga lelaki itu menjawab dihadapan luke. Luke sekadar senyum sinis sebelum kemeja t-shirtnya dikoyak maka tersarung baju kalis peluru didalamnya, cuma bahunya saja yang terkena tembakan dari lelaki sebelum itu tetapi tidak dihiraukan.

Apalah sangat kena bahu.

"So glad to see you happy after what you have done. Congrats!" Pisau yang tersarung dihadapan baju tersebut diambil lantas tanpa belas kasihan dikelar leher lelaki itu. Darah mula terpercik mengenai wajah Luke dan tubuhnya juga terkena.

Tidak bernyawa dan tidak bergerak.

"Send this to Stephan. This is a presents for him." Luke bangun dan terus menuju kebahagian dapur untuk membasuh wajahnya.

        Yana berlari. Dalam keadaan takut, kaki Yana tersadung pada satu lubang yang agak dalam. "Auch" seluar bahagian lutut mula basah dengan darah. Air mata mula mengalir akibat dari kesan sakit pada lututnya itu.

Klik!

Yana terkedu bila terasa lehernya diletakkan sesuatu yang tajam. Anak matanya digerakkan perlahan sebelum mulutnya ditekup dengan sapu tangan kecil yang diletakkan sedikit cecair.

"Shut your mouth Barbie doll." Bisik lelaki itu perlahan sebelum pandangan yana mula kabur perlahan lahan dan akhirnya jadi gelap. Ayat terakhir yang sempat dia dengar ialah.

Gantung.

        Luke menuju semula ke ruang tamu sebelum hidungnya terbau satu benda yang menyengat hidungnya. Matanya terpandang satu tempat yang terdapat ada asap tebal lalu dia pergi ke arah tersebut dan terlihat Aidan dan Malik sedang membakar mayat lelaki tadi. Dua dua terlihat tidak memakai baju.

LUKE ARYANAWhere stories live. Discover now