👑

814 73 4
                                    

"Haa tu tiga orang puteri raja kita dah sampai dah"

Aku, Kiah dan Ton hanya tersengih. Bila dipandang oleh semua yang ada dalam DM ni, tiba-tiba rasa macam artis. Kurang-kurang artis Korea ye tak?

Tinggal nak letak glitter bawah mata je, pastu dah boleh start menari lagu WA DA DA.

Kiah menarik salah satu kerusi kosong dan dia duduk dengan sopannya. Tak nak cakap banyak, crush dia duduk meja sebelah.

"Ehh nak ke mana tu, cik Husna? Dah taknak duduk tempat sendiri ke?" Tegur Pak Kodi sekali lagi dari atas pentas.

Kiah menekup mulut dengan ayunya acah terkejut. Dia tolak balik kerusi tu dan menuju ke depan diikuti aku dan Ton yang tengah cuba tahan dari tampar anak orang tu.

Kecik besau kecik besau je aku tengok dia ni.

Kaki melangkah ke tempat asal kami. Kat depan sekali. Boleh dikatakan tempat VIP la. Meja panjang segi empat atas pentas yang menghadap ke arah bebudak lain dilapik kain putih dengan hiasan kain purple kat keliling. Macam meja pengantin lebih kurang.

Makanan pulak tak payah cakap. Tapi nak cakap jugak. Sama macam pelajar lain cuma 'lebih' sikit.

"Wau. Harini lobster" kata Kiah dengan 10% perasaan teruja.

Itu la yang 'lebih' nya. But still, aku nak barbeque. Aku tak kisah kalau nak beratur macam bebudak kat sana asalkan aku dapat barbeque.

Tapi sayang..

Tak dapat.

Kau tau?

Aku pun taktau.

Maksud aku, aku taktau kenapa kitorang kena duduk sini. Dari aku form 1 sampai sekarang aku dah- ok aku baru form 3 hak alah, aku kena duduk depan ni macam anak raja sedangkan aku cuma lah orang biasa, tapi cintaku padamu luar biasaa.

Emm terlajak perahu pulak.

Aku duduk di kerusi tengah antara kedua-dua ketul bespreng aku dan pandang sebelah di mana Pak Kodi tengah berdiri sambil berucap sekarang. Aku tak ambik kisah pun apa yang dia cakap sebenarnya sebab Ton kat sebelah ni tengah chat dengan kakak dia. Bising siot. Bunyi ketuk paku kau tau? Ketuk tuk tuk ha. Mana dia download keyboard yang menyemakkan tu?

"Wehh!! Korang dengar tak apa Pak Kodi cakap tadi?!" Kiah yang berada di sebelah aku menjerit. Cukup lima kali dia jerit macamtu, aku kena pergi hospital pakai alat bantuan pendengaran.

"Dia cakap pasal bil eletrik lagi ke?"

"Tak. Kali ni dia skip benda tu. Tapi dia cakap pasal benda lain yang boom gila-gila ahh!!"

"Mercun bola?"

"Bukan boom tu lah"

"Dah tu?"

"Criminal classroom"


       "HAI Aisya!" Beberapa orang lelaki yang tengah melepak dekat depan Auditorium Hall melambai dekat aku. Biasa lah tu. Popular kan.

Aku pun dengan bijaknya membalas.

"Waalaikumsalam" dengan penuh berlagak. Nak buat macam mana, dah orang yang berlagak dengan aku dulu. Aku balas lah balik. Bila dah famous baru la nak claim kawan lama bagai.

Go to neraka.

Langkah diteruskan menuju kelas. Kau tau, today is a freaking bad day for me and my housemate!

Yourself ✔Where stories live. Discover now